×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰ باعث می‌شود تا دانش‌آموزان برای مطالعه کنکور ۱۴۰۱ راه و روش مناسب را پیدا کنند، برای مثال با توجه به تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰ حدود ۷۰% رتبه‌های برتر برای مطالعه درس‌های اختصاصی خود از منابعی همچون ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز ،زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز ، شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان و… استفاده کرده‌اند که در ادامه به توضیح درباره آنها خواهیم پرداخت.این تحلیل‌ها در زمان‌های خاص به خصوص در دوره جمع‌بندی می‌تواند مسیر شما را تغییر دهد و به شما در برنامه‌ریزی کمک کند!

تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰
تاریخچه ریاضی کنکور میانگین درصد امتیاز خام در هر سال یکسان نیست به عنوان مثال در سال ۹۷، ۱۳ داوطلب گروه علوم تجربی در درس ریاضی به ۱۰۰ درصد سؤالات پاسخ صحیح داده‌اند و ۳۸. ۵۳ درصد از داوطلبان در همان درس درصد منفی کسب کرده‌اند. در سال ۹۸، ۴۴ داوطلب به ۱۰۰ درصد سؤالات ریاضی پاسخ صحیح داده‌اند و ۲۰. ۸۷ درصد از داوطلبان در این درس درصد منفی کسب کرده‌اند. در سال ۱۳۷۸ تعداد داوطلبانی که به ۱۰۰% سؤالات ریاضی پاسخ صحیح داده‌اند ۲۵ نفر بوده و ۲۰. ۳۷% از داوطلبان در این درس نمره منفی گرفته‌اند و در سال ۱۴۰۰ هیچ یک از داوطلبان به ۱۰۰% سؤالات پاسخ نداده‌اند. در این درس پاسخ صحیح ندادند و ۱۸. ۸۹ درصد داوطلبان در این درس نمره منفی گرفتند ، اگر این دانش‌آموزان از منابع مناسب ریاضی مانند ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز  استفاده می‌کردند، به دلیل بهره مندی از سوالات پیشنهادی کنکور در این کتاب‌ها موفق به کسب نمره ۱۰۰ می‌شدند.

word image 202315 1 - تحلیل و بررسی امار کنکور 1400 -
نکات جالب تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰

از نکات جالب در تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰ این است که با وجود سختی سؤالات ریاضی تعداد داوطلبانی که در ریاضی نمره منفی گرفته‌اند نسبت به سه سال گذشته کمتر است. فقط یک سؤال! شکست دادن ۵۱ درصد از نامزد‌ها تنها با پاسخ دادن به یک سؤال! هر ساله از تعدادی داوطلب می‌شنویم که به دلیل عدم علاقه به برخی رشته‌ها و یا سختی برخی دروس، یکی دو رشته را ر‌ها می‌کنند و ترجیح می‌دهند اصلاً در کنکور جواب ندهند!
با این حال داوطلب هر چقدر هم که درسی سخت باشد یا در یک درس ضعیف باشد، باز هم می‌تواند با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق منابع مناسب مانند ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز ،زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز ، شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان و…  حداقل به سه یا چهار سؤال پاسخ صحیح بدهد و از تعداد زیادی از رقبا پیشی بگیرد. مثلاً در سال گذشته اگر داوطلبی با مطالعه منبع شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان فقط به یک سؤال شیمی پاسخ صحیح می‌داد و در عین حال به هیچ یک از سؤالات این درس پاسخ نمی‌داد، از ۵۱. ۵ درصد داوطلبان این درس پیشی می‌گرفت!
بنابراین هیچ درسی را حتی اگر سخت باشد نباید کنار گذاشت، بلکه با کمک استاد و مشاور، موضوع یا موضوعاتی را از همان درس انتخاب کنید و با دقت مطالعه کنید. سبقت گرفتن از ۶۷ درصد رقبا در کنکور تنها با یک تست! آیا می‌دانید در آزمون سراسری سال ۹۸ بیش از ۷۳ درصد داوطلبان کنکور انسانی در درس زبان خارجی درصد منفی یا صفر کسب کردند؟! این عدد در سال ۱۹۹۹ بیش از ۷۴ درصد و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۷ درصد بوده است.
حال سؤال اینجاست که آیا این دسته از داوطلبان نتوانسته‌اند حداقل به دو سؤال زبان خارجی در آزمون سراسری پاسخ صحیح دهند و البته به هیچ یک از سؤالات نیز پاسخ اشتباه ندهند؟ اگر در سال ۱۴۰۰ داوطلبی فقط به یک سؤال زبان خارجی پاسخ صحیح می‌داد و به هیچ یک از سؤالات این درس پاسخ اشتباه نمی‌داد، درصد بهتری از ۶۷. ۳۱ درصد داوطلبان این دوره کسب می‌کرد!

word image 202315 2 - تحلیل و بررسی امار کنکور 1400 -

رتبه‌های برتر آزمون تجربی چند درصد می‌آورند؟

اگر شما برای زیست شناسی منبع زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز را مطالعه کنید وزیست‌شناسی خوب باشید، قبولی در آزمون سراسری را تضمین می‌کنید؛ زیرا برای رشته پزشکی ضریب ۱۲ دارد. جملات مشابهی را درباره هر درس از برخی مؤسسات آموزشی یا معلمان کنکور می‌شنویم. افرادی که ادعا می‌کنند اگر در یک درس یا تعدادی از درس‌ها نمرات خوبی کسب کنید، در آزمون سراسری رتبه خوبی کسب خواهید کرد. اما درصد رتبه‌های برتر در آزمون سراسری چیز دیگری را نشان می‌دهد. به عنوان مثال در تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰  یکی از داوطلبانی که جزء ۱۰۰۰ نفر اول گروه آزمایشی علوم تجربی در درس زیست‌شناسی درصد نمره او ۴ است و یکی دیگر از داوطلبان زبان خارجی نمره صفر را کسب کرده و با وجود این جزء نامزد‌های کمتر از ۱۰۰۰ کشور!

فقط می‌خواهیم بگوییم که نمی‌توان حکم صادر کرد و راه مشخص و مستقیمی برای موفقیت در آزمون سراسری نشان داد و معتقدیم موفقیت در این آزمون منوط به پیروی از راهی است که من ارائه می‌دهم! لازم به یادآوری است که میانگین درصد نمره خام داوطلبان برتر در تمامی رشته‌های آزمون سراسری نسبتاً یکسان است. به عبارت دیگر، داوطلبان برتر برای موفقیت و نمرات خوب در همه دروس تلاش می‌کنند.

word image 202315 3 - تحلیل و بررسی امار کنکور 1400 -

انتخاب یک منبع مشخص :
مطالعه منبع مناسب از تاثیرگذارترین دلیل‌های موفقیت ۱۰۰۰ رتبه برتر کنکور ۱۴۰۰ بوده‌است، البته جمع کردن چندین منبع در کنار خود نیز می‌تواند باعث شکست و مطالعه نکردن شما باشد، به همین دلیل باید برای هر درس یک منبع معتبر مانند ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز ،زیست شناسی جامع کنکور جلد اول خیلی سبز ، شیمی دوازدهم تست مبتکران بهمن بازرگان و… را انتخاب کنید.

فقط به سؤالاتی که می‌دانید پاسخ دهید!
آیا می‌دانید در تحلیل و بررسی امار کنکور ۱۴۰۰ تعداد داوطلبانی که در درس ادبیات به تمامی سؤالات پاسخ اشتباه داده‌اند سه برابر داوطلبانی بوده که به تمامی سؤالات زیست‌شناسی پاسخ منفی داده‌اند؟! بقیه دروس عمومی با کمی تفاوت همین وضعیت را دارند! یعنی تعداد داوطلبانی که در دروس عمومی به همه یا اکثر سؤالات پاسخ صحیح نداده‌اند حتی بیشتر از دروس اختصاصی بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. محمد حسین

    وای پیر شدم سا ۱۴۰۰ اصلا خوب نبود

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.