شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور می‌توان با دست خالی برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرد؟
    26 تیر 1401 - 12:27
    شناسه : 201951
    0

    قطعا مسیر کارآفرینی مسیر راحتی نیست و شخص کارآفرین برای رسیدن به موفقیت مسیر پر پیچ و خمی را گذرانده است. زهرا حسینی از اشخاصی است که این مسیر برای او دشوار تر بوده است.

    پ
    پ

    images 1658035930 - چطور می‌توان با دست خالی برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرد؟ -

    به‌طور قطع یکی از بانوانی که با سخت‌کوشی و تلاش‌های فراوان به‌منظور برپایی واحد تولیدی مواد شوینده تلاش کرده و موفق شده‌است خانم زهرا حسینی است که در فریمان این صنعت را به راه انداخته است.

    او در سال ۱۳۶۱ در فریمان متولد شد و تحصیلات خود را در رشته شیمی آلی تا دکترا ادامه داد. در گفت‌وگو با خبرگزاری های مختلف اعلام کرده‌است که از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرده. محصولات اولیه تولیدی او شامل شامپو مایع دست‌شویی و مایع ظرف‌شویی بود همچنین اضافه کرده که در شروع کار با هزینه بسیار کم که تقریباً مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان بود کارگاهی کوچک در اطراف شهرستان فریمان اجاره کرده و برخلاف بسیاری از کارآفرینان که از وام‌های بانکی وحشت فراوانی دارند خانم حسینی می‌گوید که پس‌از دریافت ۱۰۰ میلیون اولیه وامی با مبلغ ۵۰ میلیون تومان دیگر از اداره استاندارد دریافت کرده ‌است.

    پس‌از آن ۱۰۰ میلیون تومان دیگر از واحد خوداشتغالی برای برپایی آزمایشگاه کنترل کیفیت اخذ کرده و همین دو، عوامل محرک و موتور پیشرفت خانم حسینی را روشن نموده اند.

    چطور توانستید برای بیش‌از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنید؟

    این بانوی پرتلاش اذعان می‌کند که بعد از گرفتن مجوزها و وام‌های اشاره شده توانسته است با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر کسب‌وکار خود را گسترش داده و کارگاه خود را به کارخانه‌ای مملو از مواد شوینده تبدیل کند.

    وی همچنین در رابطه با نوآوری در زمینه مواد شوینده بیان می‌کند که: نوآوری من بیشتر محدود به فرمولاسیون مایع ظرف‌شویی بود که موجب افزایش لکه بری و قدرت پاک‌کنندگی می‌شد. همچنین محصولات دیگری برای موهای خشک و چرب و معمولی نیز تولید کرده‌ام که همگی در بازار طرف‌داران خود را دارد.

    او اضافه می‌کند که در سبد محصولات ما مایع دست‌شویی کرم‌دار یا انواع دیگری از مایع دست‌شویی را براساس سفارش مشتریان عمده که می‌توانند کارخانه‌ها هتل‌ها و یا مجتمع‌های اقامتی و تفریحی باشند تولید می‌کنیم.

    لطفاً برای ما از مشکلاتی که بر سر راه کارخانه‌های نوآور وجود دارد بگویید؟

    وی تأکید می‌کند یکی از مشکلاتی که نه ‌تنها بر سر راه ما بلکه در ابتدای کار همه انسان‌های کارآفرین وجود دارد این بود که طرح‌های ما با وجود کیفیت بالای تولید و نوآوری در استفاده از فرمول‌ها از طرف تولیدکنندگان و مراجع ذی‌ربط حمایت نمی‌شد و ما مجبور بودیم که با هزینه بسیار کم و وام گرفتن‌های مداوم پروسه اعتمادسازی برای مشتریان را جلو ببریم.

    اکثر تولید کنندگان با خرید ادتا و ترکیب آن با مواد شیمیایی مرتبط می‌توانستند محصولی تولید کنند که در بازار خواهان بسیاری داشت اما مواد تولیدی ما در خود ماده اولیه نمک هفت سدیمی را داشتند که از محصولات تولیدشده شرکت دانش بنیان شیمیایی تصفیه بود.

    ما با ترکیب نمک فسفونات و مواد معمول تولید شوینده، توانسته بودیم که محصولاتی با کیفیت تولید کنیم اما به ‌محض این‌ که تولید کنندگان از فرمولاسیون و مواد مصرفی ما اطلاع پیدا می‌کردند به ‌جای این‌که از این تولید دانش بنیان که قیمتی به ‌مراتب پایین‌تر از محصولات قبلی داشت، حمایت کنند شروع به سنگ اندازی و گرفتن ایرادات مختلف بهداشتی و فنی می کردند.

    از دیگر مشکلاتی که کارآفرینان با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند مشکل سرمایه در گردش است. همه ما می‌دانیم که یک کارآفرین، تمام هزینه‌هایی که به ‌صورت وام و یا سرمایه برای کار آورده است اگر به حد کافی نباشد پروژه آن به شکست خواهد انجامید. ما نیز از این امر مستثنی نبودیم و سرمایه در گردش محدودی داشتیم اما با تلاش و محاسبات مالی دقیق توانستیم از این مسئله نیز عبور کنیم.

    images 1658036038 - چطور می‌توان با دست خالی برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرد؟ -

    از مشکلات دیگر کارآفرینی در صنایع شوینده این است که با افزایش قیمت پلیمر قیمت ظرف‌های مایع دستشویی پمپی از مبلغ سه الی چهار هزار تومان به یکباره به ۹ الی ۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. مثلا برای تولید ۸۰۰ لیتر مایع دستشویی چیزی نزدیک به ۱۶۰۰ ظرف پمپی نیاز است که همان طور که اشاره شد با احتساب قیمت ده هزار تومانی برای هر ظرف چیزی نزدیک به ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان صرفاً فقط هزینه ظرف مایع می شود و تامین هزینه این ظروف واقعاً چالشی جدی برای ما بوده و هست.

    یکی دیگر چالش‌های ما قیمت مواد اولیه است. بسیاری از مواد مصرفی صنایع شوینده وارداتی نیست و در کشور خودمان نیز تولید می‌شود اما این مواد بسیار وابسته به قیمت ارز هستند و هر بار با بالا و پایین شدن قیمت ارز قیمت محصولات و حاشیه سود ما دستخوش تغییر می شود.

    خرید ماده اولیه از خانواده اتیلن گلایکول مانعی بزرگ بود که بر سر راه تولید ما ظاهر شد. خرید بوتیل گلیکول مانعی جدی بود که این مورد به لطف شرکت دانش بنیان شیمیایی تصفیه و با قیمت‌های مناسبی که از این شرکت اخذ شد توانستیم این ماده اولیه را با حداقل قیمت به خط تولید خود اضافه کنیم.

    کمی قبل‌تر به قیمت پلاستیک اشاره کردید در این مورد نیز برای ما توضیح دهید.

    بله با توجه به شرایط فعلی کشور مواد اولیه قیمت‌های افزایشی زیادی داشته‌اند از جمله این مواد پلیمرها و پلاستیک‌ها هستند این مورد برای ما یکی از چالش‌هایی بود که هیچ راهی برای آن نمی‌توانستیم پیدا کنیم زیرا به‌علت تولید مواد شوینده بهداشتی ما نمی‌توانیم از مواد و پلاستیک‌های بازیافتی استفاده کنیم به‌همین دلیل افزایش قیمت مواد پلیمری تأثیر زیادی بر کسب ‌و کار ما و قیمت محصولاتمان داشت.

    متن فوق مصاحبه تیم فروش و بازاریابی شرکت شیمیایی تصفیه به ‌همراه تیم تحقیق و توسعه با خانم زهرا حسینی می باشد.

    چنانچه سوالی در رابطه با فروش مواد اولیه شوینده دارید می توانید با شماره های ۴۹۰۱۳۰۰۰ تماس گرفته و یا به سایت https://chemicaltasfyeh.com مراجعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.