×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

می توان گفت که قوی ترین و مهم ترین ساز، پیانو است که این ساز صفحه کلید دار را ساز پایه و یا مادر می نامند. پیانو به خاطر میزان صدا و محدوده صوتی بالاتری که نسبت به سایر سازها دارد، اهمیت بیشتری در صنعت موسیقی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی ‌هایی که پیانو را به یک ساز دوست داشتنی و محبوب تبدیل کرده، این است که این ساز از بالاترین دامنه صوتی در میان سازهای دیگر بهره مند است.این مقاله توسط فروشگاه موسیقی بتهوون تهیه شده، برای خرید سه تار، خرید گیتار آکوستیک و هر سازی که مد نظر دارید می‌توانید به ادرس beethovenmshop.comمراجعه کنید

پیانوهای دیجیتال در چهار فرمت اصلی عرضه می شوند:

  • پیانوهای عمودی دیجیتال
  • پیانوی دیجیتال صحنه
  • پیانوی دیجیتال قابل حمل
  • پیانوی دیجیتال بزرگ

اگر به خودتان پیانو آموزش می دهید، ممکن است از مدلی لذت ببرید که به شما امکان می‌دهد با ریتم‌های هوشمند درون‌برد یا با یک کتابخانه آهنگ از قبل بارگذاری شده باشد. اگر می‌خواهید سریع پیشرفت کنید، به عملکرد تقسیم صفحه کلید و ضبط داخلی دقت کنید. اگر می‌خواهید از قدرت برنامه‌ها استفاده کنید و به محتوای وب دسترسی داشته باشید، بلوتوث را در اولویت قرار دهید.

پیانوهای عمودی دیجیتال

یک پیانوی عمودی برای نشستن در مقابل دیوار طراحی شده است. این پیانوها بیشتر برای مصارف خانگی و تمرینی مناسب هستند و به گونه ای ساخته شده اند که از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر و شبیه به یک پیانوی آکوستیک ایستاده باشند.

پیانوهای دیجیتال صحنه یا پیانوهای قابل حمل

پیانوی صحنه که به عنوان “پیانوی قابل حمل” نیز شناخته می شود، برای استفاده با یک گروه موسیقی زنده طراحی شده است. در حالی که پیانوهای استیج برخی از ویژگی های مشابه پیانوهای دیجیتال طراحی شده برای مصارف خانگی و سینت سایزرهای الکترونیکی را دارند، دارای تعدادی ویژگی هستند که آنها را متمایز می کند. این نوع پیانوی دیجیتال معمولاً هیچ تلاشی برای تقلید از ظاهر فیزیکی یک پیانو آکوستیک انجام نمی دهد، بلکه شبیه یک ایستگاه کاری مصنوعی یا موسیقی مدرن است. یکی از ویژگی های متمایز اکثر پیانوهای استیج کمبود بلندگوهای داخلی و تقویت کننده است – معمولاً فرض بر این است که از یک تقویت کننده صفحه کلید قدرتمند یا سیستم PA استفاده می شود. پیانوهای استیج اغلب دارای بدنه ای سنگین تر و مستحکم تر هستند که بهتر می توانند استرس ناشی از تورهای سنگین را تحمل کنند. برخلاف پیانوهای دیجیتالی که برای مصارف خانگی طراحی شده اند، پایه ثابت یا پدال های ثابت ثابتی ندارند. در عوض، آنها برای استفاده با یک پایه قابل حمل جداگانه و پدال های ثابت قابل حمل طراحی شده اند.

پیانوهای بزرگ دیجیتال

پیانوی آکوستیک سنتی می‌تواند با مشکلات نگهداری زیادی همراه باشد. آنها باید تنظیم شوند، مستعد تغییرات آب و هوایی هستند و جابجایی آنها دست و پا گیر است. پیانوهای بزرگ دیجیتال همان سیلوئت ها و صداها را ارائه می‌دهند، اما جابه‌جایی آسانی دارند و هرگز نیازی به کوک ندارند. برخلاف پیانوهای بزرگ سنتی، صدا را می‌توان از موسیقی پس‌زمینه ملایم تا صدای کنسرت کنترل کرد. برخی از مدل ها حتی صدای فراگیر مجازی ارائه می دهند. عملکرد صفحه‌کلید با دقت شگفت‌انگیزی احساس یک صدای آکوستیک واقعی را شبیه‌سازی می‌کند.

ما مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که هر پیانوی دیجیتال باکیفیت باید ارائه دهد، به همراه مواردی که باید به آن توجه کنیم، تقسیم کرده‌ایم. ما ویژگی هایی را که مبتدیان باید به دنبال آن باشند و از آنها استفاده کنند، برجسته کرده ایم.

درک کیفیت صدا به نقل از فروشگاه موسیقی بتهوون

در هر محیطی، کیفیت صدا مهم است زیرا عملکرد را به صورت مثبت یا منفی تحت تأثیر قرار می دهد. هنگامی که به دنبال خرید پیانو دیجیتال هستید، در اینجا برخی از مشخصات صدا را در نظر بگیرید:

  • سیستم بلندگو
  • فناوری صدای اضافی
  • حداکثر چند صدایی

پیانوهای با کیفیت بالا حداقل دارای دو بلندگو هستند و امیدواریم مقداری روی دستگاه تعبیه شده باشد. اگر مجری هستید و نیاز به شنیده شدن دارید، بلندگوهایی می خواهید که بلند و واضح باشند. همه بلندگوها دارای وات تقریبی هستند که در نهایت میزان شفافیت صدای شما را مشخص می کند. سیستم‌های بلندگوی پیانوی دیجیتال درجه پایین، معمولاً توانی در حدود ۵ وات دارند، در حالی که پیانوهای با کیفیت بالاتر دارای دو بلندگوی حداقل ۱۰-۱۵ وات هستند. اگر یک پیانوی دیجیتال را امتحان می‌کنید و صدا مبهم و ثابت است یا برای گوش انسان بسیار تیز است، این پیانویی با کیفیت پایین است و دوام زیادی نخواهد داشت.

حداکثر چند صدایی چیزی است که نوازندگان متوسط تا حرفه ای باید در نظر بگیرند. پلی‌فونی ۳۲ نت پایین‌ترین درجه است و این پیانوهای دیجیتال برای افرادی که آهنگ‌های صوتی بیش از ۲ یا آکوردهای پیچیده را می‌نوازند، مناسب نیستند. یک پیانوی با کیفیت بالا، پلی‌فونی حداقل ۶۴ نت را ارائه می‌کند تا هم نوازنده مبتدی و هم نوازنده متوسط را راضی کند. چند آکورد بنوازید و به صدای انتقال گوش دهید. نت ها چقدر خوب با هم ترکیب می شوند؟ با پلی‌فونی‌های پایین‌تر، متوجه افت نت‌ها خواهید شد که صدا را کمی دو بعدی می‌کند.

پیانو دیجیتال - فروشگاه موسیقی بتهوون

کیفیت ساخت پیانو دیجیتال

همه ما این جمله را شنیده ایم که “کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید”. همین امر را می توان در مورد پیانوهای دیجیتال نیز گفت. برای هر پیانوی دیجیتالی سخت است که با زیبایی شناسی کلاسیک واقعی یک پیانوی آکوستیک رقابت کند. با این حال، مدل‌های زیادی وجود دارند که در رنگ‌های کلاسیک و روکش‌هایی ارائه می‌شوند که به فراموش کردن روباتیک آن کمک می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید تعجب کنید که اگر شرکت مواد با کیفیت را در ارائه قرار نداده باشد، بقیه پیانوها چگونه کار می کنند.

  • اکشن کلیدی
  • وزن و اندازه
  • مواد

اکشن کلید وزن دار یا اکشن چکش درجه بندی شده در یک پیانوی با کیفیت بسیار مهم است. از کلیدهای پیانو که سبک هستند و شبیه پلاستیک هستند دوری کنید. این را برای پیانوهایی که دارای کلیدهای پلاستیکی هستند اشتباه نگیرید. برخی از آن‌ها روکش‌های مات، آبنوس یا عاج متفاوتی ارائه می‌کنند که واقعا بر حس کلیدها در زیر انگشتان تأثیر می‌گذارد. اگر در حال آزمایش یک پیانوی دیجیتال هستید و کلیدها لیز هستند یا متوجه می‌شوید که ناخن‌هایتان شکاف‌ها را گرفته است، ارزش پول شما را ندارد. کلیدهای حساس به لمس به نحوه فشردن کلیدها پاسخ می دهند، اما به نحوه پاسخ آنها دقت کنید. اگر به آرامی فشار می دهید، کلیدها باید به سرعت پاسخ دهند. اگر در حال نواختن یک قطعه سخت و طولانی هستید، کلیدها باید با دقت حفظ شوند.

پیانوهای دیجیتال از نظر وزن و اندازه متفاوت هستند. هنگامی که لوازم جانبی اضافی مانند پدال های ثابت و پایه ها را اضافه می کنید، این اندازه ها نیز تغییر می کند. در حالی که فکر نمی‌کنم وزن یا اندازه یک پیانوی دیجیتال در نهایت کیفیت را تعیین کند، فکر می‌کنم این اندازه‌گیری‌ها باید با مقدار ویژگی‌های ارائه‌شده همخوانی داشته باشند. منظور من این است که یک پیانوی دیجیتال بزرگ و بی‌حجم باید ویژگی‌های مختلفی را ارائه دهد که اندازه آن ارزش آن را داشته باشد. اگر اینطور نیست، به سمت طراحی شیک تر و جمع و جورتر بروید. به خصوص اگر به آن نیاز دارید که قابل حمل باشد.

انتظار نداشته باشید که پیانوی دیجیتال شما از چوب گل سرخ اصیل ساخته شده باشد که اساساً در اتاق نشیمن شما خراب می شود. پیانوهای دیجیتال فقط همین هستند: دیجیتال. بیشتر آنها قابل حمل هستند، در حالی که برخی دیگر قاب های عالی برای تلفیق با دکوراسیون خانه دارند. شما امیدوارید که پیانوی دیجیتال خود را هنگام رفت و آمد روی زمین نیندازید یا نخواهید قطعاتی از بین بروند. با این حال، اگر می خواهید صفحه کلید دیجیتال شما دوام بیاورد، مطمئن شوید که مواد ساخته شده از آن می توانند آن را حفظ کنند. پیانوهای دیجیتال درجه پایین معمولاً دارای درخشندگی پلاستیکی هستند که معادل پیانوی زبان آموزی کودکان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.