سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41241 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی
    15 مرداد 1401 - 12:52
    شناسه : 203228
    0

    مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی تا حدود زیادی شبیه انواع معمولی اجاق گاز است. شعله کم، روشن نشدن، بوی گاز، کلیک مداوم جرقه زن و خاموش شدن مرتب شعله گاز از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی و سایر اجاق گاز‌ها هستند. در برخی مواد، با تمیز کردن اجاق گاز و محل‌های خروج گاز، مشکل حل می‌شود. اما گاهی نیاز است که یک تکنسین وارد، دستگاه شما را بییند.

    پ
    پ

    همه چیز درباره مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی

    فرقی نمی‌کند که از انواع رومیزی باشد یا یک اجاق گاز مجزا، در هر دو حالت اجاق گاز یکی از مهم‌ترین وسایلی است که دارید، و وقتی دچار مشکل می‌شود، واقعا کار شما را لنگ می‌گذارد. مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی، تقریبا مشابه با سایر اجاق گازها است. ما در این مقاله به شما می‌کنیم تا مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی را بشناسید و بتوانید برای آنها راه حل مناسبی پیدا کنید. در موارد ساده ممکن است خودتان بتوانید مشکل را رفع کنید، اما اگر مشکل پیچیده باشد، نیاز به تعمیرکار دارید.

    اجاق گاز رومیزی

    مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی

    مشکل یک: گاز روشن نمی‌شود

    اگر شعله اجاق گاز شما روشن نمی‌شود، ممکن است مشکلات مختلفی وجود داشته باشد. برای تشخیص درست، ابتدا توجه کنید که وقتی می‌خواهید گاز را روشن کنید، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. به طور معمول، وقتی می‌خواهید گاز را روشن کنید، باید صدای کلیک جرقه‌زن را بشنوید، در عین حال صدا و بوی گاز را حس کنید. اگر صدای جرقه زن شنیده می‌شود اما بوی گاز نمی‌آید، یعنی گاز قطع است. در این مورد، باید ببیند که آیا سایر وسایل منزل شما گاز دارند، یا مشکل فقط در اجاق گاز است.

    در اکثر موارد مشکل، قطعی کلی گاز ساختمان است. اما گاهی سوراخ خروج گاز ممکن است مسدود شده باشد که نیاز به تمیز کردن دارد (با این حال، این مشکل معمولا برای یکی از مشعل‌ها رخ می‌دهد و نه همه آنها به طور همزمان)

    در مقابل اگر بوی گاز را متوجه می‌شوید، اما صدای کلیکی نمی‌شنوید، احتمالا مشکل از جرقه زن است. گاز را خاموش کنید، از برق بکشید و رویه آن را بردارید. سپس جرقه زن را با با اسکاچ و کمی شوینده به خوبی تمیز کنید. دقت کنید که بقایای مواد غذایی به جرقه زن و اطراف آن نچشبیده باشد. اگر این راه حل مشکل را حل نکرد، احتمالاً به یک جرقه زن جدید نیاز خواهید داشت.

    مشکل دو: شعله خیلی کم است

    شعله کم اجاق گاز، می‌تواند به یک دردسر تبدیل گردد. شما هرچه شعله را زیاد می‌کنید، حرارت زیادی را دریافت نمی‌کنید، بنابراین غذای شما خمیر می‌شود و یا به درستی نمی‌پزد. این مشکل می‌تواند به دلیل مسدود شدن دهانه مشعل با خرده‌های غذا باشد که با کم کردن جریان گاز، شعله‌ها را کوچک و ضعیف می‌کند. با تمیز کردن کامل صفحه اجاق گاز، به راحتی می‌توانید این مشکل را حل کنید و در اکثر موارد نیاز به تعمیرکار ندارید. با این حال ما برای تعمیر اجاق گاز در مشهد به شما کمک می‌کنیم.

    برای تمیز کردن اجاق، گاز را خاموش کنید، درپوش‌های شعله و روپوش آن را بردارید و با مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. همه این سطوح را با یک سیم، تمیز کنید. سطح اجاق گاز را نیز با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و از اگر در دریچه‌ها آشغال گیر کرده است، آن را با استفاده از نوک کارد و یا خلال دندان بیرون بکشید. جوش شیرین و سرکه نیز می‌توانند به تمیز کردن گاز کمک کند. پس از خشک شدن قسمت‌های شسته شده، دوباره آنها را روی گاز بگذارید. احتمالا مشکل شما حل شده است.

    مشکل سه: شعله اجاق گاز مرتبا خاموش می‌شود

    خاموش شدن شعله اجاق گاز می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. اگر پیلوت خاموش باشد، اجاق گاز شما برای مدت طولانی در حفظ شعله مشکل دارد. همچنین ممکن است محل خروج گاز به سمت شعله کمی مسدود شده باشد و مانع از رسیدن گاز کافی به شعله گردد.

    اجاق گاز برای تولید شعله نیاز به سه جزء ضروری دارد: گاز، حرارت و اکسیژن. اگر یک یا چند مورد از این اجزا برای مدت طولانی نباشند یا کم باشند، شعله در نهایت خاموش می‌شود.

    برای حل این مشکل از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی، اول از همه باید محل خروج گاز و همچنین پیلوت را به خوبی تمیز کنید تا از تامین مقدار کافی گاز مطمئن شوید. اگر مشکل حل نشد، لازم است از تعمیرکار کمک بگیرید.

    توجه: پیلوت معمولاً برای روشن کردن اجاق گاز استفاده می‌شود و اولین چیزی است که با روشن کردن اجاق گاز، روشن می‌شود. پیلوت معمولاً در زیر مشعل‌های اجاق گاز قرار دارد، اما مکان آن بر اساس مدل گاز ممکن است تغییر کند.

    images 1659763019 - مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی - اجاق گاز رومیزی

    مشکل چهار: بوی گاز وقتی شعله روشن است

    بوی گاز واقعا می‌تواند نگران کننده باشد. این مشکل را نباید شوخی بگیرید. ممکن است در شلنگ‌های گاز و یا سایر اجزا نشتی وجود داشته باشد. به طور کلی منبع نشتی موارد زیر است:

    • بست‌ها و شلنگ اجاق گاز
    • شلنگ و شیر اجاق گاز
    • خرابی شیرهای کنترل مشعل

    برای حل این مشکل از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی، لازم است دقت کنید که بو از کجا می‌آید. اگر از پشت گاز است، احتمالا بست‌ها و شلنگ مشکل دارند. می‌توانید با صابون مالی و پیدا کردن حباب‌ها، محل نشتی را پیدا کنید. اما اگر بوی گاز از کنار شعله و یا داخل فر می‌آید، احتمالا شیرهای کنترل مشعل دچار مشکل شده اند. برای حل مشکل نشتی شیرها باید از متخصص کمک بگیرید، اما اگر نشتی از بست‌ها و شلنگ باشد، با رعایت نکات ایمنی ،می‌توانید آنها را عوض کرده و این مشکل از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی را حل کنید.

    مشکل پنج: جرقه زن مرتبا جرقه می‌زند

    جرقه زن در ابتدای روشن کردن دستگاه باید جرقه بزند، اما گاهی حتی پس از روشن شدن شعله، این فرایند ادامه می‌یابد و مرتبا صدا کلیک به گوش می‌رسد. برای حل این مشکل از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی جرقه زن را به خوبی تمیز کنید.

    مشکل شش: شعله پر سر و صدا

    وقتی شعله صدا می‌کند و تکان می‌خورد، معمولا در برابر باد قرار دارد. البته نصب کولر و وسایل تولید باد در آشپزخانه سال‌ها است ممنوع است. با این حال، مطمئن شوید که شعله در معرض باد نیست. علاوه بر این، ممکن است جریان گاز بیش از حد باشد که در این مورد باید از تعمیرکار اجاق گاز کمک بگیرید تا این مشکل از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی را حل کنید.

    سخن آخر

    مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی تا حدود زیادی شبیه انواع معمولی اجاق گاز است. شعله کم، روشن نشدن، بوی گاز، کلیک مداوم جرقه زن و خاموش شدن مرتب شعله گاز از مشکلات رایج اجاق گاز رومیزی و سایر اجاق گاز‌ها هستند. در برخی مواد، با تمیز کردن اجاق گاز و محل‌های خروج گاز، مشکل حل می‌شود. اما گاهی نیاز است که یک تکنسین وارد، دستگاه شما را بییند.

    منبع

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.