جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاربرد ژل میکروسیلیس چیست + نکات خرید آن
    22 تیر 1401 - 14:28
    شناسه : 201702
    0

    ژل میکروسیلیس جزء افزودنی های بتن بوده که برپایه روانسازهای بتن، میکروسیلیس سیلیس و الیاف پلی پروپیلن ساخته می شود. استفاده کردن از این ژل در وضعیت آب و هوایی سخت بهترین راهکار برای افزایش دوام بتن است.

    پ
    پ

    میکروسیلیس از گروه افزودنی های پرکاربردی است که در بتن و ملات محصولات پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با داشتن ترکیبات مختلف سبب افزایش خواص مقاومتی و دوام بتن در شرایط سخت می گردد. جهت آشنایی با نکات خرید ژل میکروسیلیس و دریافت راهنمایی برای میزان استفاده از این محصول بهتر است که از مراکز معتبر مانند بتن شیمی اقدام به خرید نمایید.

     ژل میکروسیلیس چیست؟

    ژل میکروسیلیس جزء افزودنی های بتن بوده که برپایه روانسازهای بتن، میکروسیلیس سیلیس و الیاف پلی پروپیلن ساخته می شود. استفاده کردن از این ژل در وضعیت آب و هوایی سخت بهترین راهکار برای افزایش دوام بتن است.
    به دلیل اضافه کردن دوده سیلیس و الیاف پلی پروپیلن در ساختار آن خواص بتن تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. معمولاً در بازار مصالح ساختمانی این محصول را به نام ژل میکرو سیلیکا، مکمل بتن، ژل بتن هم معرفی می کنند.
    این نوع از ژل جزء مدرن ترین مواد در صنعت بتن بوده که در دسته مواد نانو قرار می گیرد و موادی با ریز ساختارها بخش اصلی این ماده را تشکیل می دهند. پس از اضافه شدن آب با کمک روان کننده بتن واکنش ایجاد شده و خاصیت چسبندگی اجزای بتن به یکدیگر را افزایش می دهد.

     بررسی انواع ژله میکروسیلیس

    در حال حاضر استفاده کردن از روان کننده بتن تأثیر زیادی در داشتن یک بتن روان برای پمپاژ در مسیرهای طولانی دارد. اما برای افزایش کیفیت بتن باید ژل میکروسیلیس هم به مواد افزوده شود.
    اما مسئله مهم این بوده که ژل میکروسیلیس در تنوع بالایی از لحاظ نوع ترکیبات، مراحل استفاده و شکل ظاهری وجود دارد که برای هر شرایط محیطی بهتر است که از نوع مناسب استفاده گردد.
    معمولاً ژل میکروسیلیس را بر اساس مواد تشکیل دهنده پایه به چند دسته تقسیم بندی می کنند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

    ژل میکروسیلیس بر پایه لیگنو

    ژل میکروسیلیس بر پایه لیگنو سبب افزایش روانی و تأخیر در گیرش سیمان می گردد. این خاصیت در ژل میکروسیلیس با واکنش سیلیس و هیدروکسید کلسیم ایجاد شده و از لحاظ فیزیکی سبب نفوذ هرچه بیشتر در بین ذرات سیمان می شود.

    ژل میکروسیلیس بر پایه نفتالین

    ژل میکروسیلیس بر پایه نفتالین و ملامین در برابر عوامل مخرب محیطی و کلر مقاومت بالایی دارند. به دلیل وجود دوده سیلیس در این نوع ژل مصرف سیمان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. چرا که این ژل می تواند حفرات بتن را به خوبی پر کرده و با کاهش تخلخل بتن نفوذ پذیری آن را کم می کند.

    ژل میکروسیلیس و پایه کربوکسیلات

    ژل میکروسیلیس بر پایه کربوکسیلات از قویترین روان کننده هایی که با اضافه شدن به بتن خود متراکم سبب آب بند شدن بتن می شود. این ژل به دلیل ساختار شاخه ‌ای و زنجیری عملکرد بسیار عالی در بتن به وجود می آورد که سبب افزایش مقاومت و شکل پذیری بتن می گردد.

    مهمترین موارد کاربرد ژل میکروسیلیس چیست؟

    عملکرد ژل میکروسیلیس به گونه‌ ای است که گاهی مواقع امکان جایگزین شدن سیمان پوزولانی را دارد. به دلیل وجود دوده سیلیسی پس از ترکیب با آب و هیدروکسید سدیم واکنش نشان داده و در نهایت موجب افزایش مقاومت بتن و سخت شدن آن می شود.
    با داشتن چنین ویژگی‌ هایی موارد استفاده و کاربرد ژل میکروسیلیس بسیار زیاد است که در صورت آشنایی با آنها می توانید با استفاده درست و به موقع بهترین نتایج را از سازه های بتنی دریافت کنید.
    از مهمترین کاربردهای ژل میکروسیلیس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    استفاده در سازه های ساحلی

    به دلیل افزایش مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و استحکام بالا در این سازه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

    سازه های نگهدارنده آب

    تمامی سازه های نگهدارنده آب، مانند سدها، بندها، استخرها و مواردی از این قبیل با استفاده از ژل میکروسیلیس در برابر آب و رطوبت نفوذ ناپذیر می شوند.

    روسازی بتن

    جلوگیری از ایجاد ترک خوردگی و جمع شدگی بتن در سطح رویی از موارد بسیار مهمی است که با استفاده از ژل میکروسیلیس می توان جلوی آن را گرفت.

    سازه های درمعرض بار مکانیکی

    سازه هایی که قرار است بار زیادی بر آن وارد شود، نیاز به مقاومت بالا و استحکام خمشی دارند که با استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن به کار رفته در این سازه ها در برابر ضربه های ممتد و فشار بار زیاد مقاوم می گردد.

    سازه های بتنی در معرض تغییرات دمایی شدید

    در سازه های بتنی که قرار است در معرض تغییرات دمایی شدید قرار بگیرند، با استفاده از ژل میکروسیلیس می توان شرایط نابسامان را تقویت کرده و با داشتن یک بتن قدرتمند و مستحکم سازه ای با دوام تولید کرد.

    بتن نظامی

    همه ما می دانیم که ساخت سازه های نظامی و پدافندی حساسیت های بسیار زیادی دارد و استفاده کردن از ژل میکروسیلیس تأثیر بیشتری در افزایش مقاومت این سازه ها می گذارد. از این موضوع برای ساخت ساختمان های نظامی در هر شرایطی استفاده می کنند، تا کیفیت آنها را افزایش دهند.

    نکات مهم در خرید ژل میکروسیلیس

    ژل میکروسیلیس یکی از افزودنی های بسیار مهم در بتن است که در حال حاضر در صنعت ساخت و ساز استفاده زیادی از آن می شود.
    داشتن راهنمای خرید در مورد ژل میکروسیلیس کمک می ‌کند تا در شرایط مختلف از نمونه های مناسب و کاربردی این نوع از ژل تهیه گردد. آشنایی با نحوه استفاده از این محصول موجب می ‌شود تا یک بتن کاملاً استاندارد داشته باشید.

    در هنگام خرید ژل میکروسیلیس توجه کردن به چند نکته مهم موجب می شود تا یک محصول کاربردی را تهیه کنید:
    •    در هنگام خرید توجه داشته باشید که این محصول با هیچ ماده دیگری مخلوط نشده باشد.
    •    محیط انبارداری این ژل باید با دمای مثبت ۵ درجه سانتیگراد باشد و به هیچ عنوان ژل مورد یخ زدگی قرار نگیرد.
    •    شناخت میزان مصرف دقیق ژل برای شرایط مختلف اهمیت زیادی دارد؛ چرا که مصرف خارج از محدوده عوارض زیادی ایجاد می کند.
    •    انتخاب مراکز متخصص و حرفه ای مانند مجموعه بتن شیمی برای خرید ژل میکروسیلیس بهترین راه حل ممکن است که از کیفیت بالا و استاندارد بودن محصولات آنها اطمینان کافی دارید.

    فروش ژل میکروسیلیس در بتن شیمی خاتم

    مجموعه بتن شیمی خاتم یکی از بزرگترین مراکز ارائه دهنده افزودنی های بتن است که تمامی محصولات ارائه شده در این مجموعه مطابق استانداردهای بین‌المللی است. خریداران این محصولات با اطمینان کافی می ‌تواند از این افزودنی ها در سازه های مهم استفاده کنند.
    چسب بتن یکی از محصولات بسیار مهم و کاربردی در صنعت بتن است که در تنوع بالایی از لحاظ کیفیت و مواد اولیه در این مجموعه ارائه می گردد. بهترین شرایط برای خرید آن را با ارائه مشاوره رایگان در نظر می گیرد.
    روان کننده هم جزء موارد بسیار مهم و کاربردی در صنعت ساختمان سازی است که مجموعه بتن شیمی خاتم این محصول را نیز در کیفیت مناسب و در تنوع بالا ارائه می دهد.
    ژل میکروسیلیس از مهمترین افزودنی های بتن بوده که در این مجموعه با قیمت مناسب عرضه می شود. زیرا ژل میکروسیلیس در هر شرایط آب و هوایی کاربرد داشته و با داشتن ترکیبات متفاوت می توان برای هر نوع سازه ای از این ژل ها استفاده کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.