×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

یکی از شیرینی که از زمان قدیم تا به امروز در بین مردم رواج داشته است دانمارکی می باشد که امروزه به صورت مجلسی و غنچه ای در اکثر قنادی موجود در کشور به فروش می رسد و از فروش بسیار خوبی هم نیز برخوردار می باشد و همچنین لازم به ذکر است که این نوع کالا به دلیل پرطرفدار بودن از زمان قدیم تا به امروز تغییرات زیادی در آن به کار رفته است و چند نوع مدل مختلف از آن نیز تولید می شود تا سلیقه اکثر افراد درون کشور را به خود جلب کند.

word image 203281 1 - تجارت شیرینی دانمارکی جدید طلایی کرج -

برخی از کلاهبرداران این نوع از شیرینی را تولید کرده و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند اما محصولات آنها کیفیت پایینی را دارا می باشند به طوری که اگر این نوع محصول را پس از خرید چند روز در یخچال خانگی بگذارید طعم آن نیز عوض شده و به طعمی ترش نیز تغییر خواهد کرد که نمی توان آن را اصلا میل کرد به همین منظور شرکت مربوطه ما توصیه می کند تا این نوع از شیرینیها را از فروشگاه های معتبر و سایتهای معتبر تهیه کنید زیرا اگر محصولی بی کیفیت مصرف کنید باعث آسیب رسیدن به خود نیز خواهید شد و علاقه افراد موجب شده است که تجارت شیرینی دانمارکی رونق و افزایش یابد.

شیرینی دانمارکی ساده جدید طلایی

یکی از از شیرینیهای پر طرفدار برای مجالس و مهمانیهای رسمی، شیرینی دانمارکی می باشد چرا که دارای ظاهری ساده و جدید بوده و لایه رویه آن کاملا برشته و طلایی می باشد. اولین نکته ای که باید در تهیه این شیرینی به آن توجه کرد میزان گلوتن موجود در آرد می باشد و میزان این مواد معدنی باید به گونه ای باشد که شیرینی خیلی سفت نباشد. در کشور ما وجود آرد گندم با درصد گلوتن پایین کمتر یافت می شود به همین دلیل قنادان برای تهیه این شیرینی از آرد سفید استفاده می کنند. نکته ای که باید به آن توجه کنند ورز دادن خمیر است، ورز دادن باید فقط در حد مخلوط شدن تمام مواد باشد چرا که ورز بیش از حد خمیر باعث می شود خمیر سفت گردد و دلیل این سفتی هم وجود گلوتن در آرد می باشد.

word image 203281 2 - تجارت شیرینی دانمارکی جدید طلایی کرج -

برای طرز تهیه شیرینی دانمارکی جدید طلایی ساده باید بدین صورت عمل کنید که ابتدا در یک ظرف بزرگ آرد، شکر، کره و مقداری نمک را با همزن مخلوط کنید سپس در یک کاسه کوچک مقداری مخمر را با شیر ولرم مخلوط کنید تا عمل آید، تخم مرغها را به مایه خمیر اضافه کنید در نهایت مایه را به مخلوط آرد و شکر بیفزایید و کاملا آن را ورز دهید تا یک خمیر یکدست به دست آید، بر روی خمیر سلفون بکشید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ صبر کنید تا استراحت کند. هنگامی که خمیر در حال استراحت می باشد شما کره را میان دو کاغذ کرافت روغنی قرار دهید و با وردنه آن را صاف کنید و اگر دیدید کره نرم شده آن را مجدد در یخچال قرار دهید، کره ای می خواهیم برای این شیرینی استفاده کنیم نباید زیاد سفت باشد در واقع باید قابل انعطاف باشد.

شیرینی دانمارکی کرج

از جمله شهرهایی در ایران که بسیار بازار خرید و فروش شیرینی دانمارکی در آن رواج دارد شهر کرج می باشد که بازار این شیرینی همچون شیرینی نارگیلی بسیار داغ است. این شیرینی توسط یکی از مهاجران در سال ۱۹۱۵ از اروپا فراتر رفت و وارد آمریکا شد، این شیرینی به سرعت در این کشور رونق پیدا کرد به طوری که تمام مراسمات مهم حتی مراسم ازدواج رئیس جمهور آمریکا از این شیرینی استفاده شد. رواج این شیرینی در آمریکا مدیون آقای کلینگ است که با برگزاری تورهای مختلف و همچنین راه اندازی کارگاه آشپزی مختلف کوچک و بزرگ موجب رونق بیش از پیش این محصول خوشمزه و پر طرفدار شد، ای شیرینی در آمریکا بیشتر با پنیر شیرین و با میوه مصرف می شود و همچنین با آجیل نیز طرفداران بی شماری دارد.

word image 203281 3 - تجارت شیرینی دانمارکی جدید طلایی کرج -

روش تهیه مدل خانگی این شیرینی دانمارکی کرج به این صورت می باشد که تخم مرغ و شکر را مخلوط می کنیم و کاملا هم میزنیم، بعد از آن آهسته آهسته آرد گندم را به آن اضافه می کنیم نا جایی که خمیری نرم درست شود و سفت نگردد، بعد از این مرحله خمیر را بر روی یک محل تمیز و روی میز پهن می کنیم و بر روی آن آرد ریخته و کاملا شروع به ورز دادن می کنیم، تا جایی که دیگر به هیچ وجه خمیر به دستمان نچسبد. در این مرحله نکته بسیار مهم این است که کره را باید حتما در میان ۲ عدد پلاستیک قرار داده و به وسیله وردنه آن را پهن کنید، حال کره ای را که پهن کردیم، به روی خمیری که باز شده تا نصقه قرار می دهیم و نصف دیگر خمیر را بر روی آن می کشیم، در این مرحله خمیر را باید به مدت نیم ساعت درون یک جای خنک مانند یخچال قرار دهیم تا کاملا خنک شود و اصطلاحا استراحت کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.