پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وظایف و اختیارات وکیل متخصص دیوان عدالت اداری
    25 تیر 1401 - 14:49
    شناسه : 201910
    0

    وکیل دیوان عدالت اداری فردی است که برای رسیدن به این مقام سختی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و در موضوع دیوان عدالت اداری و قوانین و مقررات حاکم بر این مرجع اشراف کامل دارد.

    پ
    پ

    123 - وظایف و اختیارات وکیل متخصص دیوان عدالت اداری -

    وکیل متخصص دیوان عدالت اداری فردی است که امروزه در جامعه نقش بسیار پررنگ و مهمی را ایفا می‌کند. وکلای دیوان عدالت اداری افرادی هستند که کلیه پرونده‌های مرتبط با دیوان عدالت اداری را می‌پذیرند. ممکن است بپرسید که کدام پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار می‌گیرند؟ یا این که وظیفه وکیل دیوان عدالت اداری در رابطه با پرونده‌های مذکور چیست؟ در این راهنما قصد داریم با جنبه‌های مختلف پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری و وظایف وکیل متخصص دیوان صحبت کنیم. ضمناً اگر به دنبال بهترین وکیل دیوان عدالت اداری هستید و نمی‌دانید که چطور باید با او ارتباط برقرار کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

    وکیل متخصص دیوان عدالت اداری کیست و چه وظایفی دارد؟

    وکیل دیوان عدالت اداری فردی است که برای رسیدن به این مقام سختی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و در موضوع دیوان عدالت اداری و قوانین و مقررات حاکم بر این مرجع اشراف کامل دارد. ممکن است بپرسید که منظور از سختی‌هایی که وکلای دیوان عدالت اداری کشیده‌اند چیست؟ دوستان عزیز، وکلای دیوان عدالت اداری در واقع همان وکلای پایه یک دادگستری هستند که به صورت تخصصی در زمینه دیوان عدالت و پرونده‎‌های ارجاع داده شده به این دیوان در حال وکالت می‌باشند و دارای صلاحیت‌ها و وظایف مختلفی هستند.

    از جمله صلاحیت‌های وکلای دیوان عدالت اداری می‌توان به ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر علیه نهادها و سازمان‌های دولتی، شهرداری‌ها، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان تعزیرات، آرای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، آرای هیأت‌های حل اختلاف اداره کار و مواردی از این قبیل اشاره داشت. البته علاوه بر موارد مذکور، وکیل متخصص دیوان عدالت اداری وظایف دیگری را بر عهده دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

    • وکلای دیوان عدالت اداری موظف هستند که پرونده‌های شکایت مربوط به دیوان عدالت اداری را پیگیری کنند و همچنین درخواست باطل کردن مصوبات در هیأت‌های عمومی دیوان عدالت اداری را به ثبت ‌رسانند.
    • وکلای دیوان عدالت اداری علاوه بر ثبت درخواست فوق، موظف به ثبت درخواست دستور موقت و همچنین پیگیری موضوع مربوط به شکایت نیز می‌باشند.
    • از دیگر وظایف وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری می‌توان به ثبت دادخواست اعاده دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مربوطه اشاره نمود.

    مزایای مشورت با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

    مسلماً وکلای حرفه‌ای دیوان عدالت اداری با تکیه بر آگاهی و دانشی که در حوزه دیوان عدالت اداری دارند، به خوبی می‌دانند که در هر زمان باید چه کاری را انجام دهند و هنگام بروز هر مشکل باید کدام راهکار را پیش بگیرند تا به نتیجه مطلوب برسند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجه شدن با مشکل حقوقی که تنها راه حل آن مراجعه به دیوان عدالت اداری است، از کمک یک وکیل با تجربه دیوان عدالت اداری بهره‌مند شوید. حضور وکیل در جریان دادرسی پرونده می‌تواند مزایای زیادی را به همرای داشته باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

    از آن جایی که دفاع و دادرسی پرونده در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد، وکیل متخصص دیوان عدالت اداری باید با نحوه صحیح لایحه‌نویسی آشنا باشد تا بتواند با به‌کارگیری قلم قوی خود بهترین و موثرترین لایحه‌ را بنویسد و به محضر قاضی دیوان عدالت اداری برساند. ممکن است تصور کنید که نگارش لایحه کار چندان دشواری نبوده و با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان با نحوه نگارش آن آشنا شد. دوستان توجه داشته باشید که هر کاری باید به دست کاردان سپرده شود؛ در رابطه با این موضوع نیز توصیه می‌شود پیش از انجام هر اقدامی با یک فرد متخصص صحبت کنید تا روند پیگیری دادگاه به نحو احسن و در نهایت به نفع شما تمام شود.

    وکلای دیوان عدالت اداری از آن جایی که سواد انجام این کار را دارند، می‌توانند با نگارش لایحه‌ای موثر سرعت روند پیگیری پرونده شما را افزایش دهند؛ به طوری که جریان دادرسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد. وکلای متخصص دیوان عدالت اداری در خصوص توضیحات دادخواست به ندرت دچار اشتباه می‌شوند؛ در حالی که افراد عادی به دلیل عدم داشتن آگاهی کافی در این زمینه به وفور دچار خطا و اشتباه می‌شوند.

    روند پیگیری شکایات در دیوان عدالت اداری بسیار طولانی است؛ مگر این که در این مسیر از کمک یک وکیل مجرب دیوان عدالت اداری بهره‌مند شوید. وکلای دیوان عدالت اداری با تنظیم صحیح دادخواست مسیر پیگیری پرونده را بسیار کوتاه‌تر کرده و موکلین را بسیار سریع‌تر به خواسته‌های خود می‌رسانند. ناگفته نماند که شما می‌توانید از خدمات ارزنده وکلای دیوان عدالت اداری در دفاتر استانی دیوان عدالت اداری نیز بهره‌مند شوید.

    ویژگی‌های رفتاری وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

    در ادامه این راهنما با ویژگی‌های رفتاری که وکلای متخصص دیوان عدالت اداری و همچنین کلیه وکلا می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشند، آشنا خواهیم شد:

    • وکیل متخصص دیوان عدالت اداری باید در قبال موکل خود امین و امانت‌دار باشد؛ بدان معنا که او باید رازها و اسرار موکل خود را در چارچوب قانون حفظ کند و از اسرار موکلین در راستای منافع شخصی خود سوء استفاده نکند.
    • وکلای دیوان عدالت اداری و همچنین سایر وکلا موظف هستند که با قاضی پرونده، طرف مقابل و موکل خود با احترام کامل برخورد کنند و در انجام کار خود جدیت به خرج دهند.
    • وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری باید از بیان موضوعات غیرقابل انجام و توانایی کاذب و غیر قانونی اجتناب نماید. در واقع وکلای دیوان عدالت نباید بدون پشتوانه منطقی موکلین خود را امیدوار کنند و موضوعاتی را بیان کنند که عملاً انجام آن‌ها امکان‌پذیر نیست.
    • ویژگی بعدی وکیل متخصص دیوان عدالت اداری این است که در روند دادرسی پرونده‌های مربوط به دیوان کاملاً صادقانه رفتار کند. صادق بودن وکیل دیوان عدالت اداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید از آن برخوردار باشد.
    • همانطور که پیش‌تر گفته شد، وکیل متخصص دیوان عدالت اداری باید توانایی نگارش لایحه به نحو احسن را داشته باشد؛ از این رو داشتن قلم قوی و فن بیان عالی برای او الزامی است. در واقع وکلای دیوان عدالت اداری با به‌کارگیری دو مورد مذکور؛ یعنی فن بیان عالی و قلم قدرتمند، می‌توانند در روند پیگیری پرونده نفوذ پیدا کنند و قاضی را تحت تأثیر قرار دهند.
    • وکلای دیوان عدالت اداری باید همواره در حال مطالعه و تحقیق باشند تا بتوانند اطلاعات حقوقی خود را به‌روز نگه‌ دارند.
    • وکیل دیوان عدالت اداری باید در این زمینه تخصصی و حرفه‌ای رفتار کند؛ تخصص وکیل به معنای تجارب بیشتر او می‌باشد.
    • وکلای دیوان عدالت اداری باید در طی جلسات مشاوره میزان حق‌الزحمه را مطابق تعرفه تعیین کنند. علاوه بر این، آن‌ها موظف هستند که پاسخگوی تمامی سوالات حقوقی مراجعین در رابطه با پرونده باشند.

    گروه وکلای دفتر دیوان عدالت اداری؛ مرجع قانونی و حقوقی دسترسی به بهترین وکلای دیوان

    چنانچه به دنبال وکیل متخصص دیوان عدالت اداری هستید، می‌توانید با کارشناسان گروه وکلای دفتر دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار نمائید. مجموعه مذکور در این حوزه می‌تواند به شما عزیزان یاری رساند. ناگفته نماند که احقاق حقوق و مطالبه قانونی آن از طریق دیوان عدالت اداری امکان‌پذیر است، اما آن چیزی که سبب سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده و دریافت حقوق قانونی شما می‌شود، کمک گرفتن از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری است. پیشنهاد ما به شما این است که بدون معطلی و اتلاف وقت به دنبال بهترین وکیل دیوان عدالت اداری باشید و با در نظر گرفتن معیارهایی که برشماردیم، پرونده خود را با خیالی آسوده به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری بسپارید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.