جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع شیشه شیر
    29 تیر 1401 - 10:22
    شناسه : 202114
    0

    در اینجا پیش‌زمینه‌ای در مورد انواع شیشه شیر کودک، همراه با نکاتی در مورد نحوه انتخاب و استفاده از شیشه‌های شیر به طور ایمن و مؤثر آورده شده است. پس در ادامه همراه ما باشید.

    پ
    پ

    یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در مورد مسائل مراقبتی کودک، انتخاب یک شیشه شیر مناسب برای تغذیه او می‌باشد. تا چند دهه گذشته، تنها شیشه شیر در دسترس برای خرید، از جنس شیشه بود. اما بزرگترین عیب شیشه هم، وزن سنگین و شکستنی بودن آن است. بنابراین وقتی بطری‌های پلاستیکی که وزن سبک‌تری داشتند و خاصیت نشکن دارند به بازار آمدند، خرید بطری‌های شیشه‌ای تقریباً منسوخ شد.

    word image 202114 1 - انواع شیشه شیر - بهترین برند شیشه شیر یومامی

    با این حال، گزارش‌های اخیر مبنی بر این است، که نوعی پلاستیک موجود در بطری‌های شیر کودک ممکن است باعث ایجاد تغییرات بالقوه مضر در رشد نوزادان شود؛ همین اخبار والدین را به این فکر واداشته است که بطری‌های شیشه‌ای لااقل خطری برای سلامتی کودک‌شان نداشته‌اند و گزینه بهتری برای خرید شیشه شیر کودک هستند.

    در اینجا پیش‌زمینه‌ای در مورد انواع شیشه شیر کودک، همراه با نکاتی در مورد نحوه انتخاب و استفاده از شیشه‌های شیر به طور ایمن و مؤثر آورده شده است. پس در ادامه همراه ما باشید.

    انواع شیشه شیر

    2 نوع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی برای تهیه شیر خشک کودک وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

    • بطری شیر شیشه‌ای

    همانطور که در بخش پیشین اشاره کردیم، مشکل بطری‌های شیشه‌ای کاملاً واضح است. اگر نیمه‌شب از دست شما بر روی زمین بیفتد، یک اتاق پر از شیشه‌های شکسته برای تمیز کردن خواهید داشت! عیب دیگر شیشه نیز سنگین و دست و پا‌گیر بودن آن است. از طرف دیگر، بطری‌های شیشه‌ای محکم هستند و حاوی هیچ گونه ماده شیمیایی نیستند که به طور بالقوه وارد شیر خشک نوزاد شوند.

    word image 202114 2 - انواع شیشه شیر - بهترین برند شیشه شیر یومامی

    • بطری شیر پلاستیکی

    بطری های پلاستیکی کودک سبک، محکم و نشکن هستند. در سال 2012، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بیسفنول A را در ساخت شیشه شیر بچه و فنجان های نوشیدنی ممنوع کرد. نگرانی‌هایی در این زمینه وجود داشت که ماده شیمیایی موجود در پلاستیک پلی‌کربنات می‌تواند منجر به سرطان‌های خاص، تغییرات در مغز و سیستم تولید

    بطری شیر شیشه‌ای یومامی

    مثل و بلوغ زودرس شود. تمام شیشه شیرهای کودک و فنجان‌های سیپی که در ایالات متحده فروخته می‌شوند اکنون فاقد BPA هستند.

    در سال 2013، FDA از اصلاحیه افزودنی مواد غذایی برای پایان دادن به استفاده از رزین های اپوکسی مبتنی بر بیسفنول A در پوشش بطری‌های شیر خشک حمایت کرد. تولیدکنندگان استفاده از BPA را در آن محصولات کنار گذاشته بودند، بنابراین این حرکت تا حد زیادی حمایت کننده بود.

    word image 202114 4 - انواع شیشه شیر - بهترین برند شیشه شیر یومامی

    اخیراً، بطری‌های هیبریدی در دسترس هستند که دارای یک روکش شیشه‌ای در داخل برای جلوگیری از تماس مواد شیمیایی با شیر خشک نوزاد و یک پلاستیک بیرونی است که از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

    انتخاب شیشه شیر بچه

    اساساً چهار نوع شیشه شیر کودک وجود دارد: پلاستیکی، پلاستیکی با آستر یکبار مصرف، پلاستیکی با آستر شیشه‌ای و تمام شیشه ای.

    ممنوعیت BPA به این معنی است که می‌توانید با اطمینان خاطر شیشه شیر پلاستیکی بخرید، زیرا آن‌ها فاقد مواد شیمیایی بالقوه مضر هستند.

    آسترهای بطری یکبار مصرف نیز معمولاً فاقد BPA هستند (به دنبال عبارت “بدون BPA” روی برچسب باشید). گرچه آن‌ها گرانتر از شیشه شیرهای پلاستیکی هستند، اما از درجه سلامت بالاتری برخوردارند. زیرا باید بعد از هر بار تغذیه آن‌ها را تعویض کنید.

    برخی از بطری‌های پلاستیکی دارای روکش شیشه‌ای در داخل هستند تا از تماس مواد شیمیایی با شیر خشک نوزاد جلوگیری کند، در حالی که پلاستیک بیرون از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌نماید.

    اگر می‌خواهید بطری‌های شیشه‌ای را امتحان کنید اما نگران شکستن آن‌ها هستید، برخی از شرکت‌ها روکش‌های سیلیکونی می‌سازند که برای محافظت از شیشه شیر استفاده می‌شود.

    منبع: یومامی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.