×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- تاکید دکتر سالاری بر بهبود و ارتقای بهداشت و درمان شهرستان فومن -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، صبح امروز نشست شورای سلامت شهرستان فومن با حضور دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، دکتر موسی فکور – فرماندار شهرستان فومن، اعضای شورای سلامت شهرستان و همچنین تعدادی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان، برگزار شد.

دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه شهرستانهای فومن و شفت جز کم برخوردارترین مناطق استان هستند، اظهار کرد: بار بیماری این دو شهرستان به دلیل وجود مناطق گردشگر پذیر و جمعیت قابل‌توجه روستایی، بیشتر بر دوش بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن است.
وی با اشاره به بخشی از خدمات ارائه‌شده در شهرستان فومن، افزود: افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه‌ها از جمله کلینیک ویژه تخصصی فومن با توجه به ماده 48 (خاتمه قرارداد) ، قابل تصور نبود.
دکتر سالاری همچنین به راه‌اندازی بخش CT اسکن ، ICU و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین خانه‌های بهداشت در شهرستان فومن طی سال‌های اخیر نیز اشاره کرد.

لزوم مساعدت همه‌جانبه در جهت توسعه نظام سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم مساعدت همه‌جانبه در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان فومن تأکید کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت اعتبارات نمایندگان، شورای برنامه‌ریزی شهرستان و استان و همچنین خیران و سازمان‌های بیرونی ازجمله سپاه و ارتش بهره گرفت.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه از زیرساخت‌های موجود بهداشتی و درمانی استان به‌خوبی استفاده نمی‌شود، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان ناشی از سوء مدیریت‌ها است که باید پیش از تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها موردتوجه قرار بگیرد.

داروخانه بیمارستان فومن شبانه‌روزی می‌شود
دکتر سالاری بر ضرورت شبانه‌روزی شدن داروخانه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و راه‌اندازی داروخانه مرجع در شهرستان با بهره‌گیری از نیروی انسانی موجود تأکید کرد و گفت: دارویی که بیمار نمی‌تواند در داروخانه‌های شهرستان پیدا کند، باید در داروخانه‌های زیرمجموعه دانشگاه موجود باشد.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه بر استفاده از همه ظرفیت‌ها تأکید شده، گفت: تمام آمبولانس‌های بهداشتی، درمان و اورژانس باید با یکدیگر تجمیع شده تا از همه ظرفیت‌ها همچون آزمایشگاه‌ها بهره گرفته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شرایط عادی و غیر بحرانی بسیاری از استان‌ها ازجمله سمنان و مازندران زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خود را تا 40 سال آینده نیز توسعه داده‌اند، گفت: توسعه زیرساخت‌ها در استان گیلان، طی چند اخیرآغازشده و همچنان نیز با شدت و حدت ادامه دارد.
دکتر سالاری بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیران تأکید کرد و گفت: دانشگاه از هرگونه همکاری با خیران در نظام سلامت به‌ویژه در منطقه گوراب پس استقبال می‌کند.
وی بر ضرورت توزیع متوازن پزشکان در نظام بهداشتی استان گیلان تأکید کرد و گفت: پزشکان شاغل در دانشگاه به‌ ویژه طرحی‌ها، مکلف‌اند جهت ارایه خدمات به ساکنان و گردشگران ماسوله، در این مناطق ،حضور داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.