×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در کافه نمیدانید چه قهوه ای سفارش دهید؟ همه قهوه ها را نمیشناسید؟ آیا شما نوب قهوه هستید؟ آیا هرگز قهوه نخورده اید اما می خواهید آن را امتحان کنید؟ شاید مطمئن نیستید چه چیزی بسازید یا سفارش دهید. احتمالاً در حال حاضر تصور می‌کنید یک فنجان قهوه قطره‌ای کلاسیک روی میز بخار می‌شود. اگر میخواهید در درست کردن قهوه حرفه ای شوید ابتدا باید تمام مدل های قهوه را از هم تشخیص دهید سپس شروع به یاد گرفتن و درست کردن ان در منزل کنید. و هر وقت که دلتان خواست در ماگ دلخواهتان قهوه بنوشید و لذت ببرید. برای خرید ماگ به فروشگاه اینترنتی میوماگ سربزنید. در این مقاله تمام انواع قهوه را با تفاوت ها و ویژگی هایشان برایتان شرح داده ام. در مقاله قبل از فواید هدیه دادن برایتان نوشته ام و پیشنهاد میکنم ان را مطالعه کنید.

بسیاری از مردم نمی دانند که آیا قهوه برای آنها گزینه مناسبی است یا نه، چه نوع نوشیدنی هایی برای بدن یا طعم خاص آنها مفید است.

قهوه برای بسیاری از افراد جذاب است زیرا نوشیدنی بسیار متنوعی است. چه چیزی بنوشید، چگونه آن را درست کنید یا سفارش دهید، و حتی اینکه چه ابزاری در خانه داشته باشید ممکن است تصمیم گیری سخت باشد، اما غرق نشوید. اگر تازه کار قهوه را آغاز کرده اید، این مقاله را بخوانید تا با نحوه شروع نوشیدن قهوه و تبدیل شدن به یک حرفه ای در کمترین زمان آشنا شوید! word image 202041 1 scaled - معرفی انواع قهوه در منو کافی شاپ ها - انواع قهوه

قهوه برای مبتدیان

شروع یک سفر قهوه عالی شما می تواند دشوار باشد. با همه عناصر مختلف تولید قهوه، از کجا شروع می کنید؟

دانه های قهوه انواع توت های قهوه هستند که خشک و برشته شده اند. کشف قهوه در شبه جزیره عربستان اتفاق افتاد. فواید انرژی زا قهوه به زودی مشخص شد و از کافئین موجود در دانه ها ناشی می شود. آنها انواع مختلفی دارند و همه رایحه ها و طعم ها و روش های استفاده از آنها متفاوت است. در زیر سه نوع دانه قهوه برای آشنایی با آنها آورده شده است.

قهوه عربی

عربی که با نام عربیکا یا قهوه کوهی نیز شناخته می شود، رایج ترین دانه قهوه در جهان است (۶۰ درصد تولید قهوه) و گفته می شود که اولین نوع از گیاهان قهوه کشت شده است. در فلات اتیوپی توسط یک گله‌دار بز کشف شد که متوجه شد بزهایش پس از خوردن توت‌های بوته‌های قهوه فعال‌تر هستند.

این حبوبات کمی شیرین تر از برخی دیگر هستند و طعم کمتری دارند. یک واقعیت جالب این است که دانه‌های قهوه عربیکا به دلیل سطح اسیدیته بالا و طعم میوه‌تر، با شراب مقایسه می‌شوند.

با این حال، این لوبیا به دلیل تلاشی که برای کمک به رشد آن در ارتفاعات انجام می‌شود، گران‌تر است.

قهوه لیبریکا

قهوه دانه لیبریکا به ندرت در تولید قهوه استفاده می شود. بنابراین، این نوع دانه قهوه در ایالات متحده بسیار کمتر رایج است. طعم منحصر به فرد دانه های قهوه لیبریکا بسیار تیره تر و دودی تر از دانه های قهوه عربی ذکر شده در بالا است. در مقابل، آنها عطری مشابه با دانه های قهوه عربیکا دارند. اگر بتوانید این لوبیاها را پیدا کنید، ارزش امتحان کردن را دارند!

اگر تا به حال قهوه فوری را امتحان کرده اید، به احتمال زیاد دانه های قهوه روبوستا را امتحان کرده اید. این دانه‌ها طعم قوی‌تری نسبت به دانه‌های قهوه عرب دارند و کافئین دو برابر بیشتر است. به دلیل طعم قوی، طعم قهوه سیاه روبوستا می تواند برای برخی شدید باشد، بنابراین نیاز به مقدار زیادی شیر و کمی شکر است.

با این حال، این لوبیاها به راحتی در دسترس هستند زیرا رشد آنها آسان تر است. اکثر قهوه در ایالات متحده از دانه های روبوستا ساخته می شود.

برای امتحان کردن دانه های قهوه در بهترین و معتبرترین آنها، ایده خوبی است که قهوه سیاه خود را امتحان کنید. انجام این کار به شما درک بهتری از عطر و طعم قهوه در خالص ترین شکل آن می دهد. با این حال، طعم و بوی قهوه می‌تواند از دانه‌ای به دانه دیگر کاملاً متفاوت باشد و ممکن است لازم باشد به طعم و مزه دانه‌های انتخابی خود عادت کنید.

قهوه‌های متوسط ​​روست نسبت به قهوه‌های تیره اسیدی‌تر هستند و انواع قابل دسترس‌تری دارند. طعم قهوه داغ نیز متفاوت از همان قهوه ای است که با استفاده از تکنیک های دم کردن سرد تهیه می شود.

ظرف دم کردن مورد استفاده نیز می تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد. تجهیزات با کیفیت خوب بخرید و از قهوه جوش های بی ارزش خودداری کنید. دانه های قهوه با کیفیت بالا نیز در قهوه خانگی تفاوت ایجاد می کند.

همچنین می‌توانید یکی از دستور العمل‌های رایج قهوه زیر را امتحان کنید تا طعم آن را راحت کنید.

LATTE

اکثر افرادی که قهوه می نوشند این نوشیدنی آرامش بخش را در صبح مصرف می کنند. لاته ایتالیایی به معنای “شیر” است. هات لاته معمولا با شیر بخارپز داغ و یک شات اسپرسو درست می شود. اسپرسو قهوه غلیظ است. آنها همچنین با لایه ای از فوم شیر و لاته آرت سرگرم کننده پوشانده شده اند. لاته های طعم دار یکی از محبوب ترین انتخاب های کافی شاپ برای افرادی است که در حال حرکت قهوه می نوشند، به دلیل شیرینی طعم های خاصی که می توان به آن اضافه کرد. لاته وانیلی طعم دار با شربت های ساده رایج ترین انتخاب است. تنها نقطه ضعف لاته این است که برای درست کردن آن در خانه به دستگاه مخصوص دم کردن نیاز دارید.

word image 202041 2 - معرفی انواع قهوه در منو کافی شاپ ها - انواع قهوه

کاپوچینو

کاپوچینو که با اسپرسو نیز تهیه می‌شود، یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب برای نوشیدنی‌های قهوه است. کوچکتر از یک لاته است، اما از قسمت های مساوی اسپرسو، شیر و فوم به جای یک شات اسپرسوی لاته ساخته می شود. کاپوچینو معمولاً با کف پوشانده می شود و گاهی اوقات می تواند کمی طعم اضافه داشته باشد.

آمریکا

ظاهراً قهوه به سبک آمریکایی به دلیلی جالب نامگذاری شده است. ظاهراً در آمریکا مردم نمی‌توانستند طعم تلخ قهوه‌ی قوی را بچشند، به همین دلیل است که Americano (به معنای واقعی کلمه) اسپرسو با آب است. همچنین می‌توان روی آن را با فوم پوشاند و بسته به اندازه‌ای که سفارش می‌دهید، می‌تواند مقدار کمی یا مقدار زیادی کافئین داشته باشد.

موچاموکا یک انتخاب بسیار خوشمزه برای عاشقان شکلات است زیرا این ترکیب قهوه شیری با پودر کاکائو یا شربت شکلات طعم‌دار می‌شود. موکا در طعم های مختلفی مانند سفید، شیری و تیره وجود دارد. می توانید آنها را با شیر کف کرده یا خامه فرم گرفته برای نوشیدنی شکلات داغ با یک ضربه بخورید.

قهوه سرد

قهوه یخی انتخاب متنوع تری است زیرا می توان آن را به روش های مختلف دم کرد و طعم های مختلفی داشت. همچنین به دلیل نحوه رقیق شدن آن با آب، قوی تر از قهوه معمولی دم می شود. دم سرد رایج ترین روش است، زیرا لازم نیست منتظر فرآیند خنک سازی باشید. یک لاته سرد از ترکیب قهوه سرد و شیر درست می شود.

اسپرسو

ماده جادویی دو قهوه اول لیست ما، اسپرسو، به دلیل محتوای بالای کافئین آن به صورت گرم به عنوان یک شات کوچک یا دو شات سرو می شود. اگر در صبح به کافئین نیاز دارید، نوشیدنی‌های مبتنی بر اسپرسو یک گزینه فوق‌العاده هستند. اما مراقب اثرات نامطلوب نوشیدن بیش از حد باشید. می توانید شات را به تنهایی بنوشید یا آن را با مواد دیگر مانند انواع دیگر قهوه مخلوط کنید.

قهوه خود را در خانه درست کنید

اگر برای دم کردن قهوه خود تازه کار هستید و می ترسید که آن را به هم بریزید، نگران نباشید! شما فقط به چند ابزار در آشپزخانه خود نیاز دارید تا خودتان یک قهوه عالی درست کنید. هنگامی که این سه قطعه لوازم ضروری قهوه را داشته باشید، در کمترین زمان ممکن قهوه عالی مانند یک باریستای حرفه ای در خانه درست می کنید.

ترازوی اشپزخانه

ترازو آشپزخانه اولین ابزار ضروری است که به آن نیاز دارید. اگر در مورد یک نوع قهوه خاص هستید، ممکن است جزئی به نظر برسد، اما از آنجا که وزن دانه‌ها در هر فنجان بسته به روش دم کردنی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تغییر کند، شما یک قهوه خوب می‌خواهید.

آسیاب قهوه

برای خرد کردن حبوبات و شروع فرآیند دم کردن به یکی از اینها نیاز دارید. برای دریافت تازه ترین فنجان قهوه، باید دانه های خود را فقط چند دقیقه قبل از دم کردن، آسیاب کنید. در حالی که قهوه آسیاب می شود، می توانید قبل از دم کردن قهوه از بوی تازه آن لذت ببرید.

قهوه ساز

انواع قهوه سازهای رایج در بازار وجود دارد. برای جلوگیری از غرق شدن در انواع قهوه سازهای موجود، بهتر است طعم خود را نسبت به قهوه احساس کنید و ببینید کدام دستگاه ها برای درست کردن قهوه شناخته شده هستند. شما معمولاً می‌توانید تعداد زیادی دستگاه اسپرسوساز، قهوه‌ساز فرنچ پرس، قوری ترکی و قهوه‌ساز قطره‌ای خودکار را تقریباً در هر وب‌سایتی پیدا کنید.

راه های مختلف برای دم کردن قهوه

شما می توانید فنجان های قهوه را به روش های مختلفی تهیه کنید. هر یک از این روش های رایج دم کردن قهوه با بافت، عطر و طعم متمایز تولید می کند که در ادامه می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

دستگاه اسپرسواسپرسو با فشار دادن مقدار کمی آب به دانه های ریز آسیاب شده قهوه درست می شود. درصد بیشتری از مواد جامد محلول دارد و غلیظ تر از قهوه دم شده به روش های دیگر است.

اسپرسو طعمی قوی دارد که به خوبی در هر نوشیدنی قهوه مبتنی بر اسپرسو، از جمله لاته، کاپوچینو، موکا و آمریکنوس کار می کند. اگرچه اسپرسو حاوی کافئین بیشتری در واحد حجم نسبت به سایر نوشیدنی های قهوه است، اما اندازه سرو به طور قابل توجهی کوچکتر است.

مطبوعات فرانسه

یک پیستون مشبک و یک صفحه فیلتر بخش های مهم یک فرنچ پرس هستند. در این روش دم کردن، قهوه آسیاب شده به مدت ۲ تا ۴ دقیقه در یک لیوان آب جوش خیس می شود. سپس زمین ها جدا می شوند و با استفاده از پیستون در ته لیوان نگهداری می شوند. سپس قهوه دم کرده به دست آمده ریخته می شود.

قهوه درشت آسیاب شده در فرنچ پرس ها به خوبی کار می کند. استفاده از فرنچ پرس قهوه ای با طعمی صاف و غنی تولید می کند.

هنگام استفاده از فرنچ پرس، قهوه را با آب داغ دم کنید. نسبت باید ۲ قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده به ۶ اونس آب باشد. به دلیل راحتی و تحرک آن، بسیاری از افراد این روش دم کردن را انتخاب می کنند.

اگر می‌خواهید فرنچ پرس بخرید، مطمئن شوید که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است تا زنگ نزند. همچنین برای اطمینان از نوشیدنی شفاف و بدون شن به چیزی با سیستم فیلتر دوگانه نیاز دارید.

قهوه ترک

قهوه ترک با استفاده از دانه های قهوه بدون فیلتر ریز آسیاب شده قبل از سرو با تفاله های قهوه در قهوه درست می شود. می توانید قهوه ترک را با مخلوط شکر و انواع ادویه ها از جمله هل دم کنید.

این یک روش دم کردنی است که در ترکیه و در سراسر خاورمیانه و اروپای جنوب شرقی رایج است. قهوه ترک به خاطر طعم قوی اش معروف است که می توانید آن را با مقادیر مختلف شکر نرم کنید.

افکار نهایی و نکات مبتدی

اگر در نوشیدن قهوه تازه کار هستید، باید مراقب باشید. برای جلوگیری از تحریک معده و عوارض جانبی قهوه مرتبط با کافئین، به آرامی قهوه را در آن بنوشید. مطمئن شوید که به خودتان زمان می‌دهید تا با طعم‌ها سازگار شوید و به یک معتاد به قهوه تبدیل شوید.یکی از راه‌های شروع ورودتان به نوشیدن قهوه، نوشیدن دو اونس قهوه در روز، سپس چهار اونس است و مصرف قهوه خود را تا زمانی که به میزان مصرف ایده‌آل خود برسید، افزایش دهید.

قهوه ارزان قیمت همیشه بهترین مکان برای شروع زمانی نیست که سعی کنید عادت نوشیدن قهوه را راحت کنید. این طعم کمتری دارد و تجربه کاملی را که لوبیا واقعی باید داشته باشد به شما نمی دهد. مصرف کنندگان روزانه قهوه می توانند به شما بگویند که قهوه مقرون به صرفه لزوما بد نیست، و اگر هنوز نمی دانید چه می خواهید، دلیلی وجود ندارد که مقدار زیادی پول برای قهوه خرج کنید.

فقط بهتر است هر آنچه می توانید در مورد قهوه ای که می بینید یاد بگیرید، مانند مکان و نحوه رشد آن و زمان برشته شدن دانه ها، زیرا دانه های تازه برشته شده طعم بسیار بهتری دارند. مقالات و راهنماهای قهوه را جستجو کنید، مانند این! با یکی از دوستان علاقه مند به قهوه صحبت کنید تا بفهمید کدام طعم قهوه برای شما مفید است. به کافی‌شاپ‌های هیپستر بروید و به پرسش‌های اطراف گوش دهید.

یکی دیگر از عواملی که قبل از شروع سفر قهوه تازه باید در نظر بگیرید، مقدار کافئین موجود در آن است. قهوه یک محرک سیستم عصبی است. بنابراین، اگر به مصرف کافئین خاصی یا اصلاً کافئینی عادت ندارید، قهوه بدون کافئین راه خوبی برای کاهش اثرات کافئین است. قبل از اینکه کافئین را در برنامه روزانه خود بگنجانید، ممکن است بخواهید در مورد سابقه سلامتی خود و فواید بالقوه قهوه برای سلامتی در رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید.

امیدواریم اطلاعات این مقاله بتواند به شما در زمینه نوشیدن قهوه کمک کند و بتوانید با نوشیدن و درست کردن قهوه راحت‌تر شوید.

کافئین خوری مبارک!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.