جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرم خام گاوی + چرم گوسفندی اصل طرح دار
    06 مرداد 1401 - 0:44
    شناسه : 202553
    0

    انواع چرم طبیعی در ایران وجود دارد از جمله چرم طبیعی گاو، چرم طبیعی بز، چرم گوسفندی، چرم شتری، چرم شترمرغ، چرم پوست مار، چرم سوسمار، چرم ماهی و غیره که هر کدام از این ها با توجه به چاپی که روی آن زده اند رنگ، کاربرد و کیفیت درجه بندی می شوند.

    پ
    پ

    همانطور که گفته شد یکی از بادوام ترین چرمها چرم گاوی است، چرم گاوی از با دوام ترین چرم ها محسوب می شود و فروش چرم خام گاوی یکی از پر سودترین محصول برای تجار کشورمان می باشد این محصول را می توان به صورت عمده به تولیدکنندگان داخلی و خارجی عرضه کرد از جمله تولیدکنندگان کفش که می توانند با خرید این محصول با کیفیت از خروج مواد اولیه از کشورمان جلوگیری کنند و با استفاده از این مواد محصول درجه یک را تولید کرده سپس محصول تولیدی را برای صادرات آماده کنند تا ارز آوری بیشتری برای کشورمان داشته باشد.

    word image 202553 1 - چرم خام گاوی + چرم گوسفندی اصل طرح دار - چرم خام گاوی

    یکی از شاخصه های مهم در صنعت تولید قیمت چرم های طبیعی از جمله گاوی است که بستگی به طرح دار بودن، سورت بندی چرم و البته کارخانه سازنده و تولید کننده آن دارد، قیمت چرم خام گاوی از لحاظ کیفیت و رنگ با چرمهای دیگر متفاوت است که این موارد باعث گستردگی تولید و میزان بالای فروش چرم طبیعی در بازار ایران شده است.انواع چرم طبیعی در ایران وجود دارد از جمله چرم طبیعی گاو، چرم طبیعی بز، چرم گوسفندی، چرم شتری، چرم شترمرغ، چرم پوست مار، چرم سوسمار، چرم ماهی و غیره که هر کدام از این ها با توجه به چاپی که روی آن زده اند رنگ، کاربرد و کیفیت درجه بندی می شوند.

    واحد اندازه گیری چرم فوت یا پا است برخی از مشتریان این مورد را نمی دانند و فکر می کنند چرم طبیعی مانند چرم مصنوعی بر اساس متر مربع اندازه گیری می شود، خرید چرم متری برای مصنوعی به کار برده می شود و برای چرم طبیعی اشتباه است.

    چرم گوسفندی

    یکی از پرطرفدارترین محصولات چرمی از فرآوری و دباغی پشم گوسفند بدست می آید مراحل تولید چرم گوسفندی بسیار پیچیده بوده و برای این عمل باید استاندارد های خاصی رعایت شود تا محصول نهایی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.

    A close-up of a person's foot Description automatically generated with low confidence

    در تولید چرم گوسفندی اصل اولین کار انتخاب پوست سالم و تمیز می باشد که تاثیرات زیادی در محصول نهایی دارد و میزان طول عمر و مرغوبیت چرم تا حد زیادی به این مورد بستگی دارد زیرا باید به این مسئله دقت کرد که اگر پوست مورد استفاده سالم نباشد و دارای حفره یا سوراخ باشد به هیچ عنوان نمی توان از آن ها جهت تولید و تهیه چرم استفاده نمود. چرم گوسفندی عموما در زمان تهیه به صورت ساده و طرح دار نیز تولید می‌شود که هر کدام دارای طرح و رنگی متفاوت می باشد از این رو افرادی که قصد خرید چرم گوسفندی اصل را دارند دارای سلیقه های خاص می باشند که از طرفداران اقلام تولیدی با چرم گوسفندی اصل می باشند.

    چرم گوسفندی همواره قابلیت مقاومت بالا در برابر نور خورشید را داشته و این نوع چرم از ضخامت مناسبی برخوردار می باشد همچنین در انواع رنگ ها و طرح ها موجود است که به راحتی می توان از این چرم ها در تولید انواع پوشاک استفاده کرد.

    چرم طرحدار

    یکی از محصولات مهم و جانبی که در صنعت گوشت وجود دارد چرم است. انواع چرم طبیعی به وسیله پوست گاو باز شترمرغ و… تولید می شود به پوستی که بعد از کشتار از بقایای حیوانات به جا می ماند و بسیار محصول مهم کاربردی و بادوام است را چرم طرحدار حیوانات می گویند. چرم گاوی طبیعی طرح دار

    فرایند تولید چرم طرح دار از پوست حیوانات بسیار پیچیده و تخصصی است و اغلب افرادی که در زمینه دباغی پوست فعالیت می کنند از پدران و اجداد خویش این هنر را یاد گرفتند. درست است که امروزه با پیشرفت علم این صنعت پیشرفته تر شده و تبدیل پوست حیوانات به چرم نیز ساده تر از قبل شده است اما باز هم سختی ها و پیچیدگی های خود را دارد.

    چرم گاوی به صورت ساده و طرحدار نیز تولید می‌شود که هر کدام دارای رنگ و طرح متفاوتی بوده که طرفداران خاص خود را داشته و همه سلیقه ها را پوشش می دهد. چرم طرح دار گاوی می‌توانند در برابر نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد این نوع چرم دارای ضخامت مناسبی بوده و در انواع رنگ ها و طرح ها موجود است که حتی می توان در تولید انواع پوشاک مورد استفاده قرار گیرد.

    جنس این چرم نرم بوده به طوری که وقتی روی آن دست میکشیم پستی بلندی بافت آن را احساس می کنیم.

    چرم طرح دار گاوی به هیچ عنوان تکراری نیستند و به دلیل تنوع رنگی که دارند نور را به طور یکسان انعکاس نمی دهند. این چرم بسیار گرم بوده و گرما را منتقل میکند یکی از تولید کنندگان این چرم زیبا و کاربردی شهر اصفهان می باشد که آن را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.