×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

IMG 1994 - مردم باید بحران فعلی جمعیت را احساس کنند -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دومین نشست علمی کارگروه ” رسانه و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ” به منظور تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت در قالب کمیته رسانه ، به همت روابط عمومی دانشگاه در محل سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
دکتر اسماعیل نورصالحی – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با اشاره به اهمیت گذر از بحران جمعیتی برای استان طی پنج سال آینده ، اظهار داشت : باید همه با هم ، گیلان را از وضعیت بحرانی جمعیت که هم اکنون با آن درگیر است، نجات دهیم.
دبیر قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت با بیان اینکه نرخ باروری در گیلان بسیار پایین است، گفت : اگر از فرصتی که هم اکنون برای جبران کاهش جمعیت جوان استان در آن قرار داریم بهره برداری نکنیم، ۱۵۰ سال طول خواهد کشید تا فرصت مجدد فراهم آید . بنابراین همه باید برای حفظ هویت گیلان و رشد و توسعه آن احساس مسئولیت کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه ، احساس مسئولیت رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم برای باور به اینکه آینده استان به جمعیت جوان آن وابسته است را ضروری دانست و افزود : مردم باید بحران فعلی جمعیت را احساس کنند زیرا هویت گیلان، توسعه و پیشرفت استان و جغرافیای کشور و استان گیلان نیازمند حضور نیروی جوان در آینده است.
دکتر نورصالحی در خاتمه تاکید کرد: حداکثر یک دهه زمان داریم تا نرخ باروری در استان را افزایش داده و وضعیت کنونی جمعیتی گیلان را اصلاح کنیم.
در ادامه فیروز نصیرزاده – مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز هدف از برگزاری دومین نشست علمی کارگروه” رسانه و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ” ، را جمع بندی بحث های کارشناسی ذکر کرد و گفت : این جلسات به صورت دوره ای و مرحله ای برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه و نقش مهم رسانه ها در ارتقا سطح آگاهی آحاد جامعه جهت ترغیب مردم به افزایش جمعیت و فرزند آوری ، اظهار داشت : در این خصوص تصمیم دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر این است تا جلسات مستمری را بامشارکت اصحاب رسانه برگزار نماید.
نصیرزاده با تاکید بر نقشه های شوم دشمنان ایران برای کاهش جمعیت جوان کشور ، تصریح کرد: دشمنان برای کاهش جمعیت کشورما ، از طرق مختلفی همچون ترور شخصیت های علمی کشور ، نخبگان وهمچنین با انجام تبلیغات برای مهاجرت نخبگان و جوانان به کشورهای دیگر ، وارد عمل می شوند.
وی اظهار داشت : ۶۰ درصد ازمسئولیت افزایش جمعیت بر عهده حوزه بهداشت است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ایجاد قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت مصمم است در این راستا گام بردارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه یاد آور شد : امید است با اطلاع رسانی رسانه ها در خصوص افزایش آگاهی مردم در زمینه ضرورت فرزندآوری در این شرایط (بحران جمعیت گیلان ) ، تغییر نگرش و نهایتا رفتار آحاد جامعه به جوانی جمعیت را شاهد باشیم.
در ادامه این نشست ، دکتر محمدامین کنعانی- دانشیار جمعیت گروه جامعه شناسی دانشگاه گیلان نیز با برشمردن پیشینه جمعیتی کشور طی دهه های گذشته، مطالب جامعی درخصوص اهمیت رشد باروری برای احیای جمعیت جوان کشور و استان طی سال های آینده، ارایه کرد.
لازم به ذکر است ؛ در پایان به سوالات مطروحه اصحاب رسانه ، درخصوص قانون جوانی جمعیت و چگونگی فراهم شدن بسترهای لازم برای خانواده ها و زوج های جوان در راستای فرزندآوری، از سوی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پاسخ داده شد./ص

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.