×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پیام طبرسی، - افزایش انفجاری بیماران سرپایی کرونا/ زمان رسیدن به قله موج هفتم - کرونا

 پیام طبرسی، در گفتگوی اینستاگرامی که بعد از ظهر سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شد، گفت: از هفته گذشته شاهد افزایش موارد سرپایی بیماران کرونایی در مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها هستیم، به طوری که این افزایش موارد به صورت انفجاری بوده است.

وی افزود: سه هفته قبل میزان مراجعات به اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری، روزانه ۱۰ تا ۲۰ نفر بود که ۵۰ درصد آنها نیز کرونا نداشتند. اما، شب گذشته ورودی اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری، ۱۱۳ نفر بود که افزایش ۶ برابری را نشان می‌دهد.

طبرسی با عنوان این مطلب که زیرسویه جدید به سرعت در حال افزایش است، ادامه داد: باید تا ۱۰ روز آینده صبر کنیم تا بتوانیم در مورد وضعیت بستری‌ها اعلام نظر کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مهم‌ترین خطر زیرسویه جدید اومیکرون، این است که دامنه آن سمت افرادی برود که بیماری، های زمینه‌ای دارند و باعث افزایش موارد بستری و فوتی‌ها شود.

طبرسی در خصوص میزان کشندگی زیرسویه جدید، گفت: هنوز نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد و باید صبر کنیم تا ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، میزان سرایت این زیرسویه خیلی بیشتر از سویه های قبلی است.

طبرسی گفت: علت اینکه اکثر بیماران به صورت سرپایی مداوا می‌شوند، واکسن‌هایی بوده که قبلاً تزریق شده و باعث گردیده جلوی عوارض و مرگ و میر را بگیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: درگیری ریوی در سویه جدید نسبت به موج‌های قبلی کمتر است.

وی با عنوان این مطلب که واکسن جلوی ابتلاء را نمی‌گیرد، افزود: واکسن از بیماری شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

طبرسی از دوز سوم به عنوان دوز کلیدی واکسن کرونا نام برد و گفت: کسانی که واکسن نزده اند، هر چه زودتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه علائم بیماری شبیه سرماخوردگی است و شامل تب، بدن درد، ضعف و…، می‌شود، افزود: وقتی وارد موج جدید می‌شویم، همه موارد را کرونا فرض می‌کنیم.

طبرسی با عنوان این مطلب که بین یک تا یک ماه و نیم طول می‌کشد که بیماری بالا برود و پایین بیاید، گفت: ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود که آیا به قله موج جدید بیماری رسیده ایم یا خیر.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.