×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

بزرگترین تولید کننده سی ان سی چوب در ایران

پیشرفت دستگاه‌های برش چوب، تا جایی بوده است که اکنون بدون دخالت انسان می‌توان این کار را انجام داد. دستگاه‌های سی ان سی چوب  امروزه با پیشرفت چشمگیر، می‌توانند از جزئی‌ترین برش‌ها و تراشکاری روی چوب، تا بزرگترین را با تیراژ بالا، با سرعت و دقت باور نکردنی انجام دهد.

این دستگاه‌ها، در انواع مدل‌های مختلف، برای تمامی فرایند‌های تراش و حکاکی بر روی چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران، برندهای مختلفی از این دستگاه وجود دارد. با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط زومیت، دیجیاتو و چطور، آمل برش یکی از محبوبترین تولید کنندگان این دستگاه در ایران است. در ادامه، با بزرگترین تولید کننده این دستگاه‌ها آشنا خواهیم شد.

CNC چوب چیست؟

CNC مخفف Computer Numerical Control، روشی برای خودکار کردن فرایند برش چوب است. دستگاه روتر CNC توسط کامپیوتر کنترل می‌شود. و برای حکاکی مواد مختلف مانند چوب، اکریلیک، تخته پی وی سی، ام دی اف، سنگ مرمر، تخته لاستیکی، پلاستیک، شیشه و فوم، کریستال و … استفاده می‌شود. عملکردهای بدون نقص، دقت پردازش بالا، راندمان تولید سریع و عملکرد ساده، باعث شد تا این دستگاه، با سرعتی باور نکردنی در بین صاحبین مشاغل، مورد استقبال واقع شود.

اکنون از این دستگاه‌ها، در مکان‌هایی استفاده می‌شود که پیش از این، با دستگاه‌های غیر اتوماتیک و دستی، با میزان خطای بالا انجام می‌شود.

​​مزایای دستگاه سی ان سی چوب چیست؟

اکنون متوجه شدیم که سی ان سی چوب چیست. با توجه به نکات گفته شده، سوال اینجاست که چرا به آن نیاز داریم؟ مزایای دستگاه روتر CNC چیست؟ در مقایسه با ابزار‌های دستی ساده، ممکن است استفاده از این دستگاه، هزینه بر به نظر برسد. اما در حقیقت اینطور نیست.

با استفاده از دستگاه CNC مناسب، تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. نیاز به نروی کار، هزینه زمانی، خزاهای موجود و… از بین می‌رود و در نهایت، هزینه تمام شده کمتری را خواهد داشت. این نوع دستگاه حکاکی روی چوب می‌تواند به کاربران کمک کند تا 30 درصد در هزینه خرید صرفه جویی کنند. همچنین می‌توان از آن به عنوان دستگاه برش چوب CNC، به ویژه برای MDF، برش پانل چوب استفاده کرد. طیف گسترده ای از برنامه‌های کاربردی. روتر چوب CNC را می‌توان به طور گسترده در صنعت تبلیغات، صنایع دستی، صنعت قالب، صنعت الکترونیک، صنعت ساخت و ساز، صنعت چاپ و بسته بندی، صنعت چوب، صنعت دکوراسیون، صنعت سنگ قبر و غیره استفاده کرد.

C:\Users\AREF\Desktop\دستگاه سی ان سی چوب.jpg

محبوبترین برند‌های CNC در ایران

در بازار ایران، برند‌های مختلف داخلی و خارجی یافت می‌شود که درصدی از این برند‌ها، سهم عمده بازار را به خود تخصیص داده اند. در این بین، نام‌هایی از کشور‌های مختلف به چشم می‌خورد. برند‌هایی مانند MAZAK،هوماگ، واریور و…برند‌های خارجی هستند که از کشور‌هایی همچون ژاپن، انگلیس و… وارد بازار ایران شده اند.

در بین بهترین برند‌های تولید کننده سی ان سی چوب، نام برند‌های ایرانی معتبر نیز وجود دارد. برخی از این شرکت‌ها، اقدام به تولید دستگاه‌هایی با کیفیت مشابه دستگاه‌های خارجی، و قیمتی بسیار پایینتر از آنها کرده اند که قدرت خرید صاحبین مشاغل را در ایران بسیار بالا برده است. مانند : آمل برش

مهمترین ویژگی‌های سی ان سی چوب

ابتدا لازم است تا با توجه به نوع کسب و کار خود، دستگاه مناسب با تیغه‌هایی مخصوص انتخاب کنید. بدون شک دستگاهی که برای خراطی انتخاب می‌شود، متفاوت از دستگاه برش MDF و صنایع مبلمان است.

نکته بعدی، اسپیندل دستگاه است که باید به توان آن و برند مورد استفاده دقت کنید.

توجه به نوع و تعداد محور‌ها نیز با توجه به شرایط کاری انجام می‌شود. بدون شک هر چه تعداد محور‌ها بیشتر باشد، ریزه کاری‌های دستگاه دقیق تر خواهد بود.

موتور دستگاه نیز قطعه مهم بعدی است که باید به آن توجه کنید. دو نوع مهم موتور در این دستگاه‌ها، استپر موتور و سروو موتور هستند که قیمت و دقت متفاوتی دارند.

بزرگترین برند تولید کننده سی ان سی چوب در ایران چیست؟

شرکت آمل برش، یکی از بزرگترین و پرفروش ترین برند‌های تولید CNC در ایران است که توانسته بخش عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. این شرکت، با نام تجاری mollen از سال 1361 در عرصه تولید ماشین‌های صنعتی، شروع به فعالیت کرده است و اکنون، می‌توان آن را بزرگترین شرکت ایرانی، در زمینه تولید CNC چوب دانست.  اکنون، آمل برش با تولید انواع مختلفی از CNC چوب، به علاوه ابزار مورد نیاز و تیغه‌های آن، می‌تواند نیاز صنایع به این دستگاه را برطرف کند.

این شرکت، برای تمامی نیازها، دستگاه CNC مخصوص با قابلیت‌های ویژه را طراحی کرده که با توجه به نوع کسب و کار، می‌توانید انتخاب کنید. خدمات پس از فروش، شرایط پرداخت و تضمین کیفیت، می‌تواند منجر به خریدی مطمئن، از یک برند معتبر ایرانی شود.

تولید دستگاه سی ان سی چوب

مزیت دستگاه‌های ایرانی نسبت به برند‌های خارجی

مهمترین مزیت دستگاه‌های سی ان سی چوب ایرانی، قیمت تمام شده نسبت به نمونه‌های خارجی است. اما این مورد، هنگامی مزیت محسوب می‌شود که کیفیت دستگاه، با برند‌های خارجی معتبر برابری کند و افت کیفیت، دلیل کاهش قیمت دستگاه نباشد.

مزیت دوم خرید این دستگاه‌ها، خدمات پس از فروش آن است. بسیاری از شرکت‌های خارجی، در ایران نمایندگی فعال نداشته و صرفا دستگاه‌ها وارد کشور می‌شود. در این صورت، با گذشت زمان، نیاز به قطعات و خدمات پس از فروش بالا رفته در حالی که ممکن است قطعات جانبی این برند‌ها را در ایران نیابید. اما شرکت‌های ایرانی، اقدام به تولید لوازم جانبی ضروری نیز کرده اند.

در نهایت نیز با خرید این برند‌ها، به اقتصاد کشور و افزایش کیفیت دستگاه‌ها کمک خواهید کرد تا نیاز به خرید دستگاه‌های گرانقیمت خارجی وجود نداشته باشد.

کلام آخر

با توجه به شرایط موجود، در برخی از زمینه‌ها، شرکت‌های ایرانی نتوانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند. به همین علت ممکن است افراد، کیفیت را در گرو برند خارجی بدانند. اما بدون شک در بسیاری از زمینه‌ها، امروزه برند‌های ایرانی توانسته عملکرد موفقی داشته باشند. یکی از مهمترین بخش‌ها، تولید ماشین آلات صنعتی و دستگاه‌هایی مانند سی ان سی چوب است. در این بین، برند‌هایی مانند آمل برش (mollen) با تولید و عرضه دستگاه‌های با کیفیت، توانسته بازار ایران و حتی کشور‌های دیگر را نیز در دست بگیرد و گامی موثر، در جهت پیشرفت صنایع چوب بردارد. برای استفاده از خدمات شرکت آمل برش عبارت ” خرید دستگاه سی ان سی چوب ” را سرچ کرده و بر روی لینک اول کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.