×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نقش سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم در شوینده ها نقش بسزایی را ایفا می کند. سیلیکات سدیم ترکیبی معدنی است و درحقیقت در طبیعت یافت می شود. البته ساخت صنعتی آن هم صورت می گیرد. این ماده معدنی مهم در ترکیبات زیادی وجود دارد. کاربرد این ماده در صنایع، کشاورزی، حفاری، شوینده ها، پلاستیک سازی و مانند اینها می باشد. این ماده هم می تواند به شکل پودری سفید رنگ باشد، هم گرانوله و جامد و هم به شکل مایع. این ترکیب دارای PH بالا و قلیایی است. این ماده معدنی را می توانید از طریق شرکت های مختلف هم به شکل تولید داخل و هم وارداتی خریداری نمایید.

سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم و خواص آن

اگر کلمه آب شیشه به گوشتان خورد منظور همان سیلیکات سدیم است. وقتی اکسید سدیم و سیلیس با هم ترکیب شوند در نهایت سیلیکات سدیم ساخته می شود. این ترکیب در آب حل می شود و خاصیت قلیایی به آب می دهد و یکی از ارکان مهم برای ساخت سرامیک و شیشه و کاشی است.

استفاده از سیلیکات سدیم در صنایع و تولیدات مختلف باید به اندازه باشد. به عنوان مثال مقدار سیلیکات سدیم در شوینده ها باید چیزی در حدود ۲ درصد باشد. این ترکیب معدنی آنقدر میزان مصرف بالایی دارد که به جرات می توانیم بگوییم همه ما در هر روز حداقل یک ماده ای که دارای این ترکیب باشد را مورد استفاده قرار می دهیم.

سیلیکات سدیم در شوینده ها چه کاربردی دارد؟

وجود سیلیکات سدیم در شوینده ها سبب بخشیدن خاصیت بافری به محیط شوینده می شود. (منظور از محیط بافر محیطی خنثی است. محیطی که نه اسیدی و نه قلیایی است) اگر از این ترکیب استفاده شود، خاصیت خورندگی محیط های اسیدی از بین می رود. به همین دلیل است که در شوینده هایی همچون صابون، مایع ظرفشویی و مایع لباسشویی، به کار می رود. هم شرایط اسیدی شوینده را کم می کند و هم چربی و آلودگی ها را کاملا از بین می برد.

سیلیکات سدیم را در شوینده هایی که بر پایه فسفات تهیه می شوند، به کار می برند. همه شوینده هایی که برای شستشوی لباس و پارچه استفاده می شوند دارای این ترکیب هستند. نقش مهم دیگری که سیلیکات سدیم علاوه بر این موارد، در کنار شوینده ها، بازی می کند، این است که سختی آب را که ناشی از وجود املاح کلسیم و منیزیم است کم می کند. در حقیقت به شستشوی آسانتر با کاهش این عناصر از آب کمک بسزایی می کند.

ساخت این ترکیب در صنعت و استفاده آن در شوینده ها به چه صورت است؟

برای ساخت سیلیکات سدیم درکارخانه از دو روش خشک و تر استفاده می شود. روش خشک به این صورت است که مخلوط کربنات سدیم و شن را در کوره های مخصوص با دمای در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه، ذوب می کنند. مواد ذوب شده را در یک دستگاه خنک کننده می ریزند. سپس توسط دستگاه دیگری خرد شده و در نهایت هم فیلتر می شوند. محصول نهایی محلول سیلیکات سدیم است.

اگر قرار باشد این ترکیب خاصیت قلیایی داشته باشد، در هنگام ذوب شدن در کوره به آن سود خشک اضافه می شود.(می توان سود را از ابتدا هم با شن ترکیب کرد)

سیلیکات سدیم جامد و پودری را در بسته بندی های معمولا ۲۵ کیلوگرمی روانه بازار می کنند. برای جابه‌جایی نوع مایع آن از بشکه های بزرگ مانند بشکه های ۲۲۰ لیتری استفاده می شود. وجود ناخاصی در این ترکیب می تواند رنگ آن را نزدیک به سبز یا آبی کند.

خرید و کاربرد این ترکیب مهم صنعتی

برای خریداری و استفاده از سیلیکات سدیم در صنایع و محصولات مختلف از جمله شوینده ها، می توانید از تولیدات داخل کشورمان استفاده کنید. مرغوبیت و کیفیت این ماده اولیه که در ایران تولید شده است، دست کمی از نمونه های مشابه خارجی خود ندارد. در بازار نمونه های چینی وارداتی هم به وفور یافت می شود اما پیشنهاد ما به شما استفاده از تولید داخل است.

سیلیکات سدیم در شوینده ها

سیلیکات سدیم در شوینده ها

یکی از شرکت های بزرگ و در عین حال پیشرو تولیدی در زمینه ساخت سیلیکات سدیم و سیلیکات پتاسیم در ایران، صنایع سیلیکات ایران است. علاوه بر کیفیت بالای محصولات این شرکت ( به دلیل وجود کوره های مجهز این ترکیب را می توانند با هر میزان درصد خلوصی تهیه کنند)، جابه‌جایی ایمن و تحویل سفارش در حداقل زمان ممکن، مطابقت داشتن محصول با استانداردهای بین المللی، بسته بندی های مناسب هم می تواند از علل موفقیت این شرکت و رضایت مشتریان آن باشد.

https://iransilicate.com/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.