×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ایران خودرو و سایپا - خودروسازهای ایرانی بالاتر از پورشه و لندروور قرار گرفتند! - خودروسازهای ایرانی

در این رده‌بندی که ۶۰ خودروسازی جهان را از نظر بیشترین میزان فروش درج کرده است، شرکت ایران‌خودرو با فروش ۴۵۱,۱۳۰ در رده چهلم و شرکت سایپا با فروش ۴۱۶,۹۲۸ عدد خودرو در رده چهل و دوم جایگاهی بالاتر از کمپانی هایی مانند پورشه و لندروور را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس اطلاعات فروش ۲۰۲۱ در ۱۰۶ بازار در سراسر جهان، تویوتا محبوب ترین برند خودرویی بوده و بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است. این برند ژاپنی به لطف بازار ایالات متحده به عنوان بزرگترین بازار و اندونزی که چهارمین بازار بزرگ جهان است، توانسته حجم فروش خود را به میزان ۱۰ درصد افزایش دهد. این شرکت با فروش ۸,۷۰۴,۶۴۱ دستگاه خودرو توانسته است با اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبا در صدر جدول قرار بگیرد.

خودروساز های چینی هم در این رده بندی وضعیت خوب دارند و به طور کلی ۱۷ خودروساز چینی توانسته اند در لیست این ۶۰ خودروساز بزرگ جهان در سال گذشته میلادی قرار بگیرند. بر اساس این آمار از میان برندهای مطرح چینی شرکت وولینگ با فروش ۱,۶۳۲,۳۸۰ عدد خودرو در رده سیزدهم جدول قرار داشته و چانگان با ۱,۲۸۷,۴۵۵ و جیلی با ۱,۱۰۱,۸۷۶ عدد خودرو در رده‌های شانزدهم و بیستم قرار دارند.

پیش از این سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، آمارهایی منتشر کرد که نشان می داد تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳ درصد افزایش یافته است. تولید خودرو در داخل کشور نیز ۲ درصد افزایش یافته و به ۸۹۴ هزار دستگاه رسیده است. بر اساس این گزارش، ایران جایگاه نوزدهم را در رده‌بندی بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان کسب کرد، جایگاهی که آن را یک رده بعد از انگلیس قرار می داد.

از این رو کشورهایی مانند ایتالیا با تولید ۷۹۵ هزار دستگاه، آفریقای جنوبی با تولید ۴۹۹ هزار دستگاه، لهستان با تولید ۴۳۹ هزار دستگاه، پرتغال با تولید ۲۸۹ هزار دستگاه، تایوان با تولید ۲۶۵ هزار دستگاه، بلژیک با تولید ۲۶۱ هزار دستگاه، اتریش با تولید ۱۳۶ هزار دستگاه، فنلاند با تولید ۹۳ هزار دستگاه و مصر با تولید ۲۳ هزار دستگاه، پس از ایران قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.