جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیر نور و روشنایی در تبلیغات محیطی
    30 تیر 1401 - 11:11
    شناسه : 202190
    0

    یکی دیگر از تاثیرات نور و روشنایی در تبلیغات محیطی این است که باعث می ‌شود رنگ‌ های به کار رفته روی تابلوهای تبلیغاتی به خوبی از هم تفکیک شوند‌. افراد فعال در حوزه تابلو سازی حرفه ‌ای به این نکته اهمیت ویژه‌ ای قائل هستند.

    پ
    پ

    نور، تابشی حاوی فوتون با سرعت موج الکترومغناطیسی است که با ایجاد پرتو به دیده شدن اجسام توسط چشم‌های انسان و حیوانات دیگر کمک می‌کند. اگر نور وجود نداشت انسان قادر به دیدن چیزی نبود. یکی از موارد مهم در طول تاریخ بشریت تامین نور بوده که همواره با تغییرات و تحولات مختلفی روبرو شده است. انسان‌ها در گذشته برای تامین نور و روشنایی مورد نیاز خود از سوزاندن چوب استفاده می‌کردند. سپس شمع‌ های ساخته شده از روغن و چربی حیوانات نور مورد نیاز انسان‌ ها را تامین می ‌کردند‌. روند تکاملی نور با اختراع وسایل مختلفی مانند فانوس و چراغ گازی و غیره ادامه داشت تا اینکه فردی به نام ادیسون با اختراع برق و لامپ تحول عظیمی در دنیا به وجود آورد. امروزه نور و روشنایی در حوزه تبلیغات محیطی از اهمیت زیادی برخوردار است. تمام کسب و کارها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات محیطی استفاده می‌ کنند. در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر نور و روشنایی در تبلیغات محیطی توضیح دهیم.

    images 1658345358 - تاثیر نور و روشنایی در تبلیغات محیطی - تاثیر نور

    تبلیغات محیطی چیست و چه اهدافی را دنبال می ‌کند؟

    تمام کسب و کارها، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای افزایش فروش خدمات و محصولات و جذب مشتریان بیشتر از روش‌های مختلف تبلیغاتی استفاده می ‌کنند‌. یکی از قدیمی‌ ترین و مناسب ‌ترین روش‌های تبلیغاتی که تاثیر زیادی در جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات دارد، تبلیغات محیطی می‌ باشد. در واقع به هر نوع تبلیغاتی که خارج از نقطه خرید نهایی مشتری انجام می ‌شود‌، تبلیغات محیطی گفته می ‌شود. با توجه به اصول بازاریابی و تبلیغات همواره یک سری نقاط کور به عنوان نقاط خارج از محدوده فروش برای انجام تبلیغ وجود دارد که کسب و کارهای مختلف می ‌توانند از آن‌ها برای تبلیغ محیطی استفاده کنند. بیلبوردها، تلویزیون ‌های تبلیغاتی شهری، استرابوردهای نصب شده در مکان ‌های پر تردد مانند اتوبان‌ها، خیابان‌ها، جاده‌های خارج از شهر، مکان‌ های عمومی، فضای سبز، ایستگاه ‌های وسایل نقلیه عمومی، مبلمان ‌های شهری، پل ‌های عابر پیاده و غیره نمونه بارزی از تبلیغات محیطی  یا outdoor Advertising محسوب می‌ شوند‌. ساخت تابلوهای تبلیغاتی توسط صنعت تابلو سازی انجام می ‌گیرد‌. هدف اصلی تمام مشاغل و کسب و کارها از این نوع تبلیغات معرفی محصولات و خدمات به تعداد زیادی از مشتریان هدف و افزایش فروش و سودآوری می ‌باشد. کسب و کارهایی که برای اجرای این نوع تبلیغات هزینه می ‌کنند معمولا از محبوبیت بیشتری در بین مشتریان برخوردار هستند‌. در ادامه به  تاثیر نور و روشنایی در موفقیت این نوع تبلیغات می ‌پردازیم.

    نور و روشنایی چه تاثیری در تبلیغات محیطی دارد؟‌

    نور و روشنایی باعث به نمایش گذاشتن تابلو در شب می ‌شود.

    images 1658345519 - تاثیر نور و روشنایی در تبلیغات محیطی - تاثیر نور

    استفاده از نور و روشنایی باعث می‌ شود که تابلوهای تبلیغاتی در ساعات تاریک شب نیز برای افرادی که در حال عبور و مرور در سطح شهر هستند، قابل مشاهده باشد. حدود چهل درصد از کل ساعات شبانه ‌روز به ساعات تاریکی اختصاص دارد. در این ساعات بسیاری از مردم برای رفتن به مهمانی، رفتن به خرید و تفریح در سطح شهر تردد می ‌کنند. با کمک نور و روشنایی می ‌توان از این فرصت برای دیده شدن تابلوهای تبلیغاتی توسط آنها استفاده کرد.

    روشنایی از لحاظ روانشناسی برای مخاطبان و بینندگان یک تابلو، جذابیت خواهد داشت.

    استفاده از نور و روشنایی و افکت‌ های مناسب در تابلو سازی به ویژه در ساخت تابلو چلنیوم از لحاظ روانشناسی برای مخاطبان و بینندگان تابلو چلنیوم در سطح شهر جذابیت زیادی دارد. بعد دادن به تابلوهای تبلیغاتی از طریق نورپردازی در عرصه تبلیغات محیطی به عنوان یکی از نوآوری‌ ها و خلاقیت ‌های این حوزه محسوب می‌ شود. هر چه تابلو مغازه، بیلبورد، استرابورد و انواع مختلف تابلو نورپردازی زیباتر و باکیفیت ‌تری داشته باشند به لحاظ روانشناسی تاثیر بیشتر در ذهن مخاطب می ‌گذارند و برند تبلیغ شده در ذهن او ماندگار می ‌شود.

    روشنایی تابلو می ‌تواند رنگ‌ ها را به خوبی تفکیک کند و به نمایش عموم درآورد.

    images 1658345561 - تاثیر نور و روشنایی در تبلیغات محیطی - تاثیر نور

    یکی دیگر از تاثیرات نور و روشنایی در تبلیغات محیطی این است که باعث می ‌شود رنگ‌ های به کار رفته روی تابلوهای تبلیغاتی به خوبی از هم تفکیک شوند‌. افراد فعال در حوزه تابلو سازی حرفه ‌ای به این نکته اهمیت ویژه‌ ای قائل هستند. هر یک از رنگ‌ ها حاوی پیامی‌ می‌ باشند که ناخودآگاه در جذب مشتری تاثیرگذارند. چشم ‌های انسان این ویژگی را دارند که همواره جذب رنگ ‌ها و زیبایی ‌ها می ‌شوند. نور و روشنایی تابلوهای تبلیغاتی در شب باعث می ‌شود که رنگ‌ های به کار رفته در تابلوها به صورت واضح دیده شوند. اغلب افرادی که در حوزه تابلو سازی فعالیت می ‌کنند، شناخت خوبی از روانشناسی رنگ‌‌ ها دارند و به خوبی می ‌دانند که انتخاب رنگ‌ های مناسب در طراحی تابلوهای‌  تبلیغاتی تا حد زیادی در موفقیت تبلیغات محیطی تاثیرگذار می ‌باشند. به عنوان مثال برای انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه که اغلب از انواع تابلوهای چلنیوم، تابلو فلکسی، تابلو استیل و … می ‌باشند، پارامترهایی مانند نوع کسب و کار، رنگ‌های مکمل، کنتراست رنگی و نوع مشتریان را در نظر می ‌گیرند.

    با استفاده از روشنایی می ‌توان تابلوهای تک رنگ را در چندین رنگ به نمایش گذاشت.

    برخی از تابلو های مغازه مانند تابلو چلنیوم را با استفاده از لامپ‌ های اس ام دی rgb در طول شب می‌ توان به رنگ‌ های مختلف به نمایش درآورد‌. در واقع تابلوی تبلیِغاتی که در طول روز سفید است، قابلیت این را دارد که در طول شب به رنگ‌های آبی، سبز، زرد، قرمز، بنفش و غیره به نمایش در آید. لامپ ‌های اس ام دی از کیفیت بسیار بالا و همچنین طول عمر زیادی برخوردار هستند. مصرف انرژی در این نوع لامپ پایین است و دارای تنوع در چندین رنگ متفاوت نیز هستند.

    روشنایی تابلو می ‌تواند شهر و خیابان‌ های آن را زیبا کند.

    نور و روشنایی تابلوهای تبلیغاتی در زیبایی شهرها و خیابان‌ ‌ها در طول شب تاثیر بسزایی دارد. نورپردازی این تابلوها هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ امنیتی می ‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. آمار سرقت در مکان‌هایی که تابلوهای تبلیغاتی نورپردازی شده نصب شده است، نسبت به مکان‌های تاریک شهر کمتر است. مردم در مکان‌ های پر نور امنیت بیشتری دارند. به طور کلی یکی ازمهمترین عوامل موثر در زیبا سازی شهرها و خیابان‌ها وجود نور و روشنایی در انواع مختلف تابلوهای تبلیغاتی از جمله تابلو مغازه می ‌باشد. تصور کنید اگر شب ‌ها به خیابان‌ها بروید و هیچ تابلوی تبلیغاتی به همراه نور و روشنایی در سطح شهر مشاهده نکنید، چقدر فضای عمومی کسل کننده و دلگیر خواهد بود. کسب و کارهای مختلف برای سفارش تابلو باید یک شرکت تابلو سازی معتبر را انتخاب کنند تا با ساخت و نصب تابلو و استفاده از نورپردازی مناسب در تبلیغات محیطی به موفقیت دست یابند.

    نتیجه ‌گیری

    در این مقاله درباره اهمیت وجود نور و روشنایی در زندگی بشر و روند اختراع لامپ توسط دانشمند معروف جهان ادیسون صحبت کردیم و توضیح دادیم که استفاده از نور در تابلوهای تبلیغاتی چه تاثیری در موفقیت تبلیغات محیطی و زیباسازی شهرها دارد. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.