شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه انتخاب مناسب ترین دستگاه پرکن مایع غلیظ و رقیق
    29 تیر 1401 - 10:46
    شناسه : 202140
    0

    هنگامی که قصد انتخاب بهترین دستگاه پرکننده مایع را داشته باشید، جنبه ها و معیارهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرد. در ادامه ما به بررسی 5 مورد از مهم ترین نکاتی که حین انتخاب دستگاه پرکن مایع باید مد نظر قرار دهید می پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    word image 202140 1 - نحوه انتخاب مناسب ترین دستگاه پرکن مایع غلیظ و رقیق - پرکن مایعات

    چه در حال راه‌اندازی یک کارگاه جدید باشید یا اینکه قصد داشته باشید، وضعیت اتوماسیون کارگاه یا کارخانه فعلی را ارتقاء دهید، با در نظر گرفتن یک دستگاه جداگانه یا سرمایه‌گذاری در یک خط کامل، انتخاب و خرید تجهیزات مدرن پرکن می‌تواند یک کار دشوار باشد. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که دستگاه پرکن مایع چه غلیظ و چه رقیق ، دستگاهی است که مستقیماً با محصول مایع شما در تماس است. بنابراین علاوه بر کارایی عملیاتی، باید محصول شما را با احتیاط کنترل کند، بدون اینکه کیفیت و بهداشت محصول را به خطر بیندازد.

    هنگامی که قصد انتخاب بهترین دستگاه پرکننده مایع را داشته باشید، جنبه ها و معیارهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرد. در ادامه ما به بررسی 5 مورد از مهم ترین نکاتی که حین انتخاب دستگاه پرکن مایع باید مد نظر قرار دهید می پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    جزئیات محصول شما

    ابتدا ویسکوزیته محصول خود را مشخص کنید. سیال و آب مانند است یا نیمه چسبناک است؟ یا خیلی غلیظ و چسبناکه؟ این بررسی به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چه نوع پرکننده ای برای شما مناسب است. پرکننده پیستونی برای محصولات چسبناک غلیظ به خوبی کار می کند در حالی که پرکننده گرانشی (ثقلی) محصولات رقیق و سیال را بهتر ارائه می دهد.

    آیا محصول شما مانند سس های سالاد یا سس های ماکارونی که دارای تکه های سبزیجات هستند ذرات خاصی دارد؟ اینها می توانند نازل پرکننده دستگاه ثقلی را مسدود کنند.

    یا ممکن است محصول شما به محیط خاصی نیاز داشته باشد. محصولات بیوتکنولوژی یا دارویی نیاز به پر کردن آسپتیک در یک محیط استریل دارند. محصولات شیمیایی به سیستم های ضد آتش و ضد انفجار نیاز دارند. قوانین و استانداردهای سختگیرانه ای در مورد چنین محصولاتی وجود دارد. فهرست کردن چنین جزئیاتی قبل از تصمیم گیری در مورد دستگاه پرکن مایع ضروری است. شما همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق را مطالعه کنید.

    تفاوت دستگاه پرکن مایعات غلیظ و رقیق

    ظرف محصول شما

    هنگامی که دستگاه پرکن مایع خود را در نظر می گیرید، مهم است که مشخص کنید چه نوع ظروفی را برای پر کردن انتخاب میکنید. آیا کیسه های انعطاف پذیر، چهار بسته یا بطری ها را پر خواهید کرد؟ اگر بطری است، اندازه، شکل و جنس آن چیست؟ شیشه یا پلاستیک؟ چه نوع درپوش یا درب مورد نیاز است؟ درپوش چین دار، درپوش پر کردن، درپوش فشاری، چرخاندن، اسپری و سایر روش هایی که برای این کار استفاده می شود.

    علاوه بر این، آیا به سیستم برچسب زدن نیز نیاز دارید؟ تعریف همه این نیازها از قبل باعث می شود هنگام انتخاب دستگاه و شرکت تولید کننده دستگاه پرکن، تمامی نیازهای را مطرح کنید.

    اگر محصولات متنوعی دارید که در بسته بندی ها و ویسکوزیته مختلف قرار هست که تولید و یا اینکه در آینده نزدیک قرار است تغییراتی زیادی در تولید محصولات ایجاد شود، خط پرکننده مایع شما باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. باید طیف وسیعی از اندازه‌ها و اشکال بطری را با حداقل زمان تعویض انجام دهد. شما باشید حتما این موضوع را با شرکت تولید کننده دستگاه پرکن مطرح کنید. در غیر اینصورت مجبور هستید که در آینده نزدیک، دستگاه جدید تهیه کنید!

    میزان اتوماسیون مورد نیاز

    حتی اگر این اولین تلاش شما برای پر کردن خودکار مایعات باشد، باید بتوانید تعیین کنید که در یک روز، هفته یا سال چند بطری تولید می کنید. تعیین سطح تولید، محاسبه سرعت یا ظرفیت در دقیقه/ساعت دستگاه مورد نظر را آسان‌تر می‌کند.

    اما یک چیز مسلم است: ماشین انتخاب شده باید توانایی هماهنگ شده با عملیات رشد کارگاه را داشته باشد. پرکننده های مایع باید قابل ارتقا باشند و در صورت نیاز دستگاه باید سرهای پرکننده بیشتری را در خود جای دهد.

    تعداد بطری های مورد نیاز در دقیقه برای رسیدن به نیازهای تولید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا یک سیستم بسته بندی دستی، نیمه اتوماتیک یا کاملا خودکار برای شما مناسب است یا خیر. برخی از کارشناسان احساس می کنند که برای دوره های تولید کوچک، ماشین های پرکننده مایع نیمه اتوماتیک یا حتی دستی منطقی است. هنگامی که تولید افزایش می یابد یا محصولات جدید معرفی می شوند، می توانید به یک محصول کاملاً خودکار ارتقا دهید که به تعامل کمتر اپراتور نیاز دارد و سرعت پر شدن را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

    یکپارچه سازی

    نکته ای که باید در نظر بگیرید که آیا دستگاه پرکننده مایع جدیدی که قصد خرید آن را دارید می تواند با تجهیزات موجود شما یا حتی تجهیزاتی که ممکن است در آینده بخرید ادغام شود یا خیر. این برای کارایی کلی خط بسته بندی شما و جلوگیری از گیرکردن ماشین آلات منسوخ آینده بسیار مهم است. ادغام دستگاه های پرکن نیمه اتوماتیک یا دستی ممکن است آسان نباشد، اما اکثر دستگاه های پرکن مایع اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که یکپارچه شوند.

    دقت دستگاه پرکن مایعات

    دقت پر کردن مزیت کلیدی سیستم های بسته بندی خودکار است. یا باید باشد!  دستگاهی که ظرف را کمتر از مقداری که برای آن مشخص شده است پر میکند یک نقص کلیدی دارد. همینطور دستگاهی که بیش از اندازه مشخص شده، ظروف را پر میکند. هر دو ایراد محسوب می شوند.

    اتوماسیون می تواند پر کردن دقیق را تضمین کند. دستگاه‌های پرکننده خودکار مجهز به PLC هستند که پارامترهای پرکننده را کنترل می‌کند، جریان محصول و پر کردن دقیق و ثابت را تضمین می‌کند. سرریز محصول حذف می شود که نه تنها با صرفه جویی در هزینه باعث صرفه جویی در هزینه می شود، بلکه باعث کاهش زمان و هزینه های صرف شده برای تمیز کردن دستگاه و مناطق اطراف می شود.

    کلام آخر

    همه اینها گفته شد، تا اگر قصد خرید یک دستگاه پرکن مایعات چه غلیظ و چه رقیق را دارید، باید مواردی را مد نظر قرار دهید تا علاوه بر اینکه در هزینه های جاری و آینده شما صرفه جویی شود، بتوانید کارایی کارگاه و خط تولید را ارتقا دهید. انتخاب دستگاه ی پرکن اتوماتیک باعث افزایش هزینه های اولیه می شود اما این دستگاه ها به شدت باعث کاهش هزینه های جاری شما در آینده می شوند. همچنین تعداد بیشتری از محصولات را میتوانید تولید کنید که در نتیجه باعث افزایش تولید شما می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.