×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هر عضو سازه‌ای که سطح مقطع آن نسبت به طول آن بسیار کوچکتر است و تحت بار جانبی قرار دارد، به عنوان تیرآهن شناخته می‌شود. به عبارت دیگر تیر یک میله افقی است که تحت بار جانبی یا زوجی قرار می‌گیرد و تمایل به خم شدن دارد یا میله افقی تحت تنش خمشی قرار می‌گیرد. تیرآهن‌های مختلف در شرایط متفاوت مانند تیرآهن ثابت، تیرآهن‌های کنسول و ….. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید تیرآهن را دارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت آهن اسپات (ahanspot) خریدی خاص و منحصربه‌فرد با قیمتی مناسب را برای خود رقم بزنید. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تیرهای فولادی و انواع آن برای شما صحبت کنیم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تیرآهن چیست؟

تیرآهن به عنوان بخشی از سازه برای تحمل بارهای مختلف در برابر بارهای عمودی، نیروهای برشی و لنگرهای خمشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان گفت که تیرآهن عنصری است که برای حمل بار اصلی محوری (پایه یا ستون) طراحی شده است. حالت انحراف آن در درجه اول با خمش است و بارهای وارد شده به تیر منجر به نیروهای واکنش در نقاط تکیه‌گاه تیرآهن می‌شود.

اثر کلی تمام نیروهای وارد بر تیرآهن، سبب ایجاد نیروهای برشی و لنگرهای خمشی در تیرها است که به نوبه خود باعث ایجاد تنش‌های داخلی، کرنش‌ها و انحراف تیرآهن می‌شود. تیرها با نحوه تکیه‌گاه، پروفیل (شکل مقطع)، شرایط تعادل، طول و جنس آن‌ها مشخص می‌شوند.

تیرآهن‌ها به طور سنتی توصیفی از عناصر سازه‌ای ساختمان یا مهندسی عمران هستند و در آن تیرها افقی بوده و بارهای عمودی را حمل می‌کنند. با این حال، هر سازه‌ای ممکن است حاوی تیرهایی باشد، به عنوان مثال قاب خودرو، اجزای هواپیما، قاب ماشین آلات و سایر سیستم‌های مکانیکی یا سازه‌ای. در این سازه‌ها، هر عنصر سازه‌ای، در هر جهتی که اساساً در برابر بارهای وارد شده به صورت جانبی به محور عنصر مقاومت می‌کند، عنصر تیرآهن خواهد بود.

word image 201835 1 - تیرآهن چیست؟ + لیست قیمت انواع تیرآهن - آهن اسپات

انواع تیرآهن

تیرآهن‌ها نیز متناسب با کاربرد دارای انواع مختلفی هستند. انواع مختلفی از تیرهای ساختمانی وجود دارد که بسته به عملکرد و ماهیت کار در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. تیرها به طور کلی برای حمایت از یک یا چند نقطه ساخته می‌شوند. تیر اساساً یک عنصر ساختاری افقی است که برای حمایت از دال و تحمل بارهای وارده از ساختمان ساخته می‌شود.

تیر به ستون‌هایی متصل است که بار کل را تا فونداسیون به آن‌ها منتقل می‌کند. انواع مختلف تیرهای فولادی به شرح زیر هستند:

  1. تیرهای کنسولی

تیر کنسول تیری است که از یک سر ثابت و در سر دیگر آزاد است. این تیرآهن دارای مقاومت بالایی بوده و در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. تیرآهن تکیه‌گاه

تیری که دو انتهای آن به سادگی بر روی تکیه‌گاه‌ها قرار می‌گیرد یا تکیه می‌کند، تیرآهن تکیه‌گاه نامیده می‌شود. این تیرآهن یکی از پرکاربردترین تیرهای فولادی به شمار می‌رود.

  1. تیرآهن آویزان

در تیرهای فولادی، اگر یکی از انتهای آن فراتر از تکیه‌گاه کشیده شود، به آن تیر آویزان گفته می‌شود.

  1. تیرآهن ثابت

تیری که هر دو سر آن ثابت یا داخل دیوار باشد تیر ثابت نامیده می‌شود و در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. تیرآهن پیوسته

تیرآهن پیوسته، تیری است که بیش‌تر از دو تکیه‌گاه داشته باشد. این تیر جز تیرهای فولادی محبوب به شمار می‌رود و ساختمان سازن به کرار از آن استفاده می‌کنند.

برای استعلام قیمت انواع تیرآهن مثل تیرآهن ۱۶ و مشاهده نمودار قیمت روز تیرآهن ۱۶ اصفهان، فایکو، ماهان وارد وبسایت آهن اسپات، منوی تیرآهن شوید.

کاربرد تیرآهن

در ساخت و ساز ساختمان، تیرآهن یک عضو افقی است که روی دهانه‌ای پوشانده شده و باری را حمل می‌کند و ممکن است یک دیوار آجری یا سنگی بالای دهانه باشد، در این صورت تیر اغلب لنگه نامیده می‌شود. تیرآ‌هن‌ها به صورت کلی در ساخت پل‌ها، ساختمان‌های چند طبقه، سازه‌های سقف پیچیده و سایر پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از تیرآهن در ساخت و سازهای ساختمانی

در ساخت و سازهای ساختمانی استفاده از تیرآهن ۱۲ به عنوان یکی از ارکان اصلی پروژه‌ها به شمار می‌رود که ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از تیر به شرح زیر است:

  • پشتیبانی ساده و آسان
  • بالا بردن ظرفیت بار عمودی
  • کاهش انحراف دهانه میانی
  • کاهش تعداد عرشه‌ها و یاتاقان‌های مورد نیاز در پل‌سازی
  • ارائه مسیرهای بار اضافی
  • تقویت ساختار، به حداقل رساندن وزن
  • مقرون به صرفه
  • حساسیت کم نسبت به ارتعاشات

برای استعلام قیمت تیرآهن ۱۲ و مشاهده نمودار قیمت روز تیرآهن ۱۲ اصفهان، بلژیکی، اهواز به سایت آهن اسپات مراجعه نمایید.

word image 201835 2 - تیرآهن چیست؟ + لیست قیمت انواع تیرآهن - آهن اسپات

خرید تیرآهن در وب‌سایت آهن اسپات

اگر قصد خرید تیرآهن ذوب آهن اصفهان را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت آهن اسپات و بررسی ویژگی‌های تیرآهن مورد نظر سفارش خود را ثبت نمایید.

با بررسی و تحلیل‌های روزانه، هفتگی و ماهانه بازار آهن و فولاد در آهن اسپات با کمترین ریسک ممکن خرید یا سرمایه‌گذاری کنید. با خرید از وب سایت آهن اسپات تجربه‌ای شیرین را برای خود رقم خواهید زد. همچنین در وبلاگ آهن اسپات ۰ تا ۱۰۰ محاسبه باربری تیرآهن به شما آموزش داده خواهد شد.

استعلام قیمت انواع تیرآهن از آهن اسپات

تیرآهن هم همانند سایر محصولات فولادی دارای قیمت متغیری است. دلایل مختلفی وجود دارد که حاکی از عدم ثبات قیمت است که عبارتند از: نوسانات بازار، کیفیت متریال استفاده شده در ساخت تیرآهن، نوع، مدل، مقدار و …… در آهن اسپات قیمت محصولات فولادی اعم از انواع مختلف تیرهای فولادی به صورت لحظه‌ای وجود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به وب سایت آهن اسپات و مشاهده قیمتهای لحظه ای تیرآهن به نحوه پیش بینی نوسانات قیمت تیرآهن در بازارآهن اشراف پیدا کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.