شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پناه به خنکای اردبیل در تابستان گرم امسال
    11 تیر 1401 - 9:55
    شناسه : 200999
    0

    استان اردبیل، سرزمینی سرسبز در شمال غربی ایران با داشتن دیدنی‌های طبیعی بکر و بنا‌های تاریخی بی‌نظیر یکی از اولویت‌های سفر طبیعت گردان خصوصاً در فصول گرم است. در این مطلب جاذبه‌های اردبیل را به شما معرفی کرده تا اگر گذارتان به این استان افتاد این مکان‌ها را در مسیر گردشگری‌تان قرار دهید.

    پ
    پ

    استان اردبیل، سرزمینی سرسبز در شمال غربی ایران با داشتن دیدنی‌های طبیعی بکر و بنا‌های تاریخی بی‌نظیر یکی از اولویت‌های سفر طبیعت گردان خصوصاً در فصول گرم است. در این مطلب جاذبه‌های اردبیل را به شما معرفی کرده تا اگر گذارتان به این استان افتاد این مکان‌ها را در مسیر گردشگری‌تان قرار دهید. از آنجا که سفر هوایی بهترین گزینه برای رفتن به اردبیل است، در انتهای مقاله شما را با اسنپ‌تریپ به عنوان پلتفرمی برای خرید بلیط هواپیما ارزان آشنا خواهیم کرد.

    word image 200999 1 - پناه به خنکای اردبیل در تابستان گرم امسال -

    دشت های بابونه جنگل فندق لو

    دریاچه شورابیل
    این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های داخل شهری ایران است. به دلیل بالاتر بودن ارتفاع دریاچه شورابیل از سطح دریا، آب و هوای این منطقه در فصول گرم سال بسیار خنک است. همچنین وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، این منطقه را تبدیل به تفرجگاهی کرده که گردشگران از گشت و‌گذار در آن و پیاده روی در مسیر سلامت اطراف دریاچه لذت می‌برند. سایت قایقرانی این دریاچه با داشتن قایق‌های پدالی، کشتی دو طبقه تفریحی آنداک و جت اسکی برای گردشگران علاقه‌مند به تفریحات آبی بسیار جذاب است. دریاچه شورابیل در طول سال میزبان گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر مثل غاز، لک لک و پلیکان است که تماشای آن‌ها در فصل مهاجرت از دیگر تفریحات گردشگران در دریاچه شورابیل است.

    پل معلق مشگین شهر
    این پل، یکی از بزرگترین پل‌های معلق در جهان است که در دامنه کوه سبلان، در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین شهر ساخته شده است. کامپوزیتی که در ساخت این پل استفاده شده مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، رطوبت، آتش و صاعقه دارد. قسمتی شیشه‌ای در وسط پل قرار دارد که در هنگام عبور از روی آن، می‌توانید دره را در زیر پای خود ببینید. پل معلق مشکین شهر تنها بخشی از مجموعه گردشگری نور سبلان است. این مجموعه دارای امکانات تفریحی متنوعی مثل زیپ لاین، بانجی جامپینگ و پاراگلایدر، شتر و اسب سواری، موتورسواری، موتور چهار چرخ، کارتینگ، پینت بال، تیراندازی و سواری با خودرو‌های طرح قدیمی است. هم چنین امکانات رفاهی متنوعی چون سوئیت‌هایی برای اقامت، رستوران و فودکورت، سینما، بازارچه‌های صنایع‌دستی در نزدیک پل معلق وجود دارد.

    جنگل فندقلو
    جنگل فندقلو، ‌ییلاقی پر درخت و سبز در شمال غربی ایران است و درست بین دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد. بیشتر روز‌های سال در این منطقه مه‌آلود بوده و جریان ابر‌ها در ارتفاعی پایین، حتی در گرم‌ترین روز‌های سال هم وجود دارد که دلیل آن برخورد هوای سرد و خشک اردبیل با هوای گرم و مرطوب گیلان است. در واقع پوشش گیاهی و جنگلی خاص این منطقه حاصل آب و هوای همیشه متغیر در محل تلاقی این دو اقلیم است. علاوه بر درخت‌ها و گونه جنگلی متنوع، این منطقه دارای دشت‌هایی وسیع پوشیده از سوسن‌های چلچراغ و گل بابونه است که زیبایی ممتازی را در این منطقه رقم‌زده است. در نزدیکی جنگل فندقلو امکانات تفریحی متعددی چون پیست اسکی روی چمن، تله‌کابین، سورتمه، پیست کارتینگ و زیپ لاین حیران برای استفاده گردشگران در نظر گرفته شده است.

    خرید بلیط هواپیما
    اگر از گرمای هوای تابستانی به تنگ آمده‌اید، بار سفر را به سوی این جنگل زیبا ببندید. شاید بهترین راه سفر به اردبیل در شمال غربی کشور خرید بلیط هواپیما از https://snapptrip.com/flights باشد. اسنپ‌ترپ سال‌هاست در صنعت گردشگری با عرضه‌ی بلیط‌ هواپیما به مقاصد مختلف داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. کافیست در سایت اسنپ تریپ مبدا و مقصد و زمان پرواز خود را مشخص کنید. اسنپ تریپ لیستی از بلیط‌های ایرلاین‌های مختلف را به شما پیشنهاد خواهد داد. اگر دغدغه قیمت بلیط هواپیما را دارید برای خرید به https://snapptrip.com/cheap-flightsسری بزنید تا ارزان‌ترین بلیط‌ها را به مقصد مورد نظرتان پیدا کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.