سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سنترال کوست استرالیا
    11 تیر 1401 - 9:33
    شناسه : 200974
    0

    سنترال کوست استرالیا (Central Coast) یک ناحیه ی شهری در ایالتنیو ساوت ولز (NSW) استرالیا است که در ساحل دریای تاسمان در شمال سیدنی و جنوب نیوکاسل مستقرشده است. سنترال کوست نیو ساوت ولز به فاصله‌ یک ساعت رانندگی در شمال سیدنی قرار دارد و مقصدی دلچسب برای تعطیلات و استراحت آخر هفته است.

    پ
    پ

    word image 200974 1 - سنترال کوست استرالیا - سنترال کوست استرالیا

    سنترال کوست استرالیا (Central Coast) یک ناحیه ی شهری در ایالتنیو ساوت ولز (NSW) استرالیا است که در ساحل دریای تاسمان در شمال سیدنی و جنوب نیوکاسل مستقرشده است. سنترال کوست نیو ساوت ولز به فاصله‌ یک ساعت رانندگی در شمال سیدنی قرار دارد و مقصدی دلچسب برای تعطیلات و استراحت آخر هفته است.

     این ناحیه شبکه‌ای از شهرهای کوچک است که در سال‌های اخیر با توسعه حومه به یکدیگر متصل شده‌اند. خوشه اصلی شهری، ناحیه ی ساحل شمالی بریزبن واتر را در برگرفته است و حاوی بزرگ‌ترین مرکز جمعیت ساحلی، گاسفورد است. ازنظر جغرافیایی این ناحیه به‌وسیله کوه‌ها، رودخانه و دریاچه محدودشده است.

    در 2 دسامبر 2005، سنترال کوست به‌طور رسمی به‌عنوان منطقه مستقل شناخته شد. سنترال کوست بین دو شهرداری تقسیم می‌شود: گاسفورد (Gosford) در جنوب و وایونگ (Wyong) در شمال. هر دو شهرداری دارای نواحی حومه‌ای متعدد و زمین‌های آزاد در قالب ذخایر و پارک‌های ملی هستند.

    آب‌وهوای سنترال کوست 

    سنترال کوست دارای آب‌وهوای مرطوب نیمه گرمسیری، با تابستان‌های مرطوب گرم و زمستان‌های معتدل است. بارندگی در طول سال نسبتاً یکنواخت پخش می‌شود، اما در پاییز کمی بیشتر مشاهده می‌شود.

    آب‌وهوای گاسفورد در طبقه‌بندی آب‌وهوای گرم و معتدل قرار می‌گیرد. بارندگی در گاسفورد حتی در خشک‌ترین ماه سال نیز بسیار است. متوسط دما در این نواحی 17.6 سانتی‌گراد است. میزان بارش سالانه نیز 927 میلی‌متر است.

    در وایونگ آب‌وهوا گرم و معتدل است. بارندگی در وایونگ در همه‌ی سال خیلی زیاد است. این حتی در خشک‌ترین ماه نیز صادق است. متوسط دما در شهر 17.7 سانتی‌گراد است و میزان بارش سالانه 973 میلی‌متر است.

    جمعیت و مردم سنترال کوست

    جمعیت سنترال کوست در سال 2021 تقریباً 336،714 نفر تخمین زده می‌شود. در سال 1950، جمعیت سنترال کوست 71،768 نفر بود. جمعیت سنترال کوست از سال 2015 تاکنون 1.792 درصد رشد کرده است که 0.54 درصد تغییر سالانه را نشان می‌دهد. از این تعداد 48.4٪ مرد و 51.6٪ زن بودند. مردم بومی و یا جزیره‌نشین تنگه تورس، 3.8 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

    شهرتورنتو کانادا

    word image 200974 2 1 - سنترال کوست استرالیا - سنترال کوست استرالیا

    زندگی در تورنتو

    تورنتو بزرگترین شهر کانادا است و با جمعیتی حدود 2 میلیون و هشتصد هزار نفر ازجمله شهرهای پرجمعیت آمریکای شمالی به‌حساب می‌آید. تورنتو در مرکز (Greater Toronto Area) تورنتوی بزرگ که به اختصار GTA نامیده می‌شود، واقع‌شده است. دولت کانادا انتظار دارد که جمعیت این ناحیه به 7 میلیون هفتصد هزار نفر برسد.

    تورنتو مرکز استان آنتاریو است و در بخش جنوبی این استان در Golden Horseshoe مستقرشده است. جمعیت این شهر تقریباً 8 میلیون نفر می باشد، می توان گفت که بیش از یک چهارم جمعیت کل کانادا در این ناحیه پرجمعیت زندگی می کنند.

    آشنایی با آب و هوا برای زندگی در تورنتو

    بهتراست بدانید که عرض جغرافیایی تورنتو 43 درجه شمالی است که شبیه به بوردو در فرانسه و یا کرایست چرچ نیوزیلند که در نیمکره جنوبی مستقرشده است. اگر چه آب و هوای تورنتو تحت تاثیر دریاچه های بزرگی که در اطراف آن است نسبت به بوردو و کریستوفر خیلی مرطوب تر است و دارای تابستان های گرمتر و زمستان های خیلی سردتر است.

    در شهر تورنتو چهار فصل را می توان مشاهده کرد و هر یک به نوبه خود ویژگی های خاص خود را دارند. پس با خیال آسوده در هر فصل که می‌خواهید سفر کنید. زمستان در تورنتو آن‌چنان‌که فکر می‌کنید، سخت نیست اما اگر لباس نپوشید باید منتظر سرماخوردگی‌های طولانی‌مدت باشید.

    هزینه‌های زندگی در تورنتو

    یکی از شهرهای گران؛ شهرتورنتو کانادا می باشد. به‌ویژه اگر بخواهید در نزدیک شهر زندگی کنید. بهتر است بدانید که هزینه زندگی در کانادا مثل اجاره منزل، تلفن، مواد غذایی و رفت‌وآمد در تورنتو خیلی گران است. بعضی از تحلیل گران محاسبه کرده‌اند که برای تأمین هزینه در تورنتو، یک شخص باید 40583 دلار درآمد داشته باشد. در این بخش به‌طور تخمینی صورت‌حساب ماهانه مورد انتظار، برای شخصی که تنها در تورنتو زندگی می‌کند را آورده‌ایم:

    مسکن 1672.13 دلار

    تلفن و اینترنت 127.50 دلار

    رفت‌وآمد و تاکسی 176.25 دلار

    مواد غذایی 283.60 دلار

    سرگرمی 354.00 دلار

    سلامتی و تناسب‌اندام 75.00 دلار

    خوشبختانه اگرچه هزینه‌های زندگی در شهر تورنتو بسیار زیاد است، دستمزد و حقوق دریافتی در این شهر خوب است. از ژانویه سال 2017 دولت کانادا به‌طور قانونی تصویب کرد که کارفرمایان حداقل دستمزد در انتاریو را از 11.60 دلار در ساعت به 14 دلار در ساعت افزایش دهند.

    جیلانگ استرالیا

    word image 200974 3 - سنترال کوست استرالیا - سنترال کوست استرالیا

    شهر جیلانگ در یک نگاه

    شهر جیلانگ (Geelong City) در ایالت ویکتوریا استرالیا مستقرشده است که در 70 کیلومتری جنوب غربی ملبورن قرار دارد. این شهر بندری یکی از زیباترین و مهم‌ترین بنادر استرالیا را دارد که به همین خاطر تجارت بسیاری از طریق این شهر صورت می‌گیرد.

    شهر جیلانگ استرالیا دومین شهر بزرگ ایالت ویکتوریا پس از ملبورن به شمار می‌رود. جمعیت این شهر تقریباً 270 هزار نفر است و این دومین شهر ازنظر سرعت افزایش جمعیت است.

    امروزه شهر جیلانگ یکی از قطب‌های سلامت، آموزش و تولیدات پیشرفته است. رشد اقتصادی جیلانگ به حدی است که امروز تبدیل به یکی از پیشگامان رشد و توسعه در میان شهرهای کوچک‌تر استرالیا شده است.

    موقعیت جغرافیایی جیلانگ

    ایالت ویکتوریا یکی از ایالات کشور استرالیا می‌باشد که در جنوب شرق این کشور قرار دارد. شهر جیلانگ در ایالت ویکتوریا مستقرشده است و دومین شهر بزرگ در این ایالت است. فاصله این شهر تا شهر ملبورن فقط 70 کیلومتر است که همین موضوع موقعیت جغرافیایی شهر جیلانگ را دارای اهمیت کرده است.

    شهر جیلانگ در سواحل خلیج Corio مستقرشده است. موقعیت جغرافیایی جیلانگ موجب شده که این شهر به یک شهر ساحلی تبدیل شود که هزاران گردشگر برای استفاده از سواحل آن سفر می‌کنند.

    تاریخچه شهر جیلانگ

    همانند اکثر شهرهای استرالیا، ساکنان نخستین شهر جیلانگ بومیان استرالیایی بوده‌اند. تاریخ جدید شهر جیلانگ از سال 1802 میلادی آغاز می‌شود که این ناحیه توسط کاشفان انگلیسی موردتوجه قرار گرفت. در سال‌های نخستین کاشفان انگلیسی بر این باور بودند که ناحیه جیلانگ مناسب برای افتتاح یک مستعمره نشین نیست، به همین خاطر نیز تا چند سال توجهی به آن نشد.

    در سال 1830 مجدداً چند تن از کاشفان انگلیسی وارد منطقه جیلانگ شدند و موردتوجه آن‌ها قرار گرفت. تا سال 1836 دهکده‌ای در این ناحیه راه‌اندازی شده بود که حاوی کلیسا، مغازه و 82 خانه بود. در سال 1849 اولین شهردار شهر جیلانگ برگزیده شد.

    سخن پایانی

    سنترال کوست یکی از ناحیه حومه شهر سیدنی است که باتوجه‌به نزدیکی به سیدنی و آب‌وهوای عالی، یکی از مقاصد عالی برای گردشگری یا اقامت می‌باشد. ازآنجایی‌که جدیداً دولت استرالیا ویزای 491 را عرضه کرده است، این ناحیه ریجنال برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، جذاب شده‌اند. در این مقاله یک معرفی کلی از این ناحیه عرضه شد و همه موضوعات مربوط مهم به ناحیه سنترال کوست بیان شد. اگر قصد مهاجرت و یا سفر به این ناحیه را دارید، فراموش نکنید که با پرکردن فرم ارزیابی موسسه‌ی اسمارت اپلای کارشناسان مربوطه با شما تماس گرفته و شمارا راهنمایی می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.