×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

روزهای خوب معامله در فارکس و تفاوت آنها با روزهای دیگر

بازار فارکس یک بازار بین‌المللی است که زمان فعالیت آن از دوشنبه تا جمعه است. بازارهای اصلی فارکس در لندن، نیویورک، توکیو و سیدنی قرار گرفته‌اند. اختلاف زمانی این کشورها باعث می‌شود بازار فارکس در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس معامله‌گران باشد. اما همه روزها و ساعت‌ها برای معاملات فارکس یکسان نیستند و در بعضی روزها و ساعت‌ها، نوسان این بازار بیشتر از روزها و ساعت‌های دیگر هفته است. اگر می‌خواهید با روزهای خوب معامله در فارکس آشنا و فرصت‌های معاملاتی مناسب آن را شناسایی کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید. این مطلب به کوشش وبسایت ایتسکا نوشته شده است. وبسایت ایتسکا، مرجع آموزش فارکس است. در وبسایت ایتسکا، بهترین بروکر های فارکس معرفی شده اند.

پیش از مطالعه ادامه مقاله، به نکته ای در خصوص رگوله های فارکس نیز توجه کنید:

CySec و FSA بروکر هایی که با ایرانیا کار میکنن رو رگولیت نمیکنن.

منبع : https://itsca-brokers.com/forex/brokers-for-iranian/

میتوانید به این وبسایت مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را کسب کنید : itsca-brokers.com

images 1657109239 - روزهای خوب معامله در فارکس و تفاوت آنها با روزهای دیگر - معامله در فارکس

هفته کاری بازارهای کلان فارکس

بازار فارکس در روزها و ساعت‌های کاری در کشورهایی که بازارهای کلان فارکس محسوب می‌شوند فعال است. اولین بازاری که در هفته فعالیت معاملاتی را شروع می‌کند بازار سیدنی است و به ترتیب بازارهای توکیو، لندن و نیویورک فعالیت هفتگی خود را شروع می‌کنند. یکی از دروس اولیه آموزش فارکس، همین ساعت ها و هفته های کاری بازار فارکس است.

اختلاف زمانی کشورهای شرقی و غربی باعث می‌شود زمانی که بازار لندن تعطیل است، بازار توکیو باز و فعال باشد. به‌ همین ترتیب وقتی بازار نیویورک مشغول فعالیت است، بازار سیدنی ممکن است تعطیل باشد. این موضوع باعث می‌شود روزهای خوب معامله در فارکس زمان‌هایی باشد که فعالیت بازارها همپوشانی دارد.

با اینکه بازار فارکس سیدنی کوچک‌ترین کلان بازار فارکس محسوب می‌شود، از آنجا که قبل از بازارهای دیگر شروع به فعالیت می‌کند حجم سفارش بالایی در شروع هفته دارد. در مقابل، بیشترین حجم معاملات بین‌المللی و نوسان بازار در روزهای آخر هفته کاری تجربه می‌شوند.

روزهای خوب معامله در فارکس چه روزهایی هستند؟

بهترین زمان روزانه معامله در فارکس وقتی است که بیشتر از یکی از مراکز بین‌المللی فارکس مشغول فعالیت باشند. در ساعت‌هایی که فقط یک بازار فعالیت دارد معمولا نوسان جفت‌های ارزی کمتر از ۳۰ پیپ (pip) است. اما وقتی دو بازار همزمان باز هستند، به خصوص اگر اخبار تاثیرگذاری پخش شود، این نوسان تا ۷۰ پیپ افزایش پیدا می‌کند.

بازار فارکس لندن بزرگ‌ترین بازار ارزهای خارجی جهان است و بعد از آن بازار نیویورک بیشترین حجم معاملات را در اختیار دارد. بهترین فرصت‌های معاملاتی بازار فارکس در زمانی که این دو بازار فعال هستند ظاهر می‌شوند و حجم معاملات فارکس به اوج خود می‌رسد.

همپوشانی ساعت‌های کاری بازارهای سیدنی و توکیو هم فرصت مشابهی برای معامله‌گران ایجاد می‌کند. ساعت‌هایی که این دو بازار همزمان فعالیت دارند بهترین فرصت‌های معاملاتی به خصوص برای جفت‌های ارزی که شامل ین ژاپن می‌شوند را ایجاد می‌کند.

روزهای خوب معامله در فارکس چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هستند. بازار لندن بیشترین همپوشانی با بازارهای دیگر را دارد و بیشتر معامله‌گران در ساعات کاری این بازار معاملات ارزی انجام می‌دهند.

images 1657109247 - روزهای خوب معامله در فارکس و تفاوت آنها با روزهای دیگر - معامله در فارکس

همپوشانی زمان‌های فعالیت بازارهای فارکس

همان طور که پیشتر اشاره شد وقتی همزمان دو بازار یا بیشتر مشغول فعالیت هستند، حجم معاملات بین‌المللی افزایش یافته و نوسان بازار به بیشترین سطح می‌رسد. در ادامه بیشتر با همپوشانی بازارهای بین‌المللی فارکس آشنا می‌شوید.

فعالیت همزمان بازارهای فارکس لندن-نیویورک

پرتقاضاترین جفت ارزی بازار فارکس دلار-یورو است. معاملات بازار فارکس بین‌المللی هستند اما بیشتر از ۷۰ درصد تمام معاملات آن در زمان همپوشانی بازارهای لندن و نیویورک انجام می‌شود. زمانی که بازارهای لندن و نیویورک هر دو مشغول فعالیت هستند بیشترین نوسان بازار ارزهای خارجی اتفاق می‌افتد و بهترین فرصت‌های معاملاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد.

فعالیت همزمان بازارهای سیدنی-توکیو

همان طور که پیشتر اشاره شد، حجم معاملات بازارهای شرقی کمتر از همتایان غربی آنها است. اما این حجم وقتی که هر دو بازار سیدنی و توکیو فعالیت دارند به بیشترین سطح خود می‌رسد. روزهای خوب معامله در فارکس برای معامله‌گرانی که به سرمایه‌گذاری روی جفت‌ ارزی یورو-ین ژاپن علاقه دارند زمانی است که این دو بازار همزمان فعال هستند.

فعالیت همزمان بازارهای لندن-توکیو

در طول روزهای کاری معمولا ساعت پایانی فعالیت بازار ارزهای خارجی توکیو با شروع کار بازار لندن همپوشانی دارد. در این زمان حجم معاملات به پایین‌ترین سطح می‌رسد چرا که هنوز بازار نیویورک باز نشده، اما نوسان قیمت بالا باعث می‌شود این زمان یکی از روزهای خوب معامله در فارکس به‌خصوص برای جفت‌های ارزی که شامل دلار امریکا نمی‌شوند باشد.

images 1657109255 - روزهای خوب معامله در فارکس و تفاوت آنها با روزهای دیگر - معامله در فارکس

عوامل دیگر روزهای خوب معامله در فارکس

بازار فارکس در زمان‌هایی که اخبار اقتصاد کلان کشورهای مختلف منتشر می‌شود دستخوش بیشترین نوسان می‌شود. معامله‌گران بازار فارکس در زمان انتشار اخباری که رشد اقتصادی یک کشور یا افزایش نرخ بهره بانکی را نشان می‌دهند، به سرمایه‌گذاری روی جفت‌هایی که شامل ارز آن کشور باشند تمایل نشان می‌دهند.

بعضی از سر خط خبرها که معامله‌گران فارکس به آنها توجه دارند شامل موارد زیر می‌شود:

  • اعلام نرخ بهره بانکی و افزایش و کاهش آن توسط بانک مرکزی کشورهای مختلف
  • انتشار آمار و اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)
  • شاخص اعتماد مصرف کنندگان
  • تفاضل تجاری یا نرخ بالاتر واردات از صادرات
  • جلسات بانک مرکزی کشورها
  • آمار تولید ناخالص داخلی (GDP)
  • نرخ بیکاری
  • آمار تجارت خرد

معامله‌گران بازار فارکس با توجه به این معیارهای اقتصاد کلان بازدهی احتمالی اقتصاد کشورها را ارزیابی کرده و روی پول یا ارز آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نقدینگی روزهای خوب معامله در فارکس

روزهای خوب معامله‌گران فارکس روزهایی هستند که در آنها نقدینگی بالایی در بازار وجود داشته باشد. نقدینگی بالا به معنای بالاتر بودن میزان عرضه و تقاضا است و وقتی نقدیندگی یک بازار بیشتر باشد، سرمایه‌گذاران راحت‌تر جفت‌های ارزی را خرید و فروش می‌کنند.

انتشار اخبار اقتصادی و خبرهایی که اطلاعاتی راجع به اقتصاد کلان کشورها پخش می‌کنند نقش مستقیم در افزایش نوسان بازار فارکس دارد. جلسات بانک‌های مرکزی به خصوص در کشورهای پیشرفته و اعلام نرخ بهره بانکی از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که در افزایش نقدینگی بازار فارکس نقش دارند.

جفت‌های ارزی عمده با نقدینگی بالا

جفت‌های ارزی عمده به جفت‌های ارزی گفته می‌شود که شامل یکی از ارزهای پرتقاضای کشورهای پیشرفته باشد. دلار امریکا، یورو، ین ژاپن، پوند بریتانیا، دلار استرالیا، دلار کانادا و فرانک سوییس از جمله ارزهایی هستند که در روزهای خوب معامله در فارکس بیشترین معاملات را دارند. چهار جفت ارزی عمده در حال حاضر به ترتیب شامل موارد زیر می‌شوند:

  • یورو/دلار امریکا
  • دلار امریکا/ ین ژاپن
  • پوند بریتانیا/ دلار امریکا
  • دلار امریکا/ فرانک سوییس

روزهای خوب معامله در فارکس و گردش سرمایه بین‌المللی

بازار فارکس اولین بازار بین‌المللی بوده است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند. بر خلاف بازارهای سهام که در آنها محصولات مالی مختص یک کشور یا بازار عرضه می‌شوند، در بازارهای فارکس کشورهای مختلف همان جفت‌های ارزی که در کشورهای دیگر عرضه می‌شوند معامله می‌شوند. این موضوع باعث شده هنگامی که یک بازار تعطیل است، یک جفت ارزی در یک بازار دیگر که باز است در دسترس معامله‌گران باشد.

سرمایه‌گذاری در بازار فارکس با توجه به معیارهای اقتصاد کلان کشورها انجام می‌شود. جفت‌های عمده و پرتقاضا جفت‌هایی هستند که یک طرف آنها دلار یا یورو باشد. میزان رشد اقتصاد کشورها نقش مستقیم در محبوبیت آنها برای سرمایه‌گذاری توسط معامله‌گران فارکس دارد.

بیشترین معاملات ارزی در فارکس در روزهای آخر هفته کاری، یعنی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود که روزهای خوب معامله در فارکس محسوب می‌شوند. این اتفاقی است که در هفته‌هایی که اخبار اقتصادی تاثیرگذاری پخش نمی‌شود هم روی می‌دهد. بسیاری از اخبار اقتصادی در مورد تصمیم‌گیری‌های بانک‌های مرکزی، انتشار آمارهای توسعه اقتصادی و مواردی مانند این نقش مستقیم در نوسان بازار فارکس دارند و فرصت‌های معاملاتی مناسبی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.