سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • محافظت و نگهداری از سشوار
    13 تیر 1401 - 15:25
    شناسه : 201146
    0

    محافظت و نگهداری از سشوار یعنی عاملی که موجب افزایش عمر بهینه و مفید سشوار می باشد.

    پ
    پ

    محافظت و نگهداری از سشوار

    - محافظت و نگهداری از سشوار - بلبرینگ

    محافظت و نگهداری از سشوار یعنی عاملی که موجب افزایش عمر بهینه و مفید سشوار می باشد.
    به جرأت می‌توان گفت سشوار از جمله وسایلی میباشد که همواره مورد کم لطفی تمام قرار گرفته و بی ملاحظه از آن استفاده می‌کنیم.
    تصور کنید زمانی را که پس از دوش گرفتن یا استحمام سشوار روشن نشود.
    معمولاً وظیفه سشوار به جز خشک کردن موها برای زیباتر کردن و خوش حالت کردن موها نیز استفاده می شود.
    البته از این که حرارت زیاد می‌تواند آسیب زیادی به مو بزند غافل نباشید.
    بنابراین بهتر است تا در زمان استفاده از سشوار سعی کنید تا از آن به درستی استفاده کرده تا از آسیب و خرابی سشوار جلوگیری شود.
    در این مقاله قصد داریم تا شمارا با راه روش های مختلف محافظت و نگهداری از سشوار و افزایش طول عمر این دستگاه بیشتر آشنا کنیم. روش های صحیح استفاده از سشوار بر اساس مدل های مختلف بسیار متفاوت می باشد. برخی از اصول و روش ها نیز در بین تمام سشوارها مشترک می باشد در ادامه به تفکیک تمامی موارد خواهیم پرداخت.

    محافظت و نگهداری از انواع سشوار

    اگر به بازار لوازم آرایشی و و بهداشتی نگاه کرده باشیم در زمان خرید سشوار شما با انواع مختلف سشوار روبرو خواهید بود. سشوار هایی که کاربری های متفاوتی را دارند. استفاده کلی از سشوار ها در واقع جهت آرایش موها مرسوم می باشد که معمولاً در بین آقایان و خانمها بسیار رایج است. رعایت نکات ایمنی می تواند ضمن محافظت و نگهداری از سشوار هیچ گونه آسیبی به موهای شما نیز وارد نکنند و این وسیله را به یک دستگاه کاملاً محبوب تبدیل کند. بخشی از عدم محافظت و نگهداری از سشوار به اشتباهات رایجی مربوط می شود که در زمان سشوار کشیدن موهای خود به کار میبریم. ضمن محافظت از سشوار به راحتی در برابر آسیب به موهای خود نیز میتوانید محافظت کنیم.

    روش های محافظت و نگهداری از سشوار

    همانطور که گفتیم برای اینکه همیشه بتوانیم موهای پرپشت و براق داشته باشیم بدون اینکه هیچ گونه هزینه اضافی برای سالن های زیبایی داشته باشیم می توانیم از سشوار استفاده کنیم. یکی از نکات مهم در خصوص سشوار ها محافظت و نگهداری از آن ها می باشد که در اینجا به مهمترین اصول محافظت و نگهداری از سشوار می پردازیم.

    از خیس شدن سشوار جداً خودداری کنیم

    در صورت خیس شدن سشوار باید سریعاً سشوار را از برق جدا کرده آن را خاموش کنید، خشک کنیم و پس از اطمینان کامل از خشک شدن آن استفاده کنید.

    سیم برق سشوار را از نظر آسیب دیدگی چه کنیم.

    پوشش های لاستیکی روی سیم برق می تواند پس از مدتی فرسوده زخمی و یا بریده شوند. این عوامل می تواند باعث آسیب جدی در زمان استفاده شما در زمان به کارگیری سیم در پی داشته باشد. برای محافظت از برق گرفتگی ها از این طریق بهتر است تا قبل از تعویض سیم سریعاً اقدام به نوار پیچی بخش آسیب دیده نمایید. بهتر است تا پیچیدن چسب برق را چند بار دور سیم انجام دهید. در صورتی که آسیب سیم برق جدی تر می باشد بهتر است تا سیم برق از آن محل جدا کرده و تعمیر کنید. استفاده از نوار برق برای عایق کاری سیم ها بسیار مناسب می باشد. در واقع می تواند آسیب های سطحی سیم های برق را جلوگیری کند و از بدتر شدن آنها به کاهد.

     

    سعی شود تا از سشوار در مکان های مرطوب استفاده نشود.

    استفاده از سشوار در محیط مرطوب از کارهای بسیار خطرناک است.
    چرا که می تواند آسیب های بسیار جدی در زمان استفاده داشته باشد.
    بعنوان مثال رطوبت می تواند بخش‌های داخلی را دچار آسیب کند.
    فرایند و عملکرد سشوار را دچار اختلال می نماید. همچنین قرارگیری سشوار در محیط مرطوب می تواند موجب ایجاد بوی بد دستشویی ها شود.
    اگر در مدت زمان زیادی سشوار در محیط مرطوب قرار بگیرد ضمن آسیب به قطعات جلو بوی بد در آن باید اقدام به تمیز کردن فیلتر های آن نمایید. برای این منظور با خارج کردن فیلتر آن را با آب و صابون شسته و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

    - محافظت و نگهداری از سشوار - بلبرینگ
    از عملکرد صحیح سشوار مطمئن شویم

    در بازار سشوار های مختلفی وجود دارد هر کدام از سشوار ها برای استفاده کردن کاربرد مختلفی دارند بهتر است تا بر اساس دستورالعملی که سشوار ها در راهنمای خود ارائه کرده اند استفاده کنید تا موجب چاقی بیش از حد ایا خاموشی نشود.
    برخی اوقات با استفاده نادرست از سشوار ها موجب اختلال در عملکرد صحیح سشوار شده و موجب داغی بیش از حد و در نهایت آتش گرفتن سشوار خواهیم بود. برای این منظور می توانید سریع اقدام به خاموش کردن سشوار کرده و صبر کنید تا خنک شود. در بین تمامی سشوار ها معمولاً دستگاه های سشوار چرخشی کاربردی تر می باشند.
    عملکرد صحیح سشوار ها همانطور که اشاره شد بر اساس انواع مدل های مختلف سشوار در بازار متفاوت هستند در ادامه به معرفی انواع سشوار نیز می‌پردازیم شما باید آگاهی کافی در خصوص استفاده هر یک از این ها را داشته باشید.

    انواع مختلف سشوار

    سشوارهای حرفه‌ای
    سشوار های نیمه حرفه ای
    سشوارهای آیونیک
    سشوار سرامیکی
    سشوار تیتانیوم
    سشوار های خانگی
    سشوار های برس دار
    سشوار های چرخشی
    سشوار های مسافرتی

     

    سشوار را در دسترس کودکان قرارندهیم

    سشوار همانند سایر وسایل برقی دیگر نباید در دسترس کودکان قرار بگیرد. فارغ از آسیب های جدی و خطرناک برق گرفتگی استفاده نادرست و یا خاموش و روشن های مکرر می تواند موجب از کار افتادن سشوار و خرابی قطعات آن شود.

    از هر نوع اسپری در برابر حرارت سشوار استفاده نکنیم.

    انواع استریت برای حالت دادن و یا تقویت مو استفاده می شود بهتر است تا در برابر حرارت سشوار اسپری نشود.
    اسپری کردن در برابر حرارت سشوار بسیار کاری خطرآفرین میباشد

    تمیزی دریچه های هوایی سشوار ها به طور مکرر

    به دلیل استفاده های مکرر از سشوار دریچه های هوای سشوار موجب کثیفی میشود پس از هر چند بار استفاده بهتر است تا این دریچه ها را تمیز کنیم تا زمان ورود و خروج حرارت به راحتی عملکرد صحیح سشوار بهره ببریم

      از ضربه زدن به سشوار جلوگیری شود

    ضربه خوردن سشوار میتواند آسیب فیزیکی به کلیه قطعات سشوار وارد کند.
    نوسانات برقی، تشریح قطعات داخلی می‌تواند عملکرد سشوار را مختل نماید.

    سشوار را در فاصله مناسب قرار دهید و استفاده کنید

    برای استفاده از سشوار بهتر است سشوار را در فاصله مناسب بگیرید تا آسیب زیادی به ما وارد نکند ضمن اینکه رعایت فاصله مناسب می تواند موها را زیبا تر و خوش حالت تر کند فاصله کم موجب آسیب به موها ایجاد موخوره و یا دندانه شدن موها شود.

    نحوه قرار گیری سشوار

    بهترین حالت برای قرار گیری سشوار به صورت عمودی بر روی میز می باشد.
    نحوه قرارگیری مخزن در زمانی که سشوار روشن می باشد بسیار کاربردی است چرا که در واقع مرحله مکش هوا و خروجی هوا باید باز باشد

    حتماً از راهنمای استفاده از سشوار استفاده کنید

    معمولاً راهنماهای استفاده از سشوار نحوه استفاده و شناخت بیشتر از دستگاه را به زبانهای مختلف آموزش می دهند.
    این کتاب‌ها و یا برگ ها مقاله های جامع و رایگان هستند که تولید کنندگان در زمان تولید دستگاه آنها را در زمان بسته بندی دستگاه قرار می‌دهند.
    استفاده از راهنما های هر دستگاه مخصوص آن ها می توانند موجب  افزایش عمر مفید و نحوه صحیح کار کرده دستگاه را به ما نشان دهد.
    همچنین گاهی اوقات نصب قطعات جانبی و یا میزان ولتاژ قدرت موتور و بسیاری از نقاط ریزی که شاید با آن توجه نشود در راهنما ها گفته می شود.

    پیچیدن سیم سشوار به دور خود ممنوع

    امروز مورد از جمله موارد اشتباهی می باشد که معمولاً افراد برای نظم بخشیدن به سشوار و قرار دادن آن در کمد و کشو استفاده می کنند.
    معمولاً پیچیدن سیم سشوار به دور خود موجب کشیده شدن و یا آسیب خواهد شد.
    بهترین راه برای جمع کردن سیم ها کافیست شما از دسته های پلاستیکی سیم و کابل برای بستن سیم ها استفاده کنیم و یا کافیست با کمی خلاقیت به خرج دادنسیم ها را با پیچیدن دوره یک نوار پلاستیکی و یا یک قرقره خالی به راحتی نظم دهید.

    از برندهای معتبر سشوار را خریداری کنید

    زمانی که شما اقدام به خرید قطعات و لوازم خانگی میکنید بهتر است تا از برندهای معتبر تهیه کنید. چراکه با توجه به قیمت هایی که دارند از کیفیت بهتری برخوردار هستند و در کوتاه مدت شما مجبور به تهیه مجدد و یا تعمیر و تعویض نخواهید داشت. در واقع برند ها از لحاظ کیفیت نمی توانند کالاهای بی کیفیت را عرضه کند و به همین علت خریدار همیشه از خرید خود مطمئن می باشد. در صورتی که برای خرید سشوار های فاقد برند شما احتیاج به دقت بیشتری داشته و معمولاً بیشتر آنها از کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود. بنابراین در برابر هزینه که میخواهید بپردازید بهتر است تا بتوانید از برندهای معتبر سشوار را تهیه کنیم.
    استفاده از سشوار های مجهز به اشعه فرابنفش
    معمولاً سشوار هایی که مجهز به اشعه فرابنفش هستند برای موهایی که دارای الکتریسیته ساکن هستند بسیار مناسب می باشند.
    در زمان استفاده درجه حرارت مناسب را مشخص کنید.
    نحوه در دست گرفتن سشوار را آموزش ببینید.
    برای تسریع فرآیند سشوار کشیدن بهتر است تا از محصولات محافظت کننده مو نیز استفاده کنید.
    ضمن افزایش بازدهی سریعتر در روند سشوار کشیدن به راحتی می تواند مدت زمان سشوار کشیدن را کوتاه کند.
    سشوار را بیش از حد داغ نکنید.
    سشوار را از گرد و غبار و کثیفی تمیز کنید.
    سعی کنید در استفاده از سشوار دمای موتور سشوار افزایش پیدا نکند.
    از برس مناسب برای سشوار کشیدن استفاده کنیم.
    سشوار کشیدن باید در جهت مناسب انجام شود.
    از نازل سشوار برای سشوار کشیدن استفاده کنیم.

    قطعات و اجزای تشکیل دهنده سشوار

    b4nIWfDZvz9ebUD0u6pXO8OlIYqm5OP5DCW1IUNT - محافظت و نگهداری از سشوار - بلبرینگ

    زغال موتور، پروانه سشوار، کلید سشوار، بدنه سشوار، آرمیچر سشوار، کاسه های موتور سشوار، قاب زیر و روی دسته سشوار، کلید دوبله، موتور سشوار، لوله نسوز محافظ، المنت، بدنه سشوار، دسته سشوار، سیم رابط سشوار، المنت یا گرم کننده، دیود، پروانه فن، کابل سشوار، باد پخش کن، جا موتوری، کلید ریلی با گالیت سشوار، بوش سشوار بلبرینگ سشوار

    تعمیرات اجزای مختلف سشوار

    در زمان استفاده از سشوار بهتر است تمام نکات محافظت و نگهداری از سشوار را رعایت کنیم. عدم رعایت نکات لازم و ضروری باعث  اختلال در عملکرد آن و خرابی سشوار خواهد شد. در نتیجه نیاز به تعمیر کلی یا جزئی پیدا خواهد کرد. برای این منظور بهتر است تا آشنایی لازم را در زمینه تعمیرات اجزای مختلف سشوار نیز داشته باشیم.
    با این وضعیت توانیم برای رفع مشکل گام موثری در افزایش طول عمر سشوار داشته باشیم. از جمله عوامل موثر در خرابی سشوار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    روشن نشدن سشوار، داغ شدن زیاد سشوار، گرم نشدن سشوار، صدای بالا، اتصالی سیم ها و مدار ها، بوی بد

    صدای بالا

    ناشی از خرابی یاتاقان، بلبرینگ سشوار و آرمیچر دستگاه میباشد که باید فورا اقدام به تعویض آن ها نمود. برای یاتاقان ها و بلبرینگ سشوار بهتر است تا از بلبرینگ شیار عمیق در برندهای معتبر از جمله skf, koyo, timken, fag و… استفاده کنید.

    اتصالی سیم

    اگر اتصالی به دلیل تماس المنت با بدنه سشوار نباشد ممکن است سیم رابط و دوشاخه مشکل داشته باشد.

    گرم نشدن سشوار

    می تواند ناشی از هرزگی فن و یا پروانه های سشوار و یا ناشی از اشکال در اتصالات دستگاه  موقع خرابی یا پارگی المنت باشد.
    داغی بیش از حد سشوار
    خرابی ترموستات، تعادل دمای دستگاه را به هم ریخته  بنابراین باید با تعویض ترموستات المنت نیز تعویض شود.

    خاموشی سشوار

    می تواند ناشی از خرابی سیم ها و اتصالات خرابی کلید اصلی، اشکال در پریز برق، خرابی ترموستات و یا سوختن موتور باشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.