×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

بیشترین قطعات یدکی خودرو های داخلی چینی هستند!

همانطور که میدانید در حال حاظر چین بزرگ ترین تولیدکننده خودرو و بزرگترین تامین کننده انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو در سراسر جهان است. همین امر باعث شده تا بیشترین سهم واردات خودرو و لوازم یدکی از کشور چین صورت پذیرد. حتی در مورد برند های داخلی مانند ایران خودرو و سایپا نیز که مدعی تولید خودرو ملی هستند، بحث واردات قطعات و لوازم خودرو بسیار پر سابقه و پر تکرار است.

با توجه به تحریم های بین المللی بر صنعت خودرو ایران میتوان گفت تمامی خودرو های جدید وارد شده به بازار از برند های چینی هستند. که تنها در ایران مونتاژ میشوند و سهم بسیار کمی از قطعات انها داخلی سازی شده است. به نوعی میتوان گفت که تولید خودرو های داخلی نیز در گرو واردات قطعات و لوازم یدکی از چین است.

word image 203245 1 - واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو از چین با چینیران - چینیران

بیشترین قطعات وارد شده مربوط به کدام خودرو ها است؟

مقصد بیشتر قطعات و لوازمی که وارد کشور می شود، 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران خودرو می‌باشد. بیشترین قطعات وارد شده از چین مربوط به خودرو های: پراید ، پژو 405 ، پژو پارس ، پژو 206 ، تارا، تیبا ، سمند، رانا، کوییک و ساینا، شاهین می باشد.

هرچند که با افزایش روز افزون خودرو های چینی و شرکت های بزرگی همچون بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و خودرو سازی بم، واردات لوازم یدکی خودرو وارد یک فضای جدیدی شده است.

واردات کدام یک از قطعات یدکی سود بیشتری دارد؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه کالایی برای شما سود بیشتری دارد. در واقع هر کالایی که شما توانایی فروش آن را دارید پرسود تر است. برخی قطعات خودرو مانند: لنت ترمز و دیسک صفحه چون مصرفی هستند و پس از مدتی بخاطر خرابی یا فرسودگی باید تعویض شوند، بازار فروش بهتری دارند.

در ادامه لیستی را با توجه به گزارش های گمرک جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده ایم که نشان می دهد طی چند سال اخیر بیشترین سهم واردات قطعات یدکی خودرو از چین مربوط به کدام قطعه است:

  1. تمامی قطعات سیستم ترمز شامل: لنت ترمز، دیسک و بوستر
  2. انواع دیسک چرخ
  3. واردات انواع بلبرینگ
  4. پوسته یاتاقان
  5. ماژول روغن ‌موتور
  6. دنده گیربکس
  7. ریل شیشه بالابر
  8. لوازم شاسی خودرو
  9. اجزا و قطعات پلوس خودرو
  10. کالیپر چرخ
  11. شمع انواع خودرو
  12. انواع دیسک و صفحه کلاچ
  13. انواع کمک فنر جلو و عقب
  14. قطعات مربوط به جعبه فرمان
  15. پمپ سوخت خودرو های بنزینی و انژکتوری
  16. برف‌پاک‌کنو تیغه برف ‌پاککن
  17. ماژول روغن ‌موتور
  18. پمپ هیدرولیک فرمان

شرکت واردکننده لوازم یدکی خودرو

به واسطه شرکت چینیران می توانید انواع لوازم یدکی خودرو را از چین خریداری کرده و توسط کارشناسان مجرب و با تجربه ما نسبت به حمل و ترخیص آن اقدام فرمایید.

شرکت حمل و نقل چینیران بیش از 15 سال است که در زمینه واردات لوازم یدکی خودرو از چین به ایران و دبی فعالیت می کنند و شما را در تمامی مراحل شامل خرید و پرداخت وجه حواله، ثبت سفارش و تخصیص ارز، حمل و بارگیری از تمامی بنادر چین و کلیه مراحل ترخیص و استاندارد و ارزیابی کالا تا زمان ورود کالای شما به انبار یاری میکند.

هدف شرکت چینیران ایجاد یک زنجیره کامل از تمامی خدمات در حوزه واردات کالاست. تا شما تجار گرامی با خیالی آسوده نسبت به فرایند بازرگانی خود هدف های پیشرو با برنامه قدم بردارید.

شایان ذکر است شرکت چینیران با قابلیت ارسال هوایی کالا از 4 فرودگاه اصلی چین شامل پکن، شانگهای، شنزن و گوانگجو به صورت روزانه امکان دریافت و رزرو پرواز به ایران را دارا بوده و در صورت نیاز شما تجار گرامی، جهت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی تضمینی از قیمت و خدمات ضامن فرایند کاری و خواهد بود.

خدمات چینیران برای واردات قطعات خودرو از چین

شرکت چینیران صفر تا صد خدمات حمل کالا از چین را ارائه می دهد که شامل:

  • برسی اصالت کالا و کمپانی
  • ثبت سفارش
  • خرید کالا
  • پرداخت هزینه به صورت حواله یوان به چین
  • حمل و نقل کالا به صورت دریایی و هوایی
  • ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور و ارائه کلیه خدمات گمرکی

اگر قصد دارد که تجارتی پرسود و با کمترین هزینه داشته باشید همین حالا با کارشناسان چینیران تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

سوالات متداول

آیا برای واردات قطعات خودرو مجوز خاصی نیاز است؟

نکته ای همه بازرگانان باید به آن توجه داشته باشند این است که واردات هرگونه لوازم یدکی نیاز به دریافت مجوز از سازمان استاندارد دارد. در غیر این صورت کالاها در گمرک ضبط و ترخیص نخواهد شد.

تعرفه گمرکی قطعات خودرو چگونه است؟

هر کدام از قطعات یدکی دارای یک ردیف تعرفه جداگانه با نرخ های متفاوتی می باشند. برای استعلام تعرفه و حقوق ورودی هر کدام از لوازم یدکی با کارشناسان چینران تماس بگیرید.

هزینه واردات قطعات خودرو چگونه است؟

هزینه ی واردات کالا از چین به ایران کاملا متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل:

  1. روش حمل و نقل که به 2 صورت هوایی و دریایی انجام می شود که هزینه حمل هوایی نسبت به حمل دریایی گران تر است. علاوه بر این ها نوع حمل که به صورت CIF یا FOB باشد در هزینه های واردات تاثیرگذار است.
  2. انتخاب تامین کننده کالا نیز در قیمت کالای خریداری شده نیز بی تاثیر نیست
  3. همچنین نوع و وزن کالا در هزینه های ترخیص کالا بخش دیگری از هزینه های واردات قطعات یدکی را در بر می‌گیرد.
  4. انتخاب شرکت باربری نیز در قیمت کالا خیلی تاثیر گذار است. برای مثال: حمل کالا به واسطه کشیرانی جمهوری اسلامی ارزان تر از کشتیرانی چینی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان چینیران تماس بگیرید.

آیا داشتن کارت بازرگانی ضروری است؟

داشتن کارت بازرگانی برای انجام تمام مبادلات بین المللی ضروری می باشد. در صورتی که کارت بازرگانی ندارید اسنادی مانند پیش فاکتور برای شما صادر نخواهد شد و اجازه ترخیص کالا از گمرک را نخواهید داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.