×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

آلو - میوه‌ای تابستانی که چربی دور کمر را به سرعت آب می‌کند - چربی دور کمر

به گزارش «بامردم» به نقل از سایکولوژی نیوز، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن آلو می‌تواند تا ۵۰ درصد میزان کاهش دور کمر را افزایش دهد. در این تحقیق، افراد شرکت‌کننده با خوردن آلو در مقایسه با نخوردن آن احساس سیری بیشتری داشتند و یک سوم وزن بیشتری از دست دادند. شرکت‌کنندگان بدون ایجاد تغییرات دیگری در رژیم غذایی یا سبک زندگی خود وزن کم کردند.

احتمالا فیبر موجود در آلو به کاهش وزن کمک می‌کند. افراد می‌توانند به‌ راحتی این میوه خشک را به رژیم غذایی اضافه کنند.

لازم ‌به‌ ذکر است که فیبر باعث افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی می‌شود. محققان در تحقیقات مختلف بارها دریافتند که افزایش مصرف فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

این مطالعه شامل ۱۰۰ فرد چاق و دارای اضافه وزن بود که به مدت ۱۲ هفته تحت بررسی قرار گرفتند. تمام افرادی که در این مطالعه شرکت کردند در ابتدا کمتر از مقدار توصیه شده فیبر مصرف کردند. به نیمی از آنها فقط توصیه‌های کلی در مورد انواع میان وعده‌هایی سالم ارائه شد و به نیمی دیگر گفته شد که هر روز تعداد ۱۵ آلو یا بیشتر از این میزان مصرف کنند.

نتایج نشان داد، افرادی که آلو می‌خورند به‌طور متوسط ‌۴.۴ پوند (تقریبا ۲ کیلوگرم) وزن کم کرده‌اند، در حالی که در گروهی که آلو مصرف نکردند این میزان ۳.۳ پوند بود.

دکتر جو هارولد، سرپرست این تحقیق گفت: اینها اولین داده‌هایی هستند که کاهش وزن و عدم عوارض جانبی منفی را هنگام مصرف آلو به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیریت وزن نشان می‌دهند. در واقع آلو ممکن است در درازمدت برای مقابله با گرسنگی و سرکوب اشتها در افراد دارای رژیم مفید باشد.

پروفسور جیسون هالفورد، متخصص رفتارهای غذایی گفت:حفظ یک رژیم غذایی سالم چالش برانگیز است. در کنار میوه‌ها و سبزیجات تازه، میوه‌های خشک نیز می‌توانند یک مکمل مفید و راحت در رژیم غذایی باشند، به‌خصوص که کنترل اشتها در طول رژیم غذایی می‌تواند سخت باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.