پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین
    09 مرداد 1401 - 13:12
    شناسه : 202820
    0

    در این صفحه درباره یکی از صرافی‌های مطرح خارجی پرداخته شده است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان به وبسایت ایران بروکر مراجعه کنید.

    پ
    پ

    طی سال‌های اخیر رمز ارزها به سرعت جای خود را میان مردم باز کرده و بر فعالان و کاربران این حوزه دیجیتالی افزوده می‌شود.امروزه از رمز ارزها به عنوان دارایی با ارزش یاد می‌شود. فعالیت در این حوزه به مردم محدود نشده است و بسیاری از دولت‌ها نیز از رمز ارزها برای فعالیت‌‌های خود استفاده می‌کنند. در این سال‌ها تعداد زیادی از مردم به سمت فعالیت در این بازار جذب شده‌اند.

    فعالیت در این بازار نیازمند بستر مبادله رمز ارز مانند صرافی کوکوین، صرافی بایننس، صرافی نوبیتکس و… است. بازارهای مالی دارای خطرات مختلفی برای کاربران است از جمله: انتخاب نادرست صرافی، افراد کلاهبرداران، تسلط نداشتن به بازارهای مالی و غیره. شروع فعالیت در یک بازار مالی نیاز به فردی دارد که بتواند هم به ضرر و هم به سود بازار فکر کند و ریسک‌‌های آن را بشناسد. زیرا فعالیت در این بازار به عهده خود شخص است و نمی‌توان دیگران را بابت اشتباهات خود مقصر دانست. انتخاب‌های هر شخص معامله‌گر باید بر اساس اسناد و تحقیقات معتبر باشد.

    در این صفحه درباره یکی از صرافی‌های مطرح خارجی پرداخته شده است. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان به وبسایت ایران بروکر مراجعه کنید.

    m5IYCSmS5lO tBZyYR0wpjs5EfbJjj FE0pD8UhVKTorgmlRazlJzdC0CKnKyF1JHKLl8C0B9XtqW4wYOYTle - شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین -

    بزرگترین و معروف ترین صرافی دنیا را می‌توان صرافی بایننس نامید. گردش حساب صرافی بایننس در روز به میلیون ها دلار می‌رسد. کاربران ایرانی نیز تا قبل از اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، در این صرافی محبوب فعالیت داشتند. پس از آنکه معامله‌گران مجبور به احراز هویت شدند، صرافی بایننس از دسترس ایرانیان خارج شد. از این رو کاربران تحت تحریم برای ادامه فعالیت خود مجبور به انتخاب دیگر صرافی‌های ارزهای دیجیتال شدند.

    تحریم های بین المللی همواره یکی از بزرگترین سدهای پیش روی ایرانیان برای فعالیت در خارج از کشور بوده است. بودن نام ایران در لیست تحریم‌های بین المللی سبب شده تا صرافی‌های برتر دنیا از ارائه خدمات به ایرانیان خودداری کنند. کاربران ایرانی فعال در صرافی بایننس تا قبل از قانون احراز هویت، با آی پی کشوری بجز ایران به فعالیت در این صرافی می‌پرداختند.

    اهمیت امنیت در رمز ارزها

    رمز ارزها دارایی دیجیتال هستند و نگهداری آنها به صورت فیزیکی امکان پذیر نیست. از این رو حفظ امنیت آنها بسیار مهم است. زیرا شما نمی‌توانید در‌ صورت به وجود آمدن یک اتفاق آنها در جیب خود بگذارید و از رمز ارزهای خود محافظت کنید. ریزش های اخیر بازار رمز ارزها می‌تواند نشانه خوبی باشد تا کاربران این حوزه بیش از پیش به ریسک‌های بازارهای مالی فکر کنند و برای دارایی خود تصمیم جدی بگیرند. معامله‌گران برای دسترسی به اطلاعات و آموزش‌های متنوع نیاز به یک مرجع معتبر دارند از این رو می‌توانند از وبسایت ایران بروکر به عنوان یک مرجع قدرتمند آموزشی استفاده کنند.

    fXZmKpPzcC97Tl9wiESqLugB4YkollHgy cxsJxJjKmiK4V 2O8lFoXRj1bY CAXQVdBxpGdkzJZjP02EYDWbqgNaVCsJRUmQbDeFDakfCtd1VBTOhzZBdznTvZqIfTVUK0lqYmj3 - شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین -

    صرافی کوکوین، یکی از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال است که بستر مبادله ارزهای دیجیتال یعنی امکان خرید، فروش و تجارت ارز‌های دیجیتال را به کاربران سراسر دنیا  ارائه می‌دهد. صرافی کوکوین به کاربران بابت  قرض دادن یا به اشتراک گذاشتن ارزهای دیجیتال خود جوایزی در نظر گرفته است ، صرافی کوکوین بابت معاملات معامله‌گران کارمزد کمی دریافت می‌کند که به همین دلیل می‌تواند گزینه جذابی برای کاربران  باشد.

    باید توجه کنید که بازارهای مالی سراسر سود و درآمد دلاری نیست و ضرر نیز در این بازار بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است. اگر شما ندانید که چگونه باید در بازارهای مالی فعالیت کنید مطمئن باشید که به سرعت سرمایه خود را از دست می‌دهید.

    - شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین -

    صرافی کوکوین

    برای آنکه بهتر متوجه شوید، کوکوین (Kucoin) به‌زبان ساده، یک بستر جهانی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که از سراسر جهان دارای کاربران بسیاری است، این صرافی  ادعا می‌کند که بیش از ۸ میلیون کاربر دارد. همه روزه در این صرافی بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال  خرید و فروش می‌شود. براساس گفته‌های مدیران این شرکت صرافی کوکوین از سال 2013 تاسیس شده است؛ اما صرافی کوکوین در سال 2017 افتتاح شد و از همان سال شروع به فعالیت کرد. حجم معاملات صرافی کوکوین حدود ۲۰ برابر کمتر از حجم معاملات  صرافی بایننس است، اما همین میزان حجم گردش حساب، برای کاربران کافی است و باعث می‌شود تا نقدشوندگی مناسبی را برای معاملات داشته باشند..

    پس از بایننس، کوین بیس، هوبی و اف‌تی‌ایکس، کوکوین  بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است و حجم معاملات ارزهای دیجیتال مختلف در این پلتفرم به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در روز هم می‌رسد. بر اساس نظرسنجی‌ها پلتفرم کوکوین جایگزین اصلی صرافی بایننس برای معامله‌گران ایرانی شد. هرچند که هنوز تحریم‌ها پا برجا هستند اما بسیاری از معامله‌گران ایرانی برای ترید و معامله‌ رمز ارزها به این صرافی رجوع کردند.

    ثبت نام در کوکوین

    افتتاح حساب کاربری در سایت کوکوین کاملاً رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. این صرافی بر اساس کمیسیون فعالیت می‌کند؛ یعنی فعالیت‌ کاربران در صرافی کوکوین رایگان است؛ اما برای انجام هر معامله، درصد بسیار کمی از مبلغ معامله به‌عنوان کمیسیون کوکوین برداشته می‌شود.

    معاملات معرفی کرده است. در اصل به عنوان یک مشاور رباتیک برای سبد ارز‌های دیجیتال شما عمل می‌کند.

    پلتفرم معاملاتی

    صرافی کوکوین(KUCOIN) همانند صرافی بایننس، علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت، برای موبایل اپلیکیشن مخصوص دارد که ترید را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. کوکوین برای سیستم اندروید و آی او اس اپلیکیشن طراحی کرده است. پلتفرم کوکوین به پلتفرم صرافی بایننس (BINANCE) بسیار شباهت دارد. کاربران پس از ثبت نام در کوکوین و  ورود به پلتفرم معاملاتی کوکوین، می‌توانند به مشاهده بازار، خرید و فروش ارز دیجیتال، تجارت و موارد دیگر فعالیت کنند.

    LUHbLRfm3SA2GamgkAl69IcJ6c9T5lrlw3uYYySwpWH8G1Wu8KnsQmJPqwYKMpQRs9KcxXlv6qRGb27NyRi 03xzrVaIJMPK0WW4L - شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین -

    خرید و فروش در کوکوین

    سبک کار صرافی‌ها در بازار رمز ارزها به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز است. صرافی کوکوین مانند صرافی بایننس به عنوان صرافی متمرکز شناخته می‌شود. برای آنکه متوجه شوید صرافی متمرکز به چه صرافی گفته می‌شود، تصور کنید شما مقداری بیت کوین دارید که مایل به فروش دارایی خود هستید و من خریدار بیت کوین شما هستم، برای آنکه من و شما بتوانیم رمز ارز مد نظرمان را بخریم و بفروشیم، نیاز داریم تا یک پلتفرمی خریدار و فروشنده را در مقابل یکدیگر قرار دهد. به‌زبان ساده، خریداران و فروشندگانی که در کوکوین فعالیت می‌کنند، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و این پلتفرم به‌صورت خیلی سریع معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون از معامله دریافت می‌کند. سیستم کوکوین در میان سفارش‌های فروش منطبق با سفارش ‌های خرید که معامله‌گران دیگر ثبت کرده‌اند، می‌گردد و سفارش‌های خرید و فروش را تکمیل می‌کند. به طور کل صرافی کوکوین هیچ ارز دیجیتال را به کاربران نمی‌فروشد و فقط یک واسطه میان خریداران و فروشندگان است که بابت هر معامله کمیسیون دریافت می‌کند. پس از نصب صرافی کوکوین در سیستم موبایل و یا ثبت نام در سایت صرافی کوکوین قادر به معامله خواهید بود.

    - شروع بازار ارزهای دیجیتال با صرافی کوکوین -

    واریز و برداشت

    صرافی کوکوین امکان شارژ‌ حساب معاملاتی را با ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد که معمولاً کاربران در این صرافی حساب خود را با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ می‌کنند و سپس با تبدیل آن به ارز دیجیتال دیگر ترید می‌کنند.

    کارمزد در کوکوین

    با توجه به نظر کاربران کارمزد در صرافی کوکوین کم می‌باشدو البته کارمزد این صرافی در بخش‌های مختلف، تفاوت دارد ولی در کل می‌توان گفت کارمزد این صرافی به نسبت صرافی‌های دیگر مناسب است. همانطور که اشاره شد صرافی کوکوین برای معاملات از معامله‌گران کارمزد دریافت می‌کند. همچنین کاربران هنگام برداشت سرمایه خود نیز کارمزد می‌دهند که میزان این کارمزد بستگی به ارز دیجیتال برداشت شده دارد. برای مثال اگر شما می‌خواهید تتر بر بستر ترون (trc20) برداشت کنید کارمزد شما 1 دلار است.

    رتبه صرافی کوکوین

    همان طور که در بخش‌های دیگر این مقاله اشاره شد، صرافی کوکوین جزو صرافی‌های برتر محسوب می‌شود. این صرافی در سایت کوین مارکت کپ (COINMARKETCAP)  رتبه 5 را دارد.

    تنوع در ارائه ارزهای دیجیتال

    کوکوین بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال را برای خرید، فروش و تجارت به کاربران ارائه می‌دهد.این صرافی برای افرادی که به دنبال ارزهای دیجیتال متنوع هستند می‌توانند از این قابلیت صرافی استفاده کنند. این صرافی از معروفترین ارزهای دیجیتال موجود پشتیبانی می‌کند، مانند: بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم، شیبا، لونا 2 و غیره.

    پشتیبانی از کاربران

    کاربران ایرانی به پشتیبانی اهمیت بسیاری می‌دهند. صرافی کوکوین پشتیبانی متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. برای آنکه بتوانید با پشتیبانان این صرافی ارتباط بگیرید باید به زبان انگلیسی با آنها صحبت کنید.

    صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟

    نمی‌توان گفت که صرافی کوکوین برای ایرانیان کاملا مناسب است زیرا صرافی کوکوین مانند دیگر صرافی‌های خارجی اعلام کرده است که به معامله‌گران کشورهای تحریم شده، خدمات ارائه نمی‌دهد. اما تفاوت صرافی کوکوین با صرافی بایننس در این است که صرافی کوکوین احراز هویت را برای کاربران اجباری نکرده است و کاربران می‌توانند با استفاده از آی پی متفاوت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. ‌آی پی کشور مد نظر معامله‌گران، نباید جزو کشورهای تحت تحریم باشد و حتما باید از آی پی ثابت استفاده شود.

    ریسک مسدود شدن حساب‌های کاربران ایرانی در صرافی کوکوین دور از ذهن نیست زیرا ممکن است مدیران صرافی کوکوین مانند صرافی بایننس تصمیم به اجباری کردن احراز هویت بگیرند.

    مهم نیست که معامله‌گران در کدام یک از بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، نکته ای که باید به آن توجه کنید آموزش دیدن است زیرا اگر کاربران ندانند که قوانین یک صرافی یا یک بازار چگونه است باید با تجربه و از دست دادن سرمایه خود این آگاهی ها را به دست بیاورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.