شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تکنیک های افزایش سرعت تست زنی در کنکور
    08 تیر 1401 - 1:01
    شناسه : 200805
    0

    در ادامه می خواهیم به چند ترفند بپردازیم که به شما کمک می کنند سرعت تست زنی خود را افزایش بدهید و مدیریت زمان را یاد بگیرید.

    پ
    پ

    word image 200805 1 - تکنیک های افزایش سرعت تست زنی در کنکور - بانک کتاب

    فرض کنید دو داوطلب داریم که می خواهند آزمون یک ساعته فیزیک بدهند: داوطلب الف و ب. تفاوت این دو نفر، این است که الف می تواند همه تست ها را حل کند، اما برای حل هر مسئله 3 دقیقه وقت می گذارد. داوطلب ب اصلاً از فرمول های بعضی سوالات سر در نمی آورد اما می تواند هر تستی که بلد باشد را زیر 1 دقیقه حل کند. به نظر شما نتیجه آزمون آنها چه می شود؟

    در آخر آزمون، الف موفق شده از 60 سوال به 20 تای آنها جواب درست بدهد؛ اما ب که سرعت عملکرد بیشتری دارد به 40 تست جواب داده است. می بینیم که سرعت، به اندازه دقت و شاید بیشتر از آن در آزمون مهم است. زمان شما در کنکور یا هر آزمون مهم دیگری، محدود خواهد بود و کسی با حوصله نمی نشیند تا همه سوال ها را جواب بدهید و بعد پاسخ نامه شما را بگیرد. زمان که تمام شود دیگر نمی توانید سوالی را پاسخ بدهید. به همین دلیل، حتماً باید تکنیک های تست زنی سریع را یاد بگیرید تا سرعت شما در کنکور افزایش پیدا کند و فرصت کافی داشته باشید تا زمان کم نیاورید.

    در ادامه می خواهیم به چند ترفند بپردازیم که به شما کمک می کنند سرعت تست زنی خود را افزایش بدهید و مدیریت زمان را یاد بگیرید.

    1. هدف گذاری

    یکی از ترفندهایی که به شما کمک می کند سرعت کار را افزایش بدهید این است که چندتا مبحث خیلی پیچیده و وقت گیر (مثل زیست گیاهی در کنکور تجربی) را بی خیال شوید و به جای آنها، روی مباحث مهم تر تمرکز کنید. اصولاً می دانید که قرار نیست بتوانید همه تست ها را پاسخ بدهید؛ جواب ندادن خیلی بهتر از درصد منفی زدن است. اگر موقع تست زدن یا حتی سر جلسه کنکور به مباحثی برخوردید که آنها را از برنامه مطالعه حذف کرده اید، از سوال رد شوید و سراغ بقیه تست ها بروید.

    2. مدیریت زمان

    به طور میانگین، برای هر تست در کنکور حدود 1 دقیقه وقت در نظر گرفته می شود. اگر بتوانید برای هر تست یک دقیقه و کمتر وقت بگذارید، احتمال اینکه بتوانید به تعداد تست های بیشتری پاسخ بدهید بیشتر خواهد بود. موقع تست زدن در خانه، برای خودتان زمان بگیرید و سعی کنید طی همان مدت مشخص شده به سوال ها جواب بدهید.

    word image 200805 2 - تکنیک های افزایش سرعت تست زنی در کنکور - بانک کتاب

    بسیاری از کتاب های کنکور و میکروطبقه بندی موجود در فروشگاه دانش لند، زمان بندی هم ارائه داده اند. در این کتاب ها مشخص شده مثلاً برای حل هر تست چقدر زمان لازم است؛ بنابراین به شما کمک می کنند مدیریت زمان را یاد بگیرید و به کار ببرید. برای خرید اینترنتی کتاب کنکور می توانید خیلی راحت به فروشگاه دانش لند مراجعه کنید و کتاب های موردنیاز را با قیمت عالی و البته تخفیف تهیه کنید.

    3. ساده به دشوار

    موقع تست زنی، ذهن تان را با تست های ساده که فکر شما را زیاد درگیر نمی کنند گرم کنید و به تدریج سراغ تست های دشوارتر بروید. اگر ترتیب سادگی به دشواری را رعایت نکنید ذهن شما خسته می شود و استرس می گیرد؛ اینطوری برای تست های ساده هم تمرکز کافی نخواهید داشت.

    4. علامت گذاری تست های وقت گیر

    اگر هنگام تست زدن به تست هایی برخوردید که باید زمان زیادی برای پاسخ دادن به آنها بگذارید، لازم نیست حتماً همان لحظه تست را جواب بدهید. سوال وقت گیر را علامت بزنید، سپس سراغ تست های دیگر بروید و تا جایی که می توانید، تست بزنید تا زمان را از دست ندهید. در نهایت اگر وقت اضافه آوردید، سراغ تست های وقت گیر بروید و آنها را هم حل کنید. اگر وقت کم بود و فرصت نشد تست های وقت گیر را حل کنید، حداقل خیال شما راحت است که بقیه سوالات را از دست نداده اید.

    5. دقت به سوال

    شنیده اید که می گویند پنجاه درصد جواب، در صورت مسئله است؟ همیشه صورت تست را با دقت بخوانید. به کلماتی مانند نیست، هست، ندارد و مانند آنها دقت کنید. همین کلمات می توانند به شما کمک کنند پاسخ صحیح را تشخیص بدهید.

    6. تکنیک ضربدر و منها

    تکنیک مشهور ضربدر و منها به شما کمک می کند تا وقت ارزشمند را برای سوال هایی که به راه حل آنها شک دارید یا بلد نیستید، هدر ندهید. اگر به جواب سوالی شک کردید، شانسی جواب ندهید. کنار هر سوالی که به آن شک داشتید، یک ضربدر بزنید. بعد از اینکه تست هایی که از آنها مطمئن هستید را جواب دادید می توانید دوباره سراغ تست های ضربدر خورده برگردید و روی آنها بیشتر فکر کنید.

    اگر به تست هایی رسیدید که بلد نیستید، زمان را هدر ندهید و تست را بیخیال شوید. یک علامت منفی کنار همان تست بنویسید و از آن رد شوید. با استفاده از این تکنیک، کلی در تست زنی جلو می افتید و از زمان هم بهتر استفاده خواهید کرد. کتاب های تست انتشارات مشهوری مانند قلم چی و خیلی سبز، این تکنیک را کامل برای داوطلبان توضیح داده اند.

    در فروشگاه دانشلند علاوه بر خرید و مشاهده محصولات کنکوری، میتوانید برای خرید اینترنتی کتاب (رمان، درسی، کودک و…)، لوازم تحریر، لوح های آموزشی و بازی های فکری اقدام نمایید.

    7. حذف گزینه غلط

    موقع تست زدن همه گزینه ها را بخوانید. اگر خوب به مبحث مسلط باشید، می توانید گزینه هایی که غلط هستند را تشخیص بدهید و حذف کنید. اگر بین جواب ها شک دارید که کدام یک پاسخ صحیح است، می توانید یکی یکی گزینه های غلط را حذف کنید تا به جواب درست برسید. با حذف همه گزینه های غلط، یک گزینه باقی می ماند که همان جواب تست است.

    word image 200805 3 - تکنیک های افزایش سرعت تست زنی در کنکور - بانک کتاب

    8. تشخیص جواب متفاوت

    گاهی طراحان سوالات کنکور، یک گزینه کاملاً متناقض با جواب اصلی سوال در بین گزینه ها قرار می دهند که داوطلبان را به شک بیندازند. اگر به چنین سوالاتی برخوردید که در بین آنها دو گزینه متناقض وجود داشت به احتمال زیاد پاسخ تست یکی از همین دو گزینه است. روی سوال فکر کنید و پاسخ درست را تشخیص بدهید.

    9. تساوی جواب ها

    در درس های اختصاصی کنکور، به خصوص درس های محاسباتی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی، گاهی به شما گزینه هایی داده می شود تا از بین آنها، گزینه مساوی با فرمول صورت سوال را پیدا کنید. اگر به چنین سوالاتی برخوردید شاید با خود فکر کنید که حالا باید یکی یکی تساوی ها را محاسبه کنید تا پاسخ را پیدا کنید اما از ما به شما نصیحت، اصلاً این کار را نکنید! یکی یکی حل کردن تست ها فقط وقت شما را هدر می دهد. ترفندی که اینجا به داد شما می رسد این است که بین هر جواب و فرمول سوال، یک تساوی قرار بدهید و ببینید آیا تساوی درستی برقرار می شود یا نه. هر تستی که در آن تساوی برقرار شد، پاسخ صحیح تست شما خواهد بود.

    روش های محاسبه سریع به شما کمک می کنند تا این گونه تساوی ها را سریع با خودتان محاسبه کنید و به تست پاسخ بدهید. در فروشگاه دانش لند، کتاب های مخصوص آموزش محاسبه سریع آورده شده اند که به کمک آنها می توانید انواع اعمال ریاضی، از جمع و ضرب گرفته تا تقسیم و محاسبه اعشار و کسر، به سرعت و با استفاده از ترفندهای مختلف جواب بدهید. خرید اینترنتی کتاب کنکور از سایت دانش لند، کار شما را راحت کرده و دیگر لازم نیست ساعت ها مسیری طولانی را بین کتاب فروشی های مختلف رفت و آمد کنید.

    سخن آخر

    برای افزایش ساعت مطالعه برای کنکور و تست زنی سریع، وجود چند کتاب کمک درسی با درس نامه و تست های فراوان و البته پاسخ نامه کامل و جامع کمک زیادی به شما خواهد کرد. فروشگاه دانش لند مرجع مفید و معتبری از انواع کتاب های کمک درسی و کنکوری است و می توانید هر کتابی که نیاز دارید را با قیمت عالی و تخفیف های جذاب، از فروشگاه دانش لند تهیه کنید و سریع تحویل بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.