شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی نما ساختمان
    22 تیر 1401 - 14:26
    شناسه : 201701
    0

    نوع کاربری ساختمان، متریال مورد استفاده و متراژ ساختمان از جمله عواملی هستند که بر تعیین هزینه طراحی نمای ساختمان تاثیر می‌گذارند. در این مقاله به بررسی هزینه طراحی نما و عوامل موثر بر آن می‌پردازیم.

    پ
    پ

    هزینه، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که همه، قبل از انجام هر کاری آن را در نظر می‌گیرند. نادیده گرفتن این فاکتور غیر ممکن و اهمیت بالای آن، غیر قابل انکار است. در صنعت ساختمان سازی کارفرمایان باید هزینه موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهند و متناسب با بودجه خود، برای آن برنامه ریزی کنند. یکی از این موارد که گاها از چشم کارفرمایان دور می‌ماند و برای آن برنامه‌‎ای ندارند، طراحی نما است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی هزینه طراحی نما و عوامل موثر در آن بپردازیم.

    اهمیت طراحی نما

    چرا باید برای طراحی نما هزینه کرد؟ یکی از سوالاتی که هنگام سخن گفتن از طراحی نما پیش می‌آید، این است که چرا باید برای طراحی نمای ساختمان هزینه کرد؟ پاسخ این سوال به این بستگی دارد که چه قدر از اهمیت طراحی نما و تاثیری که بر روی مخاطب می‌گذارد، آگاه هستید.

    طراحی نما ساختمان از گذشته تا به‌حال به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شده است. هر چند که با گذشت زمان شاهد تغییرات زیادی بوده، اما در هر دوره‌ به گونه‌ای به طراحی آن پرداخته شده و همواره در ساختمان سازی مورد توجه است. زمانی که فردی در خیابان قدم می‌زند و به ساختمان‌های اطراف خود می‌نگرد، اولین بخش هر ساختمان که به چشم او می‌آید، نمای آن است. در واقع نمای ساختمان تا بخش زیادی نشان دهنده هویت و شخصیت یک بنا و برداشت اولیه یک عابر از تمامی اتفاقاتی است که داخل ساختمان می‌افتد.

    هر چقدر هم که فضاهای داخلی ساختمان زیبا باشند و هزینه‌های گزافی برای آن‌ها شده باشد، طراحی نما نیز باید متناسب با فضای داخلی و همچنین هماهنگ با دیگر ساختمان‌های اطراف انجام شود. هزینه‌ای که برای طراحی نما می‌شود در انتها سبب بالا بردن ارزش مالی و اقتصادی ساختمان می‌شود و چه بسا اگر طراحی نما توسط تیمی حرفه‌ای انجام شود، بنا را به شاخصی در منطقه تبدیل می‌کند، ارزش مالی آن را به مقدار چشم‌گیری افزایش می‌‌دهد و به نوعی معامله‌ای دو سر برد خواهد بود.

    images 1657689130 - عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی نما ساختمان - تعرفه طراحی نما

    عوامل موثر در هزینه طراحی نما ساختمان

    قیمت طراحی نمای ساختمان به عواملی زیادی بستگی دارد و نمی‌توان به سادگی در  بستر اینترنت مبلغی برای آن مشخص کرد، بهترین کار تماس با یک شرکت طراحی و اجرای نما است که با توجه به این عوامل، قیمتی تقریبی را برای طراحی نما مشخص می‌کنند و در اختیار کارفرما قرار می‌دهند. برخی از این مواردی که در تعیین هزینه طراحی نما نقش بسیاری دارند، عبارتند از:

    متراژ ساختمان

    کاملا مشخص است که هزینه طراحی نمایی با متراژ 100 متر با هزینه طراحی نمایی با متراژ 300 متر متفاوت است، از آن جایی که شرکت‌های طراحی نما هزینه طراحی نما را به صورت طراحی به ازای هر مترمربع تعیین می‌کنند، هر چقدر که متراژ نما بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه آن بیشتر است.

    متریال مورد استفاده در نما

    در طراحی نما، متریال‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از متریال‌های سنتی مانند آجر گرفته تا متریال‌های جدیدی که با پیشرفت فناوری به وجود آمده اند، نوع متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه طراحی نما است.

    سبک طراحی نما

    سبک رومی، سبک کلاسیک و سبک مدرن، سبک‌هایی مورد استقبال از طراحی نما هستند که در هزینه طراحی تا اجرای نما نقش دارند. با توجه به این‌که متریال‌ها و جزئیات در سبک‌های مختلف طراحی نما با یکدیگر متفاوت است، هزینه طراحی و اجرای آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

    کاربری ساختمان

    طراحی نمای هر ساختمان با توجه به کاربری خاص خود،  انجام می‌شود. نوع کاربری ساختمان است که نقش اساسی در تعیین  نوع نمایی که برای ساختمان طراحی می‌شود، دارد، نمایی که برای یک ساختمان اداری اجرا می‌شود با نمای یک ساختمان مسکونی متفاوت خواهد بود. (متریال‌ها، سبک و … )

    images 1657690035 - عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی نما ساختمان - تعرفه طراحی نما

    طراحی نمای ارزان قیمت؟

    نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که به خاطر ترس از هزینه‌، طراحی نما به افراد مبتدی بدون سابقه کار اجرایی یا افراد دانشجو سپرده نشود. شاید این افراد هزینه کمی برای طراحی نما دریافت کنند، اما هنگام اجرای نما مشکلاتی (مانند ناهماهنگی نمای طراحی شده با سازه ساختمان) به وجود خواهد آمد.حتی اگر نمای طراحی شده توسط این افراد قابل اجرا باشد، ممکن است پس از اجرا، نمای ساختمان از استحکام و مقاومت کافی برخوردار نباشد و مشکلاتی مانند سقوط مصالح و … را به وجود آورد.

    برخی از شرکت‌هایی که طراحی نما را انجام می‎‌دهند، اجرای آن را هم بر عهده می‌گیرند و از نگرانی‌های کارفرما بابت نحوه اجرای آن می‌کاهند.

    هزینه طراحی نما با نما دیزاین

    نما دیزاین یکی از شرکت‌های طراحی و اجرای نمای ساختمان است که بیش از ده سال در این زمینه سابقه فعالیت تخصصی دارد و پروژه‌های بسیاری را با موفقیت به پایان رسانده است. طراحان با سابقه نما دیزاین در ابتدا طی جلساتی که با کارفرما برقرار می‌کنند، از خط فکری او آگاه می‌شوند و به سلیقه او طراحی نما را در بازه زمانی 20 تا 30 روز انجام می‌دهند.

    تیم طراحان این شرکت طراحی نما را متناسب با ابعاد متریال انجام می‌دهند و تمامی نقشه های فاز دو که توسط نما دیزاین به کارفرما ارائه می‌شود، متناسب با ابعاد متریال است. این موضوع تا مقدار زیادی از پرتی مصالح جلوگیری می‌کند و کمک بسیاری به کم شدن هزینه‌ طراحی نما می‌کند. ارائه بالاترین کیفیت به کارفرما با کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن امر بسیار مهمی است، نما دیزاین این موضوع را استراتژی کار خود قرار داده است و بر این اساس طراحی و  اجرای نمای ساختمان را انجام می‌دهد.

    همچنین این شرکت پس از طراحی نما دو پیش فاکتور از هزینه اجرای نما با متریال‌هایی در دو کیفیت درجه یک و دو آماده کرده و به کارفرما ارائه می‌دهد تا با توجه به بودجه، بررسی های لازم صورت بگیرد. متریال‌های مورد نیاز برای اجرای نمای ساختمان توسط نمادیزاین، به صورت مستقیم از کارخانه تهیه می‌شود و با حذف شدن واسطه هزینه اجرای نمای ساختمان کم‌تر از آن چیزی می‎‌شود که کارفرما تصور می‌کند.

    برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنید و با تماس با شماره های ذکر شده یا پر کردن فرم تماس به صورت رایگان با مشاوران و کارشناسان نما دیزاین در ارتباط باشید.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “عوامل تاثیر گذار بر هزینه طراحی نما ساختمان”
    1. نکات خوبی بود
      ولی اخر سر قیمت مشخص نشد
      لطفا توی جدول این پارامتر ها رو مشخص کنید و قیمت نهایی رو اعلام کنین

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.