×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر جان احمد آقایی - تقدیر معاون دادگستری گیلان از عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی استان در کاهش ورود آلاینده‌های زیستی به رودخانه‌های رشت -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ دکتر جان احمد آقایی-معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در نشست بررسی آخرین وضعیت معضلات زیست‌محیطی رودخانه‌های رشت با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در حفظ محیط‌زیست، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفظ محیط‌زیست یک امر حیاتی است و نباید به آن ویترینی نگاه کرد.
وی با اشاره به ورود آلاینده‌های زیستی به‌ویژه در بخش صنعتی و شهری، افزود: رودخانه‌های رشت در گذشته وضعیت بسیار مطلوبی داشتند اما اکنون در پی ورود مکرر آلاینده‌های زیستی به حالت نیمه مرده درآمده‌اند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه امروزه یکی از آسیب‌های نظام اجتماعی، آسیب‌های محیط‌زیستی و بهداشت عمومی است، تصریح کرد: پساب‌ها و فاضلاب‌ها اعم از خانگی و صنعتی و بیمارستانی از عوامل آلودگی رودخانه‌های استان گیلان است.
دکتر آقایی با بیان اینکه، تنها یکی از مبادی آلاینده به رودخانه‌های رشت، پساب‌های بیمارستانی است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقایسه با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی گیلان با سلسله اقدامات صورت داده در کاهش ورود آلاینده به رودخانه‌های رشت عملکرد بسیار خوبی داشته و عملکرد این دستگاه در این حوزه توأمان با مقابله با ویروس کرونا شایسته تقدیر است.
وی فاضلاب‌ها و پساب‌ها را تهدیدی برای بهداشت محیط‌زیست و هم تهدیدی برای زیست‌بوم استان دانست و خاطرنشان کرد: از منظر قانونی نیز آلوده کردن محیط‌زیست جرم انگاری شده و در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط‌زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره بیندازند یک سال حبس در نظر گرفته‌شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان همچنین به واحدها و کارگاه‌های تولیدی توصیه کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند زیرا در غیر این صورت برای چنین ترک فعلی بر اساس قانون، مجازات خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.