پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرم خام گاوی بزی گوسفندی اصل
    07 مرداد 1401 - 16:21
    شناسه : 202647
    0

    در حالی که چرم بزی اصل به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبتی که داشته به همان نسبت تنوع و کاربرد بیشتری نسبت به دیگر و چرم های طبیعی به خود اختصاص داده است.

    پ
    پ

    یکی از صادرات غیر نفتی صادرات چرم خام گاوی می باشد که مورد توجه تاجران در این روزها قرار گرفته است از آنجا که دسترسی به چرم خام گاوی نسبت به چرمهای دیگر برای شان آسان تر و بهتر است به همین دلیل تجار و بازرگانان بیشتر فعالیت خود را روی این صنعت متمرکز می کنند.

    فعالان حوزه تولید چرم اقدام به ساخت متنوع ترین چرمهای طبیعی، زیبا و مرغوب داشته‌ اند چرم خام گاوی به دلیل داشتن ارجعیت ای که نسبت به چرمهای دیگر دارد به رتبه خوبی برای صادرات رسیده است چرم یک محصول با ارزش است که هم در ایران و هم دنیا مشهور است چرم طبیعی گاوی خام، چرمی است که هنوز دباغی و آماده سازی نهایی نشده است چرم گاوی مقاومت بسیار بالایی دارد و حتی در حالت خام هم زیبایی خاص خود را دارد وقتی دباغی شود رخ زیبایی به خود می ‌گیرد برخلاف چرم های دیگر حالت خشکی ندارد و اندکی نرمی و انعطاف دارد از این محصول در صنایع تولیدی وسایلی از قبیل کیف و کفش، کمربند، پوشاک، روکش مبلمان و اتومبیل و غیره استفاده می شود.تجار و بازرگانان بیشتر فعالیت خود را روی این .صنعت متمرکز می کنند

    چرم خام گاوی

    فعالان حوزه تولید چرم اقدام به ساخت متنوع ترین چرمهای طبیعی، زیبا و مرغوب داشته‌ اند چرم خام گاوی به دلیل داشتن ارجعیت ای که نسبت به چرمهای دیگر دارد به رتبه خوبی برای صادرات رسیده است چرم یک محصول با ارزش است که هم در ایران و هم دنیا مشهور است چرم طبیعی گاوی خام، چرمی است که هنوز دباغی و آماده سازی نهایی نشده است چرم گاوی مقاومت بسیار بالایی دارد و حتی در حالت خام هم زیبایی خاص خود را دارد وقتی دباغی شود رخ زیبایی به خود می ‌گیرد برخلاف چرم های دیگر حالت خشکی ندارد و اندکی نرمی و انعطاف دارد از این محصول در صنایع تولیدی وسایلی از قبیل کیف و کفش، کمربند، پوشاک، روکش مبلمان و اتومبیل و غیره استفاده می شود.

    چرم بزی اصل

    بزها در اکثر مناطق دنیا یافت می شوند و برخلاف پوست گوسفند پوست بز دارای چربی کمتری بوده به همین دلیل از نرمی و مقاومت بیشتری برخوردار است. به عبارتی چرم ها محصولات طبیعی و با ارزشی هستند که به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند.

    https://aradbranding.com/wp-content/uploads/2022/05/kheshti.jpg

    در حالی که چرم بزی اصل به دلیل دارا بودن ویژگی های مثبتی که داشته به همان نسبت تنوع و کاربرد بیشتری نسبت به دیگر و چرم های طبیعی به خود اختصاص داده است.

    به نتیجه فرآوری شده پوست بز که تحت شرایط مختلف صنعتی آماده استفاده قرار می گیرد را چرم بزی می گویند. تنوع در طرح و رنگ این چرم سبب شده است تا مصرف کنندگان با سلیقه خود هر مدلی را که مد نظر دارند بتوانند به راحتی تهیه کند.

    به دلیل سبکی و مقاومتی که چرم بزی دارند می توانند روی آن طرح، نقش و رنگ های مختلفی را به کار برد

    چرم گوسفندی اصل

    به طور کلی می توان این گونه عنوان کرد که در بازار انواع مختلفی از محصولات چرمی موجود می باشد به همین دلیل قیمت چرم گوسفندی اصل برای افرادی که قصد خرید چرم گوسفندی اصل و فروش چرم گوسفندی رنگی را دارند بسیار مقرون به صرفه می باشد.

    یکی از پرطرفدارترین محصولات چرمی از فرآوری و دباغی پشم گوسفند بدست می آید مراحل تولید چرم گوسفندی بسیار پیچیده بوده و برای این عمل باید استاندارد های خاصی رعایت شود تا محصول نهایی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.

    در تولید چرم گوسفندی اولین کار انتخاب پوست سالم و تمیز می باشد که تاثیرات زیادی در محصول نهایی دارد و میزان طول عمر و مرغوبیت چرم تا حد زیادی به این مورد بستگی دارد زیرا باید به این مسئله دقت کرد که اگر پوست مورد استفاده سالم نباشد و دارای حفره یا سوراخ باشد به هیچ عنوان نمی توان از آن ها جهت تولید و تهیه چرم استفاده نمود.

    https://aradbranding.com/wp-content/uploads/2022/06/what-is-cow-leather-e1655030524407.jpg

    یکی از مراحل بسیار مهم در قسمت تهیه چرم گوسفندی اصل دباغی می باشد که اگر بخواهد به شیوه درست و صحیح انجام شود چرم تولید شده در نهایت از کیفیت قابل قبولی برخوردار شده و در برابر رطوبت، سایش، ضربه و خراش مقاومت بسیاری بالایی داشته و به همین زودی ها خراب نمی شود.

    مرحله دباغی در چرم سازی به روش قدیمی و سنتی انجام شده و یکی از مهم ترین مراحل در تهیه چرم می باشد که در صنعت چرم سازی امروزی و مدرن هم کارایی ویژه ای دارد زیرا این مرحله باعث جلوگیری از تجزیه شدن پوست گوسفند شده و در امر تبدیل به چرم خام بسیار تاثیر گذار می باشد.

    اگر بخواهیم در ارتباط با مقاومت چرم صحبت کنیم چرم گوسفندی نسبت به باقی چرم ها ضعیف تر بوده زیرا از تراکم الیاف کمتری نیز برخوردار می باشد عموما از چرم گوسفندی برای تهیه انواع لوازم مصرفی مانند کیف، لباس و دستکش استفاده می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.