جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم
    23 تیر 1401 - 12:23
    شناسه : 201767
    0

    اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از خرید کابل و سیم برق باید بدان توجه داشته باشید، انواع ساختار سیم و کابل برق است. به طور کل کابل و سیم برق را می‌توان از لحاظ ساختار به ۲ دسته کلی افشان و مفتولی تقسیم‌بندی نمود.

    پ
    پ

    images 1657777773 - راهنمای خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم -

    یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات در صنعت برق، انواع مختلف سیم و کابل است. در هنگام خرید سیم و کابل برق باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید خریدی هوشمندانه و لذت‌بخش را تجربه کنید. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که می‌بایست در هنگام خرید کابل برق مدنظر قرار دهید، فروشگاهی می‌باشد که قرار است تجهیزات مورد نظر را از آن تهیه نمائید. در این راهنما قصد داریم ضمن پرداختن به نکات مهمی که پیش از خرید تجهیزات مذکور باید رعایت کنید، با نحوه خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم نیز آشنا شویم. با ما همراه باشید!

    آشنایی با انواع کابل و سیم برق پرکاربرد در صنعت برق

    اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از خرید کابل و سیم برق باید بدان توجه داشته باشید، انواع ساختار سیم و کابل برق است. به طور کل کابل و سیم برق را می‌توان از لحاظ ساختار به ۲ دسته کلی افشان و مفتولی تقسیم‌بندی نمود. در ادامه برای درک بهتر دسته‌بندی‌های مذکور به منظور خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم، با هر کدام از دسته‌های افشان و مفتولی بیشتر آشنا خواهیم شد:

    سیم و کابل افشان

    banerafshan01 - راهنمای خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم -

    منظور از کابل‌های افشان، کابل‌هایی است که از تعداد زیادی رشته‌های نازک مسی به هم تابیده شده تشکیل شده‌اند و تحت عنوان کابل‌های نرم و ضخیم شناخته می‌شوند. نکته‌ای که در رابطه با کابل‌های افشان حائز اهمیت می‌باشد این است که کابل‌های مذکور از قابلیت انعطاف‌پذیری بالا برخوردار بوده؛ از این رو در سیم‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های افشان در مقایسه با نوع مفتولی از خاصیت انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. با مراجعه به وب‌سایت رسا سیم می‌توانید به انواع مختلف کابل‌های افشان ۲ رشته، ۳ رشته، ۴ رشته، ۵ رشته و همچنین سیم ارت افشان رسا نیز دسترسی داشته باشید. چنانچه قصد خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم را دارید، بهتر است نیاز خود را از خرید کابل‌های افشان بشناسید و بر اساس آن بهترین محصول را خریداری نمائید.

    سیم و کابل مفتولی

    منظور از کابل‌های مفتولی، کابلی است که متشکل از یک هسته جامد منفرد با عایق پلاستیکی می‌باشد. کابل‌های مفتولی از لحاظ اتصال عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند اما به دلیل سختی آن، خم یا پیچاندن آن‌ها  دشوار است؛ بنابراین چند بار خم کردن کابل‌های مفتولی می‌تواند به هادی داخل آن‌ها آسیب وارد کند. لازم است بدانید که این نوع از کابل‌ها بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیازی به خم کردن آن‌ها نباشد.

    کابل افشان بهتر است یا کابل مفتولی؟

    یکی از عمده‌ترین سوالاتی که در رابطه کابل‌های افشان و مفتولی پرسیده می‌شود این است که کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ دوستان در رابطه با پاسخ این سوال باید بگوئیم که تفاوت اصلی کابل‌های افشان و کابل‌های مفتولی در ساختار آن‌ها می‌باشد. هر کدام از کابل‌های مذکور دارای مزایا و کاربردهای مخصوص به خود هستند؛ از این رو در هنگام خرید مستقیم محصولات گروه رسا باید در درجه اول بدانید که از کابل مذکور برای انجام چه کاری قرار است استفاده کنید و سپس اقدام به خرید کابل مورد نظر نمائید.

    هنگام خرید کابل شبکه به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

    کابل شبکه یکی از پرکاربردترین اجزای یک شبکه کامپیوتری محسوب می‌شود که برای دریافت و ارسال اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هنگام خرید کابل شبکه نیز در درجه اول باید با انواع مختلف آن و کاربرد هر یک از آن‌ها آشنا شوید. به طور کل ۳ نوع کابل شبکه در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

    خرید مستقیم محصولات گروه رسا: کابل کواکسیال

    یکی از محصولات فروشگاه رسا سیم کابل کواکسیال یا هم‌محور همان کابل‌های مورد استفاده در آنتن‌های آنالوگ و دیجیتال می‌باشد. لازم است بدانید که نصب این نوع از کابل‌ها در مقایسه با سایر کابل‌ها کمی دشوارتر بوده و می‌بایست با دقت بیشتری انجام گیرد. ناگفته نماند که استفاده از کابل کواکسیال در مسافت‌های طولانی، افت سیگنال را به همراه خواهد داشت.

    خرید مستقیم محصولات گروه رسا: کابل فیبر نوری

    به طور معمول کابل‌های فیبر نوری در شبکه‌هایی که سرعت بالا مورد نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل‌های فیبر نوری متشکل از یک رشته باریک و بسیار شفاف همانند شیشه و پلاستیک بوده و این رشته وظیفه انتقال نور را برعهده دارد. چنانچه کابل‌های فیبر نوری در بین راه دچار شکستگی یا ایرادی شوند، در سرعت انتقال آن‌ها اختلال ایجاد خواهد شد.

    کابل‌های زوج به هم تابیده یا Twisted Pair

    متداول‌ترین نوع کابل مورد استفاده در شبکه، کابل‌های زوج به هم تابیده محسوب می‌شوند. به طور معمول کابل‌های مذکور به منظور اتصال کامپیوترها به یک‌دیگر و یا دیگر دستگاه‌های موجود در شبکه همانند روتر یا سوئیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که کابل‌های مذکور همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، متشکل از زوج سیم‌های به هم تابیده هستند. جنس این نوع از کابل‌ها از مس بوده؛ از این رو آن‌ها به کابل‌های مسی نیز معروف هستند.

    zoji 01 2 - راهنمای خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم -

    نکات مهم خرید کابل شبکه

    چنانچه قصد خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم را دارید، باید پیش از خرید کابل شبکه به موارد زیر توجه فرمائید:

    • فاصله مورد نیاز بین اجزاء شبکه: هنگام انتخاب نوع کابل شبکه باید به فاصله موجود بین اجزاء شبکه همانند فاصله بین کامپیوترها و سوئیچ‌ها توجه داشته باشید. در واقع باید از کابلی استفاده نمائید که فاصله مورد نظر را پشتیبانی می‌کند.
    • پهنای باند قابل دسترسی به شبکه: کابل‌های شبکه دارای پهنای باند و سرعت انتقال دیتای مختلفی هستند؛ از این رو به منظور ایجاد بستر ارتباطی مناسب می‌بایست پهنای باند شبکه به درستی برآورد شود.
    • مسیر عبور کابل شبکه: هنگام خرید مستقیم محصولات گروه رسا باید توج داشته باشید که میزان تداخل کابل شبکه با میدان‌های مغناطیسی در چه حد است. میدان‌های مغناطیسی سبب ایجاد مشکل در انتقال درست سیگنال‌های عبوری و تخریب‌ آن‌ها خواهند شد. علاوه بر این، باید به مسیر کابل‌کشی نیز توجه داشته باشید؛ چرا که اگر در مسیر کابل‌کشی تجهیزاتی همانند کابل برق فشار قوی، چال آسانسور، موتور برق صنعتی و… وجود داشته باشد، میدان مغناطیسی قوی تولید شده و باید از کابل شبکه با استاندارد ضد تخریب بالا استفاده نمود.

    خرید مستقیم محصولات گروه رسا از فروشگاه رسا سیم

    گروه صنعتی رسا یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان سیم وکابل برق در ایران محسوب می‌شود که عرضه‌کننده محصولات برقی پرکاربرد و مختلفی می‌باشد. فروشگاه رسا سیم یکی از عرضه‌کنندگان محصولات رسا است که با مراجعه به وب‌سایت مجموعه مذکور می‌توانید انواع مختلف کابل‌ها اعم از کابل شبکه، کابل افشان، کابل مفتولی و… را خریداری نمائید. ناگفته نماند که فروشگاه رسا سیم نمایندگی مجاز گروه کارخانه رسا کابل بوده و محصولات اصل و با کیفیت رسا کابل را با مناسب‌ترین قیمت به شما عزیزان عرضه می‌کند. علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت رسا، مجموعه مذکور پشتیبانی محصولات از لحظه خرید تا زمان مصرف را نیز برعهده دارد؛ از این رو می‌توانید با خاطری آسوده تجهیزات برقی مورد نیاز خود را خریداری نمائید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.