×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

روغن سیاه دانه ماده ای اعجاب انگیز

قبل از پرداختن به روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک بهتر است در رابطه با این گیاه خاص صحبت کنیم. سیاه دانه یک‌ گیاه می‌ باشد که ظاهری کوچک دارد. این‌ گیاه گلدار بیشتر در جنوب غربی آسیا، شمال آفریقا و جنوب اروپا رشد می‌کند. مدت زمان طولانی است که این روغن مورد استفاده انسان ها قرار می‌ گیرد. روغن سیاه دانه جنبه دارویی و خوراکی نیز دارد. از این روغن در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود.

ترکیبات موجود در آن سبب کاهش التهابات به وجود آمده می گردد. به همین علت بسیاری از‌ مردم دنیا از آن به عنوان یک مسکن نیز استفاده می‌ کنند. یکی دیگر‌ از خواص بی نظیر آن محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های خارجی می باشد.

یکی از خواص روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک است. قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است در رابطه با خواص بی نظیر آن صحبت نماییم. یک ماده عالی موجود در این روغن تیموکینون می باشد. این ماده دارای ترکیباتی آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد سرطان است.

فواید روغن سیاه دانه  برای افتادگی‌ پلک

روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک بسیار مثمر ثمر می باشد. افرادی‌ که با این‌ مشکل مواجه هستند می توانند با این روغن یک درمان مطمئن و نتیجه بخش را انجام دهند. روغن سیاه دانه از قدیم یک درمان بی خطر‌ بوده که طرفداران زیادی داشته است. این روغن خواص بسیار زیادی بر روی پوست صورت افراد دارد. همچنین یکی از روش های درمان خانگی و مطمئن برای بیماری هایی مانند آکنه، ویتیلیگو و … است. همچنین در فصل زمستان برای پوست هایی که خشک هستند بسیار مفید می باشد. از دیگر خواص آن ایجاد نرمی پوست و آبرسانی قوی نیز می باشد.

روغن سیاهدانه - خواص روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک -

استفاده روغن سیاه دانه به صورت موضعی باعث درمان آکنه صورت می گردد. همچنین سبب از بین رفتن التهاب ها و ضایعات پوستی می‌ شود. می توان عنوان کرد اثرات و عوارض جانبی این روغن نسبت به سایر مواد شیمیایی و داروها بسیار کم و ناچیز می باشد.

غیر از تاثیرات روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک می توان به اثرات مثبت آن بر روی موها نیز اشاره کرد. این روغن به بازسازی و درخشندگی‌ موها کمک شایان توجهی می‌کند و موهای خشک را درخشنده و براق می‌ نماید.

طرز تهیه روغن سیاه دانه

طرز تهیه روغن سیاه دانه این گونه است که  دانه های سیاه دانه ای که به صورت کامل بوجار و تمیز شده اند، داخل دستگاه پرس سرد ریخته میشه و  با استفاده از روش پرس و فشرده شدن روغن از گوشت و پوستِ دانه جدا میشه. این روغن مستقیماً میتونه داخل ظروف بسته بندی و آماده فروش بشه و نیازی و به تصفیه اون نیست.

جمع بندی

افتادگی‌ پلک مشکلی می باشد که با بالا رفتن سن پدید می آید. این مشکل اجتناب ناپذیر است اما می توان بروز این اتفاق را به تعویق انداخت و یا آن را با روشی بی خطر درمان کرد.

روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک روشی عالی و تاثیرگذار می باشد. اما باید در استفاده از این روغن احتیاط کرد. حین ماساژ پلک با این روغن باید از ورود آن به چشم خودداری نمود. روغن سیاه دانه برای افتادگی‌ پلک را می توان به اکثر افرادی که این مشکل را دارند توصیه کرد. اما در طول درمان با این روش باید صبر پیشه کرد زیرا تاثیر آن به آرامی خود را نشان می دهد. در این مقاله سعی شد تا در رابطه با خواص روغن سیاه دانه صحبت کنیم. با بهره گیری از این روغن می توانید بدون هیچ عارضه ای مشکلات خود را برطرف کنید. با روغن سیاه دانه دیگر نگران هیچ‌ گونه عواقبی نخواهید بود.

لینک زیر منبع کاملی برای روغن سیاه دانه است. در این صحفه  بطور کامل به خواص روغن سیاه دانه پرداخته شده است.

https://beklioil.com/blog/black-seed-oil/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.