پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صفر تا صد خط تولید کنسرو لوبیا
    25 تیر 1401 - 15:00
    شناسه : 201916
    0

    خط تولید کنسرو لوبیا در کارخانه از چند مرحله تشکیل شده است که هر کدام نقش خاصی در کیفیت محصول نهایی دارند.

    پ
    پ

    11 - صفر تا صد خط تولید کنسرو لوبیا -

    لوبیا به عنوان یکی از حبوبات، سرشار از پروتئین با ارزش غذایی بالا می باشد و یکی از گونه های کاشته شده در جهان است. با این حال، در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله زمان لازم برای پخت آن، مصرف حبوبات کاهش یافته است.  جایگزین مناسبی که خواسته های مصرف کنندگان را تامین می کند، لوبیاهای فرآوری شده صنعتی است که توانسته است در مسیر خط تولید صنایع غذایی قرار گیرد  . در این مطلب خط تولید کنسرو لوبیا، عملیات واحد تولید و استانداردهای کیفیت کنسرو لوبیا و بطور کلی صفر تا صد خط تولید کنسرو لوبیا مورد بحث قرار می گیرد.

    پغذاهای کنسرو شده اغلب نسبت به غذاهای تازه یا منجمد ، از فواید مواد معدنی کمتری مانند پروتئین ها و ویتامین ها برخوردار می باشند. برخی افراد هم هستند که انتقادگر غذاهای کنسرو شده هستند و ادعا می‌کنند که این نوع غذا دارای حاوی مواد مضر و باید از مصرف آنها اجتناب کرد و در طرف دیگر هم برخی از افراد معتقدند که بخشی از یک رژیم غذایی سالم را غذاهای کنسرو شده می تواند دربربگیرد .

    مراحل تولید کنسرو لوبیا:

    خط تولید کنسرو لوبیا در کارخانه از چند مرحله تشکیل شده است که هر کدام نقش خاصی در کیفیت محصول نهایی دارند. از لحظه ای که لوبیا خام به عنوان ماده اولیه وارد کارخانه می شود و بعنوان کنسرو لوبیا در بازار مصرف فروخته می شود و به دست مصرف کننده نهایی می رسد، فرآیندهای مختلفی را طی می کند تا محصولی با کیفیت و مطلوب تولید کند.این خط شامل بر ۱۳ نوع از ماشین آلات می باشد که با این ماشین آلات می توان انواع کنسرو های غیر گوشتی را تولید کرد.

    وان های ذخیره برای خیس گذاری لوبیا قبل از تولید

    در این مرحله حبوبات خیس شده که آب کافی جذب کرده اند از مخازن خیساندن به محل شستشو منتقل می شوند.

    دستگاه شن گیر و یا سنگ گیر برای پاک سازی از انواع سنگ در داخل محصول استفاده می گردد.

    در این بخش از دستگاه های خاصی مانند شنگیر و شناور برای حذف هرگونه شن و سنگ و سایر زباله ها استفاده می شود و لوبیا های تمیز و شسته شده به مرحله بعد یعنی به دستگاه بلانچر می روند.

      دستگاه بلانچر

    پس از حذف دانه های آسیب دیده و سایر مواد خارجی، مرحله بعدی در فرآوری صنعتی، بلانچینگ است. این فرآیند شامل یک عملیات حرارتی است که با قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض بخار و آب جوش برای لوبیا ها اعمال می شود. بلانچ کردن حبوبات و سبزیجات یک روش پیش تصفیه است که هدف آن غیرفعال کردن آنزیم ها و حذف گازها از سطح و فضاهای بین سلولی و همچنبن در لوبیا از بین بردن ترکیبات نفاخ در محصول استفاده می شود و در نتیجه جلوگیری از اکسید شدن و تغییر رنگ محصول است که مزیت کاهش میزان میکروارگانیسم های بیماری زا و مضر در غذا را نیز دارد.

    برای نیم پز کردن لوبیا جهت پخت سریع در مرحله قوطی در دستگاه اتوکلاف که با این دستگاه میتوان به غیر از محصولات کنسرو های غیر گوشتی بعضی از محصولات ترشیجات را نیز تولید نمود .

    22 - صفر تا صد خط تولید کنسرو لوبیا -

    دستگاه rodwasher و یا سردکن

    این دستگاه برای خنک نمودن بعد از بلانچر هست که کمک میکند محصول ظاهر خودش را حفظ کند و حکم شستشو محصول بعد از بلانچر را دارد.

    کانوایر کنترل کیفیت

    برای کنترل نمودن نهایی محصول قبل از پرکن لوبیا

      پرکن که بصورت طرح های گوناگون ساخته میشود که بستگی به نوع  ظرفیت تولید را دارد

    تهیه و فرمولاسیون سس کنسرو لوبیا :

    سس ریز که بصورت سقلی ویا بصورت حجمی در قوطی پر میشد که بهترین و با صرفه ترین را اکثر شرکت ها با روش سقلی استفاده میکنند


    بیشتربخوانید: صفر تا صد خط تولید خیارشور


    مخازن آماده سازی سس

    مانند سکوی فرمالیسیون خط تولید ترشیجات می باشد. مخزن اولی برای پخت و آماده سازی و مخزن دوم برای نگهداری و گرم نگه داشتن شربت و یا سس می باشد

    دستگاه درب بندی

    بعد از اینکه قوطی های کنسرو از لوبیا و سس مخصوص پر شد، به دستگاه درب بندی انتقال داده می شوند. برای آب بندی قوطی ها می توان از درب های ساده یا آسان باز شونده استفاده کرد. در صورتی که عملیات آب بندی به صورت استاندارد و دقیق انجام شود، سلامت و دوام محصولات تضمین می شود و در غیر این صورت محصولات دچار فساد و نشتی می شوند و خسارت زیادی به بار می آورند.

    اتوکلاو

    اتوکلاوها به عنوان ضدعفونی کننده توسط بخار شناخته می شوند و معمولاً برای مراقبت های بهداشتی یا کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. اتوکلاو دستگاهی است که از بخار تحت فشار برای از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و هاگ‌های مضر استفاده می‌کند. اقلام برای مدت زمان معین تا دمای استریل مناسب گرم می شوند. رطوبت موجود در بخار به طور موثر گرما را به اقلام منتقل می کند تا ساختار پروتئینی باکتری ها و هاگ ها را از بین ببرد. اتو کلاو پخت نهایی محصول و همچنین استریل کردن قوطی را در ابن مرحله انجام می دهد.


    با کسب و کار آنلاین ، ۲۴ ساعت فروش فقط با یک سفارش طراحی سایت همه مراحل انجام میشه


    اتوکلاو به ۲ روش ساخته می شود:

    روش اول اتوکلاف عمودی با سبد در داخل اتوکلاو هست

    روش دوم بصورت اتوکلاو افقی با گاری ولودر مخصوص برای گاری

    جت پرینتر

    در این مرحله اطلاعاتی شامل تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، کد محصول، قیمت مصرف کننده و… درون نوار انتقال جت پرینتر قرار میگیرد.

    شیرینگ و بسته بندی

    در قسمت آخر خط تولید کنسرو لوبیا ، قوطی های استریل شده برای بسته بندی نهایی آماده شده و پس از خروج از اتوکلاو به انبار حمل می شود.

    در پایان:

    غذاهای کنسرو شده می‌توانند به اندازه غذاهای تازه و منجمد مفید باشند. زیرا هنگام کنسرو کردن بسیاری از مواد مغذی حفظ می شوند. مقدار مواد معدنی و ویتامین های محلول در چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها در طی فرایند کنسرو کردن تقریباً بدون تغییر باقی می‌مانند . اما به خاطر اینکه آماده کردن کنسرو به حرارت بالایی نیاز دارد بنابراین محصولات کنسروی ممکن است ویتامین های محلول در آب کمتری مثل ویتامین C و ویتامین B را داشته باشند . به هر حال  فرایند حرارت دادن که می تواند به برخی از ویتامین ها آسیب برساند قادر است سطح آنتی اکسیدان را افزایش دهد.

    33 - صفر تا صد خط تولید کنسرو لوبیا -

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.