جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال در گیلان
    18 تیر 1401 - 20:26
    شناسه : 201452
    0

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۹ پروژه‌ در هفته دولت سالجاری در صورت تأمین اعتبار، آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند.

    پ
    پ

    IMG 20220709 WA0001 - اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال در گیلان -

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح امروز نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه، معاونین و جمعی از مدیران ستادی با مشارکت مجازی مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و روسای بیمارستان‌های استان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
    دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: این اعیاد، مظهر بندگی انسان در برابر خداوند عزوجل و تمرین ولایت‌پذیری و ولایتمداری است.

    *تخصیص ۳۰ میلیارد تومان به طرح‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه*
    وی با اشاره به نشست اخیر خود با دکتر مرتضوی- معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، افزود: در این نشست که به‌منظور پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری انجام شد، مقررشده قریب به 30 میلیارد تومان جهت تخصیص به طرح های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه اختصاص پیدا کند.

    *اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال*
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اتمام ۱۰۱ طرح عام‌المنفعه سلامت تا پایان امسال خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۹ پروژه‌ در هفته دولت سالجاری در صورت تأمین اعتبار آماده افتتاح و بهره‌برداری هستند.

    *آغاز ۲۰ پروژه سلامت‌محور در گیلان با ستاد اجرایی فرمان امام*
    دکتر سالاری از طرح مشترک طرح‌های عمرانی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، عملیات ساخت ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی در گیلان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت اهتمام همه‌جانبه در جذب بودجه تا پایان سال مالی تأکید کرد و افزود: زمان جذب بودجه در وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه محدود است، لذا باید با هماهنگی با معاونت‌ها و مدیریت‌ها، اساس و پایه بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقویت شود.

    *تسویه همه معوقات پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا خردادماه امسال*
    دکتر سالاری همچنین از تسویه معوقات پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: کلیه پرداختی‌های پرسنلی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا خردادماه امسال آماده پرداخت بوده است و مسئول تعویق در پرداختی‌ها، مسئولان واحدهای تابعه خواهند بود.
    وی همچنین از پرداخت تمامی معوقات تجهیزات پزشکی، بازار و ذخیره بازنشستگی تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

    *سیر صعودی کرونا در گیلان*
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به سیر صعودی ابتلا به کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: فعال‌سازی پایگاه‌های جامع سلامت شهری و روستایی و راه‌اندازی مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت جهت غربالگری و واکسیناسیون باید در دستور کار قرار بگیرد.

    *طرح صیانت و جوانی جمعیت اولویت اساسی در کشور است*
    دکتر سالاری، طرح صیانت و جوانی جمعیت را یکی از اولویت های اساسی در کشور برشمرد و تصریح کرد: به نظر می‌رسد در استان به طرح صیانت و جوانی جمعیت آن‌گونه که باید، پرداخته نشده است.
    وی به موضوع تقاضای قابل‌توجه خدمت دندانپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: علاوه برافزایش نظارت‌های میدانی معاونین درمان و آموزشی، لازم است در برخی از شهرستان‌ها نیز مراکز تخصصی دندانپزشکی راه‌اندازی شود.

    *داروهای کمیاب و خاص باید در داروخانه‌های مرجع دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین شود*
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین ارزان و به‌موقع داروی های خاص و کمیاب را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: راه‌اندازی یک داروخانه مرجع در هر شهرستان یکی از نیازمندی‌های اساسی است و باید سریعاً در دستور کار قرار بگیرد چراکه ما اعتقاد داریم بیمار، دارویی را که در داروخانه‌ها پیدا نمی‌کند، باید آن را در داروخانه مرجع دانشگاه بیابد.
    گفتنی است در این نشست ، علاوه بر معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌های استان نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت پرداختند.
    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.