پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درآمد طراح لوگو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟
    27 تیر 1401 - 12:37
    شناسه : 201986
    0

    اصولا عوامل زیادی بر درآمد طراح لوگو تاثیر می گذارد مانند نوع طرح، اسم و رسمی که خود طراح دارد و حتی شرکت‌ هایی که مسئولیت طراحی را به عهده می گیرند. تمامی این مواردی که گفتیم روی هزینه نهایی طراحی لوگو تاثیر گذار خواهد بود اما چند فاکتوراصلی هم که در افزایش درآمد این شغل تاثیر بسزایی دارند را در ادامه برای شما ارائه می دهیم.

    پ
    پ

    images 1658071972 - درآمد طراح لوگو در سال 1401 چقدر است؟ - طراح لوگو

    هر گاه نام برندی به گوش شما می‌رسد، اولین تصویری که در ذهن شما نقش می بندد، عکس لوگوی آن برند است. از این جهت می توان گفت که لوگوها یکی از اصلی ترین و مهم ترین تصویر از برند شما هستند. این تصویرهای کوچک با بازی کردن ذهن مخاطب برندتان، مسیر کسب و کار را برای شما تغییر خواهد داد. اما همان طور که می دانیم لوگوها به خودی خود به وجود نمی آیند و قطعا یک ذهن خلاق و بروز در خلق آن لازم است. طراح لوگو باید تمامی جوانب برند شما را در نظر بگیرد و در نهایت لوگویی را برای شما بسازد که نماد و توضیح دهنده کار شما باشد.

    طراحی لوگو فرآیند تقریبا پیچیده‌ای است و نیاز به تخصص حرفه ای دارد. در نتیجه زمانی که شما از فرد متخصص درخواست طراحی لوگو حرفه ای می کنید، باید هزینه بالایی را برای آن صرف کنید. شاید همین موضوع باعث شود که در ذهن شما این سوال نقش ببندد که درآمد طراح لوگو در سال چقدر است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

    یک طراح لوگو با درآمد بالا به چه تخصص هایی نیاز دارد؟

    این که شما فقط به طراحی لوگو علاقه مند باشید و در آن استعداد هم داشته باشید، اصلا کافی نیست. از آن جایی که این کار فرایند چالش بر انگیزی است، شما باید به اندازه کافی در این زمینه تخصص و مهارت هم داشته باشید. همچنین شما نیازمند صبر، حوصله و اشتیاق زیادی هم هستید، چرا که قرار است با مشتریانی سر و کله بزنید که ممکن است از طراحی شما ایراد بگیرند و شما مدام محبور به تغییر طراحی شوید.

    اگر شما دارای مدارک آکادمیک طراحی گرافیک باشید، کمک زیادی در این کسب و کار به شما خواهد شد اما کافی نیست. برای کارآمد بودن این تخصص لازم است که به یادگیری نرم افزارهای طراحی لوگو هم بپردازید. همچنین آشنایی با تایپوگرافی و استفاده از متدهای آن در طراحی شکل لوگوها بسیار حائز اهمیت است.

    مواردی که برای شما مطرح کردیم، بیشتر در حوزه طراحی گرافیک بود اما یک طراح لوگو باید به خوبی با بازار و رفتار متقاضیان هم آشنا باشد و روی آن اشراف داشته باشد که این مهارت نیاز به تخصص هایی همچون بازرگانی و ارتباطات هم دارد. پس اگر می خواهید تبدیل به یک طراح لوگوی موفق با درآمد بالا شوید و استعداد و علاقه به این کار را هم در خود می بینید، به هیچ عنوان از این تخصص های لازم غافل نشوید و در کار خود درنگ نکنید.

    درآمد طراح لوگو به چه عواملی بستگی دارد؟

    اصولا عوامل زیادی بر درآمد طراح لوگو تاثیر می گذارد مانند نوع طرح، اسم و رسمی که خود طراح دارد و حتی شرکت‌ هایی که مسئولیت طراحی را به عهده می گیرند. تمامی این مواردی که گفتیم روی هزینه نهایی طراحی لوگو تاثیر گذار خواهد بود اما چند فاکتوراصلی هم که در افزایش درآمد این شغل تاثیر بسزایی دارند را در ادامه برای شما ارائه می دهیم.

    میزان مهارت ها و توانایی های طراح لوگو

    در این کسب و کار میزان خلاقیت و مهارت های متنوع و همچنین توانایی استفاده از ابزارهای مختلف و نرم افزارهایی که برای این کار ساخته شده اند، از فاکتورهای مهم هستند. چرا که یک طراح لوگو می تواند با دانش و مهارت کافی یک لوگوی خاص و منحصر به فردی را خلق کند که در معروفیت برند مورد نظر تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل این موارد باعث افزایش درآمد طراح لوگو خواهد شد و نام خود شخص طراح هم تبدیل به یک برند می‌ شود.

    سبک طراحی

    در دنیای دیجیتال برخی از طراحان لوگو سبک کار مشخصی را برای خود تعیین می کنند و بر همان اساس راه خود را ادامه می دهند. به عنوان مثال یکی از طراحان شاخص ایرانی لوگوهای خود را براساس سبک انتزاعی خلق می کند که این کار به خلاقیت بسیار زیادی نیاز دارد و فرد باید وسعت دید گسترده ای نسبت به دنیای اطراف خود داشته باشد.

    البته که برای طراحی لوگو در سبک های مختلف مانند لوگوتایپ باید میزان زیادی مهارت تخصصی هم داشته باشید و بتوانید به درستی از برنامه های مختلف و حرفه ای استفاده نمایید. پس اگر روزی مایل بودید این کسب و کار را برای خود به وجود آورید، حتما به یک متخصص طراح لوگو در سبک خاصی که مورد نظر شما است مراجعه کنید.

    فضای کاری طراح

    از دیگر عوامل تاثیر گذار بر درآمد طراح لوگو فضای کاری او است. معمولا طراحانی که به صورت شخصی و بدون دخالت شرکتی شروع به طراحی می کنند، به این دلیل که بیمه و بازنشستگی ندارند، درآمدشان متغیر و منعطف است. این افراد به گونه ای دستمزد خود را تعیین می کنند که با مخارج زندگیشان هماهنگ باشد. اما در طرف دیگر، طراحانی هستند که با یک سازمان یا شرکت در ارتباط هستند. حالا ممکن است شرکت خودشان باشد و یا در شرکت های دیگر تبلیغاتی استخدام شده باشند، این گونه افراد معمولا دستمزد ثابت و غیر انعطافی دارند. اما در کل به دلیل مزایایی مانند حق بیمه و بازنشستگی و … که شرکت در اختیار آن ها قرار می دهند، بر افزایش در آمد نهایی آن ها تاثیر گذار خواهد بود.

    در این مقاله بهترین شرکت طراحی لوگو در ایران را بشناسید

    images 1658072361 - درآمد طراح لوگو در سال 1401 چقدر است؟ - طراح لوگو

    چه کسانی می توانند طراح لوگو شوند؟

    کسانی که به طراحی لوگو علاقه دارند حتما باید استعداد کافی هم در این زمینه داشته باشند و دارای یک ذهن خلاق باشند. زمانی که شما شروع به طراحی لوگو می کنید، در واقع دارید اثری را خلق می کنید که قرار است در ذهن مخاطبتان به صورت متفاوتی تاثیر بگذارد و برای همیشه ماندگار شود. پس برای این کار شما باید ذهنی پویا و دید وسیعی نسبت به جهان اطراف خود داشته باشید. همچنین باید صبور هم باشید، چرا که برای بعضی از ساخت لوگوها لازم است چند روز ذهن خود را درگیر آن کنید و به آرامی و بدون هیچ عجله ای، طرحی بی نظیر خلق کنید.

    حقوق یک طراح لوگو در ایران چقدر است؟

    اگر در کشور خودمان ایران، به افراد نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که بارقه هایی از هنر و خلاقیت در اکثریت افراد وجود دارد. اما با وجود این همه هنر باز هم طراحی لوگو یک حرفه نسبتا مدرن است و بسیاری افراد به دلیل پیچیدگی های این شغل، به چشم حرفه ای درآمد زا به آن توجه نمی کردند.

    اما با گسترش دنیای دیجیتال و کسب و کارها و همچنین اهمیت بالایی که این روزها به لوگوها داده شده می شود، رویکرد تقریبا جدیدی نسبت به این شغل در ایران به وجود آمده است و افراد تمایل پیدا کردند که با استفاده از مهارت های لازم به فکر کسب در آمد از راه طراحی لوگو باشند.

    تخمین زدن در مورد درآمد این شغل در ایران همانند کشورهای خارجی کار دشواری است و فاکتورهای درآمدی زیادی در این زمینه تاثیرگذار است. اما به طور کلی می توان گفت دستمزد برای هر لوگو توسط یک طراحی ایرانی چیزی بین ۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. اختلاف فاحش این رقم به این دلیل است که طراحی یک لوگو تا چه اندازه حرفه ای و منحصر به فرد باشد و تا چند ساعت و چند روز ذهن خالق را درگیر کند. در مواردی هم طراح لوگو لازم است در مورد وضعیت بازار برند مورد نظر و مخاطبانی که دارد، تحقیق کند تا بتواند بهترین طرح خود را به همراه نماد کسب و کار ارائه دهد.

    پس در نهایت می توان گفت که افراد می توانند با ترکیب کردن خلاقیت، مهارت و تخصص های حرفه ای بهترین طرح را خلق کنند و به مشتریان خود ارائه دهند. به همین دلیل در بعضی موارد نرخ یک طراحی لوگو می تواند به ۱۰ میلیون تومان هم برسد که البته برخی از مشتریان این نرخ را غیر منصفانه می دانند. اما همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم گاهی خلق یک اثر ماندگار نیاز به چندین روز کار کردن و ذهن فعال دارد. اگر به صورت دقیق تری به این موضوع بنگرید متوجه می شوید که معمولا کارهای ارزان تر کیفیت آن چنانی ندارند. پس در واقع شما مبلغ نهایی را بابت منحصر به فرد و تخصصی بودن کار به طراح پرداخت خواهید کرد.

    درآمد طراح لوگو در کشورهای خارجی

    یک سرویس بازاریابی روی درآمد طراحان گرافیکی در کشورهای مختلف دنیا تحقیقی انجام داده است که در آن حقوق و درآمد طراح لوگو را بر اساس هزینه های زندگی در کشور مربوطه محاسبه کرده است. طبق این تحقیقات و بررسی ها میانگین درآمد طراح لوگو در کشورهای خارجی به صورت زیر بوده است:

    چین : ۲۸.۸۹۷ پوند

    عربستان سعودی: ۲۶.۸۷۴ پوند

    سوئیس: ۶۳.۶۷۰ پوند

    ژاپن: ۴۳.۹۲۸

    ایلات متحده آمریکا: ۳۵.۴۴۳ پوند

    استرالیا: ۳۵.۴۹۵ پوند

    آلمان: ۲۷.۲۷۳ پوند

    این میانگین درآمد به جهانیان نشان می دهد که کدام یک از کشورهای خارجی درآمد بالاتری نسبت به سایر دارند. افرادی که قصد مهاجرت دارند و می خواهند در یک کشور دیگر مشغول به این کسب و کار شوند، این اطلاعات به آن ها کمک می کند که متوجه شوند کدام کشور بیشترین درآمد را برای آن ها خواهد داشت.

    بنابراین براساس این آمار کسب شده توسط این سرویس بازاریابی با نام  YELL business به ترتیب کشورهایی که بیشترین درآمد را در زمینه طراحی لوگو دارند به این صورت است: سوئیس، ژاپن، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان و عربستان سعودی.

    images 1658072497 - درآمد طراح لوگو در سال 1401 چقدر است؟ - طراح لوگو

    در چه کشورهایی شغل طراحی لوگو بیشترین درآمد را دارد؟

    طبق آماری که این سرویس بازاریابی ارائه داده است، مشاهده کردیم که کشور سوئیس بیشترین درآمد را برای طراحان لوگو در اختیار قرار داده است. کشور سوئیس یکی از بهترین کشورها از نظر محیط زیست، فرهنگ، کسب و کار و حوزه اقتصادی است و هر زمان کسی بخواهد از بهترین ها سخن بگوید، قطعا اولین کشوری که نام می برد سوییس است. این کشور در زمینه طراحی لگو هم افراد متخصص زیادی را می پذیرد و قصد دارد با جذب هرچه بیشتر طراحان به سمت خود دریچه جدیدی از این شغل را در کشور خود بگشاید.

    بر اساس این تحقیقات میانگین درآمد طراح لوگو در این کشور بسیار بالاتر از کشورهای دیگر بوده است پس می توان پیش بینی کرد که طراحان لوگو در سوییس می توانند زندگی مرفهی داشته باشند و از درآمد بالایی که دارند، نهایت بهره را ببرند.

    پس همان طور که مشاهده کردید کشور سوییس که به عنوان یک کشور بسیار پیشرفته و دوست داشتنی در بین عموم مردم جا افتاده، چگونه توانسته است که نظر بسیاری از طراحان لوگوی حرفه ای با هر نژاد و قومیتی را به سمت خود جذب کند.

    blank

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “درآمد طراح لوگو در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟”
    1. سلام، ممنونم از مقاله خوبتون
      من برای کسب و کارم در استودیو مونس خواه طراحی لوگو و هویت بصری سفارش دادم
      فکر کنم گزینه مناسبی کسب و کار های اینترنتیه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.