×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

images 1657719078 - مقایسه قیمت پروازهای ایران ایر و ماهان به استانبول -

سفر به استانبول برای همه ما در دسته سفرهای توریستی و گردشگری است و به همین دلیل اگر تمام روند سفر به بهترین شکل پیش برود، می‌توانیم خاطرات خوشی برای خودمان ثبت کنیم. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در سفر به استانبول، مسیر حرکت و انتخاب نوع سفر به شکل هوایی یا زمینی است. در عین حال نمی‌توان انکار کرد که سفر هوایی لذت‌بخش‌تر است و سرعت، امنیت و سهولت بیشتری برای ما فراهم می‌کند.

در حال حاضر ایران ایر و ماهان ایر دو ایرلاین معتبر و مطرح ایرانی هستند که برای تور استانبول لحظه آخری پیشنهادات قیمتی متفاوتی ارائه می‌دهند. شاید شما هم بین این دو ایر لاین تردید داشته باشید و نتوانید گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید. بنابراین در ادامه قصد دارم این دو ایرلاین را از نظر قیمتی و کیفیت خدمات باهم بررسی کنم تا تصمیم بهتر و درست‌تر را برای ثبت لحظاتی خاطره‌انگیز در سفر به استانبول بگیرید.

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر (هما) از سال ۱۳۴۰ فعالیت خود را در زمینه خدمات پروازی به مسافران آغاز کرد و در اولین مسیر پروازی خود، پرواز به بیروت را ثبت کرد. اما به مرور زمان با ورود نسل جدید هواپیماها  و در تعداد بیشتر، تبدیل به پرترددترین شرکت هواپیمایی شد.

در حال حاضر این شرکت با برخورداری از ۲۳ شعبه داخلی و ۴۱ شعبه بین‌المللی در دنیا خدمات پروازی به مسافران ارائه می‌دهد. همچنین تمام مقاصد هوایی داخل کشور مانند اهواز، آبادان، بیرجند، بوشهر، گرگان، اصفهان، اردبیل و مسیرهای بین‌المللی مانند کویت، نجف و کوالالامپور، تایلند، بیروت، بمبئی، دبی، دمشق، پکن، تاشکند، استانبول، دوحه، کراچی، فرانکفورت، گوتنبرگ، کلن، آمستردام، مسکو، هامبورگ و … را با کیفیت مناسب پوشش می‌دهد.

images 1657719068 - مقایسه قیمت پروازهای ایران ایر و ماهان به استانبول -

کیفیت خدمات شرکت هواپیمایی ایران ایر

این شرکت دو کلاس پروازی مختلف شامل هما کلاس و همچنین کلاس اکونومی را به مسافران ارائه می‌دهد. هما کلاس دارای گروه‌های نرخی I, J, Cاست که بر اساس کیفیت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، قیمت بلیط نیز تغییر می‌کند.

به‌طور کلی مسافران کلاس درجه یک ایران ایر (هما کلاس) می‌توانند از ابتدای پرواز خدمات ویژه‌ای دریافت کنند. به‌عنوان مثال مسافران امکان استفاده از منو غذایی، سرو غذا در ظروف چینی، دریافت کیف هدیه‌ی سفر، بسته‌بندی زعفران در جعبه‌ی خاتم، و … در طول پرواز دارند. البته در نظر داشته باشید که بر اساس گروه نرخی انتخاب شده، این خدمات کمی فرق می‌کند.

همچنین کلاس اکونومی از گروه‌های نرخی L, N, M, Q, V, Yتشکیل شده که آن هم بر اساس میزان خدمات، قیمت متفاوتی دارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت باید بر اساس نوع خدمات، سرویس‌دهی و کلاس پروازی که در نظر دارید، بلیط را تهیه کنید.

در عین حال کترینگ ایران ایر هم غذاهایی با کیفیت مناسب و دارای استانداردهای مختلف ایمنی غذا ارائه می‌دهد. علاوه بر آن در آزمایشگاه کنترل کیفیت، تمام موارد از نظر استاندارد و ایمنی غذاها بررسی می‌شود تا با خیال راحت از خوردن غذاهای خوشمزه در طول سفر به استانبول لذت ببرید.

images 1657719041 - مقایسه قیمت پروازهای ایران ایر و ماهان به استانبول -

شرکت هواپیمایی ماهان ایر

این ایرلاین هم در دسته قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های پروازی قرار دارد که خدماتی بسیار مناسب و باکیفیت به مسافران خود ارائه می‌دهد. ماهان ایر به‌عنوان یک شرکت خصوصی پروازی در سال ۱۳۷۱در کرمان تأسیس شد و به‌سرعت موفق به پوشش پروازی در کشورهای مختلف شد.

در حال حاضر این شرکت بیشتر مقاصد هوایی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و پروازهایی بین‌المللی مختلفی مانند دبی، جده، نجف، کویت، کابل، اربیل، آلماتی، وارنا، استانبول، دهلی، کوالالامپور، شانگهای، ، مسکو و سنت پترزبورگ و …. را در برنامه کاری خود دارد.

کیفیت خدمات شرکت هواپیمایی ماهان ایر

این شرکت دو کلاس تجاری و کلاس معمولی به‌صورت اکونومی برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. کلاس پروازی بیزینس هدایای مخصوصی برای مسافران خود تهیه می‌کند و امکان سفارش غذای خاص را برای مسافران خود در پروازهای خارجی فراهم کرده است.

در کلاس بیزینس ماهان ایر فضای ایده آل و مناسبی برای مسافران در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز به مطالعه، استراحت و یا امور کاری خود، مشکلی نداشته باشند. همچنین در کلاس معمولی و اکونومی پروازهای ماهان ایر، ۳۱ صندلی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. البته کلاس اکونومی ماهان ایر محیط و خدمات باکیفیت و مناسبی در مقایسه با شرکت‌های هواپیمایی دیگر در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

در عین حال کترینگ مجهز این شرکت به‌خوبی خدمات غذایی و پذیرایی مسافران را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید در هنگام خرید بلیط و تور استانبول لحظه آخر غذای خاص خودتان را از لیست غذا انتخاب کنید تا در زمان پرواز برای شما سرو شود.

قیمت خدمات ماهان ایر بیشتر است یا ایران ایر؟

با وجود اینکه اطلاعات مختلفی درباره کلاس‌های پروازی و کیفیت خدمات این دو شرکت بیان می‌شود، اما ممکن است هنوز هم در انتخاب گزینه بهتر تردید داشته باشید. حقیقت این است که این دو شرکت تقریبا خدماتی مشابه دارند؛ اما آمار و  نظرسنجی رضایت مشتریان نشان می‌دهد که ماهان ایر در حال حاضر خدمات بهتری در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در عین حال قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول رفت و برگشت با این شرکت هواپیمایی کمی بیشتر از ایران ایر است.

همچنین موضوع مهم در تعیین قیمت بلیط، نوع کلاس پروازی و یا بلیط چارتری و مواردی از این دست تاثیرگذار است. اما به‌صورت کلی قیمت پروازهای ماهان ایر در کلاس اکونومی کمی بیشتر از ایران ایر است؛ اما می‌توانید از خدماتی مرغوب و باکیفیت برای ثبت لحظاتی خوشایند لذت ببرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.