جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاربرد باربری ریلی بازرگانی اجاقی چیست؟
    25 تیر 1401 - 14:49
    شناسه : 201907
    0

    حمل و نقل ریلی باری به دلیل نقش مهم آن در تضمین جریان کارآمد کالا در سطح محلی و فرامرزی از اهمیت حیاتی در حمایت از عملکرد اقتصادی کشور برخوردار است.

    پ
    پ

    حمل و نقل ریلی باری به دلیل نقش مهم آن در تضمین جریان کارآمد کالا در سطح محلی و فرامرزی از اهمیت حیاتی در حمایت از عملکرد اقتصادی کشور برخوردار است. به واسطه برآوردهای بازرگانی اجاقی رشد در بازار ناشی از افزایش حجم حمل و نقل با قطار، توسعه زیرساخت ها و پذیرش فناوری های پیچیده است. رشد بازار ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تلاش‌های کشورهای مختلف مانند ایران برای افزایش حجم حمل ‌و نقل با قطار و باربری ریلی برای مهار آلودگی در هنگام ارسال کالا و بار است. در حالی که حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از نیمی از حجم حمل‌ونقل در چندین کشور را تشکیل می‌دهد، افزایش ترافیک، انتشار گازهای گلخانه‌ای و هزینه، دولت‌ها را به سمت انتخاب حمل‌ونقل ریلی سوق می‌دهد.

    حمل و نقل ریلی

    بازار جهانی باربری ریلی از افزایش حمل و نقل ریلی بین اروپا و ایران سود می برد. حدود 59 شهر در ایران با نزدیک به 49 شهر در سراسر اروپا ارتباط حمل و نقل ریلی دارند. پیاده سازی فناوری های جدید، توسعه زیرساخت ها و عوامل دیگر از این دست دلایل اصلی رشد بازار حمل و نقل ریلی هستند. حمل بار با قطار یکی از شیوه های قدیمی و مرسوم ارسال کالاهای تجاری و بازرگانی است. با سودمند بودن جا به جایی بار با قطار و صرفه اقتصادی آن، این نوع از باربری در حال رشد است و به تکامل خود ادامه می دهد.

    کاربرد باربری ریلی.jpg

    باربری ریلی در جهان

    در بحبوحه بحران COVID-19، بازار جهانی حمل و نقل ریلی که در سال 2020 حدود 159.3 میلیارد دلار تخمین زده می شود، پیش بینی می شود که تا سال 2026 به اندازه تجدید نظر شده 205.3 میلیارد دلار آمریکا برسد که با رشد CAGR 4.3 درصدی در دوره تجزیه و تحلیل. پیش بینی می شود که Intermodals، یکی از بخش های مورد تجزیه و تحلیل در گزارش، با 3.7 درصد CAGR رشد کند تا در پایان دوره تحلیل به 96 میلیارد دلار برسد.

    پس از تجزیه و تحلیل کامل از پیامدهای تجاری همه‌گیری و بحران اقتصادی ناشی از آن توسط بازرگانی اجاقی، رشد در بخش اتومبیل‌های باربری به CAGR اصلاح‌شده 4.5 درصدی برای دوره 7 ساله آینده تنظیم می‌شود. این بخش در حال حاضر 23 درصد از سهم بازار جهانی حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص داده است. با اتصال روش‌های مختلف حمل‌ونقل به سیستم حمل‌ونقل ریلی، بخش میان‌وجهی از روندهای مختلفی از جمله جهانی شدن، رشد حمل‌ونقل بین‌وجهی داخلی، افزایش تمرکز بر کانتینری‌سازی و افزایش حمل‌ونقل بین‌المللی بهره می‌برد.

    چندین شرکت در حال تجهیز واگن های باری به مبادله الکترونیکی داده ها با بارکد برای ارائه پاسخ تقریباً لحظه ای به مشتریان هستند. پیش بینی می شود که این فناوری به شرکت ها در تبادل وضعیت و سفارشات با مشتریان و تامین کنندگان خود کمک کند. این سیستم‌های هوشمند به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا موجودی را کاهش دهند و از تکمیل سریع‌تر سهام اطمینان حاصل کنند.

    پیش بینی بازار حمل و نقل ریلی.jpg

    پیش بینی بازار حمل و نقل ریلی

    بازار حمل و نقل ریلی در ایالات متحده آمریکا در سال 2021 حدود 56 میلیارد دلار برآورد شده است. این کشور در حال حاضر 34.4 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2026 به اندازه بازار تخمینی 35.4 میلیارد دلار آمریکا برسد که پس از CAGR 5.5 درصد در طول دوره تحلیلی.

    از دیگر بازارهای جغرافیایی قابل توجه، ژاپن و کانادا هستند که هر کدام به ترتیب 2.8% و 4.1% در دوره تحلیل پیش بینی می کنند. پیش‌بینی می‌شود در اروپا، آلمان تقریباً 3.3 درصد CAGR رشد کند در حالی که بقیه بازار اروپا (همانطور که در مطالعه تعریف شده است) تا پایان دوره تحلیل به 35.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

    آمریکای شمالی به دلیل داشتن شبکه گسترده راه آهن که بیش از 200000 مایل را در بر می گیرد، بازار جهانی حمل و نقل ریلی را در اختیار دارد. بازار منطقه ای سهم بزرگی از ایالات متحده دریافت می کند که حجم قابل توجهی از کالاها را در سال حمل می کند.

    بازار آسیا-اقیانوسیه برای حمل و نقل ریلی باری قرار است با ادغام سیستم ها و فناوری هوشمند در واگن های باری هدایت شود. اقتصادهای نوظهور چشم به سرمایه گذاری های عمده در حمل و نقل ریلی دارند تا با غلبه بر چالش های ایجاد شده توسط تغییرات در صنعت لجستیک، به شیوه حمل و نقل در افزایش ارتفاعات جدید کمک کنند.

    منبع : بازرگانی اجاقی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.