شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟
    22 تیر 1401 - 14:32
    شناسه : 201706
    0

    لگو چرا گران است سوالی است که معمولا بسیاری از والدین حین خرید این اسباب بازی جذاب و سرگرم کننده می پرسند.

    پ
    پ

    اسباب بازی لگو با وجود گرانتر بودن به نسبت سایر اسباب بازی های مناسب کودکان و نوجوانان باز هم از محبوبیت و فروش بسیار خوبی برخوردار است.
    حال ممکن است این سوال در ذهن مخاطب به وجود بیاید که خرید لگو چرا گران است؟ برای  جواب این سوال در این مقاله سعی می کنیم به برخی از دلایل گران تر بودن اسباب بازی لگو بپردازیم.
    پس اگر جزو آن دسته از والدین و افرادی هستید که می خواهید برای فرزندتان اسباب بازی مناسب تهیه کنید و بین لگو و دیگر اسباب بازی ها دچار سردرگمی شده اید پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله است.
    عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟
    همانطور که همه ما می‌دانیم مجموعه لگو یک اسباب بازی فکری بسیار محبوب در بین کودکان و نوجوانان است.
    و از آنجایی که از سال های قبل توانسته جا پای خود را در صنعت سرگرمی و اسباب بازی تثبیت کند ونیز در مدت زمان طولانی با ارائه‌ی مدل های متنوع تر توانسته تاثیر بسیاری بر ذهن مخاطبان خود بگذارد باعث رشد چشمگیر این اسباب بازی در سراسر دنیا شده است.
    اما بسیاری از مردم به دنبال جواب این سوال هستند که لگو  چرا گران است و این اسباب بازی معروف و محبوب بچه ها چرا همیشه  قدری گرانتر از سایر اسباب بازی هاست.
    در این قسمت سعی می شود به تعدادی از دلایل گرانتر بودن اسباب بازی لگو پرداخته شود.
    دلایلی که باعث گرانتر شدن لگو از سایر اسباب بازی ها می شود عبارتند از:
    ⦁    دقت زیاد در تک تک جزئیات لگو
    ⦁    تعداد زیاد قطعات اسباب بازی لگو
    ⦁    برند بودن مجموعه لگو
    ⦁    هزینه های اعطای امتیاز مجموعه لگو
    ⦁    استفاده کردن از مواد اولیه با کیفیت
    در این قسمت سعی کردیم بعضی از دلایل گرانتر بودن این اسباب‌بازی محبوب را بازگو کنیم در ادامه این مطلب همه این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

    دقت زیاد در تک تک جزئیات لگو

    images 1657694288 - عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟ -

    ساخت این اسباب بازی با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام میشود و به دلیل  قطعه های بسیار ریز و نازکی که دارد ساخت قطعات آن در این شرکت با دقتی بالغ بر چهار در هزارم میلیمتر که بسیار ریزتر از حتی یک تار موی انسان است انجام میشود.
    به خاطر خمین دقت و ظرافت بالایی که در ساخت قطعات این مجموعه انجام میشود این بازی به دقت و ظرافت بالا نیز معروف است.
    یکی از راهکارهایی که این شرکت برای ساخت قطعات مختلف این بازی انجام داده است این است که روی هر قطعه 3 عدد نقش بسته است که هر قطعه با توجه به اعدادی که رویش نقش بسته است توسط قالب بندی های مخصوص ساخته میشود.
    این شرکت توانسته است با بکارگیری این شیوه عددی بسیار سریع و در کمترین زمان قطعات معیوب را شناسایی کرده و از دوره تولید خارج کند.
    به همین علت میزان دقت در دستگاه های تولیدی این شرکت به میزانی بالا است که گفته شده است از هر یک میلیون قطعاتی که توسط این شرکت تولید و به مرحله انبوه می رسند فقط ممکن است 18 عدد از آنها معیوب باشد و یا احتیاج به اصلاح داشته باشد.
    همین دقت و ظرافت در بکارگیری تک تک قطعه های لگو باعث شده است که حتی قطعه هایی که در دهه ی  1900 میلادی تولید شده اند با قطعاتی که در سال های اخیر تولید و به فروش میرسند یکسان باشند و به خوبی با هم جفت و جور شوند.
    و همین ویژگی قطعات این بازی آن را از بقیه اسباب بازی های دیگر متمایز می کند زیرا اگر به هر دلیلی یکی از قطعات این بازی گم شود نیازی به خرید دوباره پک کامل آن نیست و همینکه ان قطعه را بخرید کافی می باشد.
    همچنین این ویژگی باعث میشود با مفقود شدن یک قطعه اصلا نظم این اسباب بازی بهم بریزد و بشود با جفت و جور کردن قطعات دیگر بازی را ادامه داد و به نحوی باعث ایجاد نقص در صورتی که بدون داشتن آن نتوان بازی را ادامه داد نمیشود.
    با این دقت و ظرافتی که در ساخت قطعات لگو انجام میشود کار برای رقیبان این اسباب بازی جذاب نیز سخت می شود زیرا این بازی مدلی ساخته شده است که تمام قطعات آن هر جور که باید با هم جفت و جور میشوند و حتی اگر شما الان اقدام که خرید این اسباب بازی برای فرزندتان بکنید این مجموعه به درد نسل های بعدی همچون نوه هایتان خواهد خورد و این جزو جذابیت های این اسباب بازی است.
    در ادامه این مقاله با عنوان لگو چرا گران است سعی کردیم یکی از دلایل گرانتر بودن این اسباب‌بازی محبوب را باهم بررسی کنیم همانطور که در بالا گفته شد یکی از دلایل گرانتر بودن مجموعه لگو دقت بالا در ساخت قطعات آن است که باعث وقتگیر تر شدن و استفاده از دستگاه هایی با میزان دقت بالا و درصد خطای کمتر برای ساخت این محصول میشود که خود از دلایل عمده گران بودن این اسباب‌بازی محبوب است.

    تعداد زیاد قطعات اسباب بازی لگو

    images 1657694227 - عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟ -
    در ادامه این مقاله با عنوان لگو چرا گران است؟ به دومین دلیل گرانتر بودن اسباب بازی لگو می پردازیم.
    در بازی های فکری مانند لگو قیمت محصولات با توجه به تعداد قطعات تشکیل دهنده آن ارزان و گران است .
    بازی لگو هم از این قاعده مستثنی نیست و به دلیل داشتن قطعات بسیار بالا در پک های مختلف قیمت آن از سایر پک های کوچکتر محصولات خود و محصولات مشابه خود کمی بیشتر است که یکی از دلایل آن می توان به تعداد قطعات بالا تری به میزان بقیه بازی ها اشاره کرد.
    همچنین ساختن همچین اسباب بازی با تعداد قطعات بسیار بالا که دقت بسیار زیادی می طلبد باعث گرانتر شدن هر نوع اسباب بازی میشود.
    قطعا شما هم موقع خرید این اسباب‌بازی برای فرزندان خود از میزان بالا  بودن تعداد قطعات و همچنین دقت و ظرافت آنها حیرت زده خواهید شد و با توجه به  دقت و زمان خرج شده برای ساختن این قطعات بسیار کوچک برای قیمت گرانتر آن به تولید آن حق می دهید.

    برند بودن مجموعه لگو

    images 1657694267 - عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟ -

    Pieces of Lego, manufactured by Lego A/S, arranged in Danbury, U.K., on Friday, March 5, 2021. Lego is due to report annual results on Wednesday. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

    همانطور که میدانید اسباب بازی لگو یکی از برند های شناخته شده در عرصه اسباب بازی در جهان است.
    به همین دلیل یکی از جواب های سوال لگو چرا گران است؟ به برند بودن این مجموعه بر می گردد.
    در واقع وقتی نوجوانان و یا بزرگسالان اقدام به خرید این اسباب بازی می کنند وارد دنیای هیجان انگیز و سرگرم کننده لگو با قطعات مختلف می شوند که علاوه بر جنبه آموزشی که دارد بسیار برای مخاطب سرگرم کننده است و تا ساعت ها ذهن مخاطب را درگیر خودش میکند به همین دلیل مخاطب از ساعت ها بازی کردن با لگو خسته نمیشود بلکه مشتاق تر به رسیدن به پایان بازی و محصول نهایی می شود.
    اسباب بازی لگو با بازاریابی و برندسازی خوبی که انجام داده است توانسته است نیاز بخش عظیمی از کودکان جهان را تامین کند و با ارزش اقتصادی بالایی که دارد جا پای خود را در این صنعت تثبیت کند.
    به صورتی که حتی برند لگو در سال 2015 توانست از برند محبوب فراری پیشی بگیرد و برند اول جهان در عرصه اسباب بازی برای کودکان و نوجوانان شود همچنین ارزش دارایی این برند بیش از 7 میلیارد تخمین زده شده است.
    در واقع برند لگو با طراحی خاص و منحصر به فرد خود و همچنین جنبه آموزشی و سرگرمی که برای کودکان دارد توانسته است بسیار پیشرفت کند و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن در حیطه سرگرمی برای کودکان داشته باشد و در دهه های اخیر جزو معروف و محبوب ترین اسباب‌بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه مورد علاقه کودکان شود به همین جهت به دلیل ارزش برند بودن این اسباب‌بازی محبوب قدری گرانتر از سایر اسباب‌بازی ها است.

    هزینه های اعطای امتیاز مجموعه لگو

    images 1657694350 - عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟ -

    برند لگو از زمانی که اولین مجموعه های پخش اسباب بازی خود را با نام های جنگ ستارگان و لگو لند فضایی منتشر کرد و بازخورد بسیار خوبی گرفت توانست مجوز استفاده از برند های معروف دیگر را نیز بگیرد.
    به همین دلیل این شرکت در مجموعه های دیگر خود از برند های معروف و مشهوری همچون هری پاتر،فروزن،مارول،استار وارز و…. استفاده کرد.
    و به دلیل همکاری با این برند های خوشنام و معتبر این شرکت متحمل پرداخت هزینه اعتبار این برند ها شد.
    به همین علت یکی از جواب های سوال لگو چرا گران است؟ به این امر بر می گردد زیرا بخشی از هزینه فروش این اسباب شامل پرداخت قیمت بالای همکاری و حق امتیاز برند های بزرگی است که در بالا عنوان کردیم و به همین این اسباب‌بازی به نسبت اسباب‌بازی های دیگر گرانتر به دست مشتری می رسد.
    و این کار باعث میشود وقتی شما بخواهید یک مجموعه لگو از برند معروف هری پاتر بخرید مجبور شوید از مجموعه های لگو خریداری کنید زیرا فقط این مجموعه حق انحصاری استفاده از این برند را دارد.
    به همین علت یکی از دلایل دیگر گرانتر بودن اسباب بازی لگو به حق اعطای امتیاز برند های معروف مربوط میشود.

    استفاده از مواد اولیه با کیفیت

    در ساخت قطعات بازی لگو از ماده ای به نام ترموپلاستیک استفاده می شود که جزو بهترین مواد دارای ماندگاری و مقاومت بسیار بالا است.
    همچنین برای ساخت پلاستیک مورد استفاده در ساخت این قطعات نیاز به مواد نفتی است و به این دلیل بالا و پایین آمدن قیمت نفت در سطح جهانی روی قیمت این اسباب بازی نیز تاثیر می گذارد.
    استفاده از مواد اولیه با کیفیت در ساخت این قطعات باعث شده است که قطعات این بازی شکل و حالت خود را از دست ندهند و دارای مقاومت و استحکام بالا در برابر فشار زیاد باشند وبتوان به صورت طولانی و مکرر از آنها استفاده کرد.
    در رابطه با میزان مقاومت و استحکام قطعات لگو باید گفت طبق آزمایش تعدادی از مهندسان دانشگاه معتبر اوپن وقتی یکی از این قطعات را با استفاده از دستگاه هیدرولیک به جهت تحمل فشار زیاد قرار دادند به این نتیجه رسیدند که قطعات بازی لگو می تواند فشار و وزن قابل توجهی را تا 433 کیلوگرم تحمل کند.
    به همین دلیل با انجام این آزمایش متوجه می شویم که استحکام این قطعات به قدری بالا است که به راحتی خم و یا شکسته نمی شوند و کودکان و نوجوانان می توانند هر چند بار که بخواهند از این قطعات به منظور بازی استفاده کنند و نگران خراب شدن آن نباشند.

    آیا لگو با قیمت ارزان و مناسب هم داریم؟

    images 1657694449 - عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟ -

    با این حال بسیاری از افراد پیدا می شوند که این سوال را بپرسند که آیا لگو با قیمت ارزان هم پیدا می شود؟ در جواب این سوال باید گفت بله ممکن است زیرا با محبوبیت گسترده این اسباب بازی در دنیا رقیبان این محصول به تقلید از لگو و خرید امتیاز برند های معروف اقدام به تولید و فروش اسباب بازی بگو کرده اند.
    اما باید در نظر داشته باشید که مجموعه لگو از کیفیت و دقت بالایی در طراحی تمام قطعات برخوردار است و قابل قیاس با مجموعه های مشابه با کیفیت پایین نمی باشد.
    شما شاید بتوانید محصولات مشابه لگو را با قیمت پایین تر خریداری کنید اما باید این را به خاطر داشته باشید که گران قیمت بودن اسباب بازی لگو بابت طراحی منحصر به فرد و دقت و توجه بالا در مواد اولیه و تولید این اسباب بازی است که آن را از سایر اسباب بازی ها متفاوت میکند.

    سخن پایانی ( چرا لگو گران است)

    در این مقاله سعی کردیم به این سوال که چرا لگو گران است؟ پاسخ دهیم و دلایل عمده و مهم گرانتر بودن این اسباب بازی محبوب را با هم بررسی کنیم.
    طبق عناوینی  که در این مقاله عنوان شد به این نتیجه رسیدیم  که مجموعه لگو به دلیل کیفیت بالا مواد اولیه و همچنین دقت بسیار بالا در ساخت تک تک اجزای آن و برند بودن و شناخته شده بودن آن به همراه همکاری با برند های معروف دیگر و همینطور تعداد بالای قطعات در هر مجموعه جزو محبوب ترین و معروف ترین و همچنین گرانترین  اسباب های مورد علاقه کودکان شده است.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “عواملی که باعث گران شدن لگو می شوند؟”
    1. مطلب کامل و خوبی بود?

      پاسخ
    2. کاشکی میشد قیمتای لگو بیاد پایین خیلی قیمتاش رفته بالا ولی کیفتش واقعا خوبه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.