×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

• روشن بودن رنگ سبز به معنی اجازه عبور

• روشن بودن رنگ زرد به معنی پایان یافتن مهلت عبور، دقت بیشتر برای عابران در حال عبور و اعلام توقف به عابرانی که به مسیر نزدیک می‌شوند.

• روشن بودن چراغ قرمز به معنی توقف کامل

کاربرد رنگ چراغ راهنمایی

چراغ راهنمایی چه کاربردی دارند ؟

اگر در مسیر چهارراه می‌خواهید به چپ بپیچید، می‌توانید با چراغ سبز وارد تقاطع شوید، اما باید تسلیم ترافیک و عابران پیاده شوید. اگر ترافیک سنگین باشد، ممکن است مجبور شوید تا چراغ زرد یا قرمز را کامل کنید.

چراغ های راهنمایی در گوشه و کنار یا حتی وسط چهارراه ها یا سه راه های شهر‌ها به طور گسترده ای استفاده می شوند. بنابراین می توان گفت که چراغ های راهنمایی ، مبلمان و دکور خیابانی هستند.

وظیفه چراغ راهنمایی و رانندگی، دادن پیام به جهت تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه توسط چراغ قرمز، زرد و سبز است.

در سیستم‌های معمولی، ماژول‌های چراغ راهنمایی از لامپ‌های ۵۰ واتی تشکیل شده.

LEDها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای جایگزین بسیار مناسبی برای مصرف انرژی و عمر طولانی هستند.

استفاده از LED در چراغ های راهنمایی ممکن است به صرفه جویی ۵ برابری انرژی طبق سیستم های معمولی کمک کند. استفاده از LED در چراغ راهنمایی به عنوان بهترین فناوری موجود پذیرفته شده است.

چراغ راهنمایی چه کاربردی دارد

چراغ راهنمایی در ایران

در ایران هم نخستین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سال‌های دهه ۳۰ در تقاطع‌های ولی عصر، پل امیر بهادر، باغ ملی، دروازه شمیران، گمرک و امیریه نصب شد ولی قبل از نصب این چراغ‌ها، چراغ‌های راهنمایی به صورت کوله پشتی بودند که دارای دو چراغ قرمز، سبز و کلیدی در جهت خاموش و روشن کردن آن‌ها بود، کوله پشتی در پشت مأمور قرار می‌گرفت و کلید آن روی سینه سمت چپ قرار داشت.

بالاخره در سال‌های ۳۹ و ۴۰ تقاطع‌های شهر تهران به مرور به نسل جدید چراغهای راهنمایی مجهز شدند. نسل اول چراغ‌های راهنمایی و رانندگی که در شهر تهران راه‌اندازی شدند مجهز به فانوس‌های لامپی کوچک بودند که از دید کافی به خصوص در ساعات میانی روز و در نور شدید آفتاب برخوردار نبود ضمن آنکه به دلیل عدم طراحی مناسب سیستم برق رسانی و استفاده از روش کابل کشی هوایی برای تأمین انرژی، درصد بروز اختلال در سیستم برق آن‌ها بسیار بالا بوده و خاموشی مکرر چراغ‌های راهنمایی در تقاطعات اجتناب ناپذیر بود.

کنترل این نسل از چراغ‌های راهنمایی به صورت غیر خودکار و توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می‌گرفت و تنها معیار تصمیم‌گیری آن‌ها برای تغییر وضعیت چراغ، مشاهداتشان از وضع ترافیک در تقاطع مربوط بود. میزان زمان سبز و قرمز نیز بسته به نظر همین مأموران پلیس تعیین می‌شد.

تحول دیگر در طول این دوران، راه‌اندازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی زمان ثابت بود که در آن‌ها مدت زمان فاز سبز و قرمز برای هریک از مسیرهای منتهی به تقاطع از قبل تعیین می‌شد و این زمان‌بندی فارغ از تغییرات حجم ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز به صورت یکسان اعمال می‌شد.

در سال ۱۳۷۱ با توجه به لزوم گسترش، بهینه‌سازی و ایجاد دگرگونی در تجهیز تقاطع‌ها به چراغ‌های راهنمایی مبتنی بر نگرش فنی و مهندسی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و سازماندهی نظام مند زمینه نصب و راه‌اندازی و بهره‌برداری از چراغ‌های راهنمایی، مسئولیت طراحی، نصب و راه‌اندازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی سطح شهر تهران به عهده شهرداری تهران گذاشته شد.

چراغ راهنمایی و رانندگی در ایران

مزایا و معایب چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی و رانندگی به کنترل در تقاطع ها کمک می کند تا ترافیک به طور منظم به حرکت خود ادامه دهد. آنها به بهبود ایمنی و کارایی ترافیک وسایل نقلیه و عابران پیاده کمک می کنند. علیرغم مزایای آنها، چراغ راهنمایی دارای معایبی نیز می باشد. آنها می توانند انواع خاصی از تصادفات را افزایش دهند که معمولاً تصادفات از عقب است. علائم راهنمایی و رانندگی غیرموجه نیز می تواند منجر به تأخیر بیش از حد و عدم اطاعت رانندگان از چراغ ها شود.

مزایا چراغ راهنمایی

جهت مشاوره و خرید چراغ های ترافیکی ، میتوانید برای مشاوره با شماره‌ ۰۲۱۶۶۳۴۵۹۰۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع : خبر آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.