×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

خرید مکمل گینر

ساخت عضله برای بسیاری از افراد به‌ویژه شیفته‌گان فیتنس یک هدف سخت دست‌یافتنی است. جالب است بدانید شما برای اینکه بتوانید ۴۵۰ گرم عضله بسازید نیاز دارید که چیزی حدود ۲۸۰۰ کالری مصرف کنید. حال تصور کنید هدف رسیدن به میزان عضله‌ای بیش از این مقدار باشد؛ آنگاه مصرف این حجم از کالری به منظور تیک زدن هدف عضله‌سازی عملا غیرممکن خواهد بود. اینجاست که پای مکملی چون گینر و مس گینر وسط می‌آید. البته که دانستن تفاوت گینر و مس گینر خود بسیار حائز اهمیت است.

مَس گینر چیست؟

مَس گینرها مکمل‌هایی هستند که برای افزایش وزن و افزایش عضله سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مکمل‌ها شکل پودری یک وعده غذایی هستند و به‌طور عمده از کربوهیدرات (۷۰ درصد)، پروتئین (۲۰-۳۰ درصد) و مقداری چربی (۵-۱۰ درصد) تشکیل می‌شوند. یک وعده معمولی مَس گینر ۱۰۰۰ کالری با ۲۰۰ گرم کربوهیدرات، ۲۵ گرم پروتئین و ۱۰ گرم چربی برای بدن فراهم می‌کند. این مکمل‌ها به افزایش وزن، افزایش عضله سازی و بهبود ریکاوری بعد از تمرین کمک می‌کنند.

چه مقدار کالری برای عضله سازی لازم است؟

بدن شما می‌تواند حداکثر حدود ۲۲۷ گرم در هفته عضله بسازد، بنابراین اگر کالری اضافی زیادی مصرف کنید و نتوانید زیاد ورزش کنید، این کالری به چربی اضافی تبدیل می‌شود. برای عضله سازی مصرف ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی در روز پیشنهاد می‌شود. اگر به‌راحتی چاق می‌شوید، کمترین مقدار را انتخاب کنید و اگر به‌طورکلی افزایش وزن برایتان دشوار است، بالاترین مقدار کالری را هدف بگیرید. شما باید مقداری کالری مصرف کنید که آن‌ها را برای عضله سازی بسوزانید، در غیر این صورت چاق می‌شوید.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف پروتئین بدون چربی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از تمرین، در حین تمرین و در عرض یک ساعت پس از تمرین ممکن است به بهبود عضله سازی کمک کند. ازآنجایی‌که احتمالاً نمی‌توانید استیک یا سینه مرغ را در باشگاه بخورید، نوشیدنی یا مکمل پروتئینی قبل، در حین یا بعد از تمرین می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بااین‌حال، همه‌چیز به پروتئین ختم نمی‌شود. همان‌طور که گفتیم، شما باید برای دریافت کالری بیشتر از مَس گینرها استفاده کنید. این مکمل‌ها به شما کمک می‌کنند عضله بسازید، چربی از دست بدهید و قوی‌تر شوید.

چه کسانی باید از مَس گینر استفاده کنند؟

مَس گینرها یک غذای پودری هستند که به شما کمک می‌کنند کالری اضافی دریافت کنید. شناخت شما از تفاوت گینر و مس گینر ضرورت دارد؛ چراکه با توجه به هدفی که از ورزش دنبال می‌کنید نیاز است ابزار دقیق‌تری را هم انتخاب کنید.

ازآنجایی‌که بدن، اشتها و شرایط زندگی هر کس با دیگری تفاوت دارد، پس در شرایطی که از آن‌ها نام می‌بریم ممکن است نیاز به مصرف مَس گینر باشد:

• سبک‌وزن هستید و اشتهای کمی دارید. مَس گینرها می‌توانند کالری موردنیاز را به بدن شما برسانند. وقتی این پودر را با آب مخلوط کنید خوردن آن آسان می‌شود و افرادی که اشتهای کمی دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

• اگر فقط می‌توانید ۲-۳ وعده غذایی بعد از وقفه‌های طولانی بخورید، می‌توانید از مَس گینر به‌عنوان یک میان وعده استفاده کنید.

• اگر نمی‌توانید در مدرسه، دانشگاه یا محل کار غذا بخورید می‌توانید از مَس گینرها استفاده کنید، به‌جای اینکه به سراغ غذاهای ناسالم بروید.

مزایای مَس گینرها

مکمل‌های گینر مزایای زیادی برای بدن دارند و اگر درست مصرف شوند می‌توانند اثرات خوبی بر روی بدن داشته باشند. البته قیمت گینرها شاید کمی بالا باشد، اما در مقابل مزایایی که دارند واقع غیرقابل توجه است. تعدادی از مزایای گینرها عبارت‌اند از:

  • افزایش توده عضلانی؛
  • افزایش انرژی؛
  • رسیدن به اهداف کالری دریافتی (افزایش کالری دریافتی)؛
  • مصرف آسان؛
  • جایگزینی آسان وعده غذایی هنگامی‌که زمان کافی برای مصرف وعده غذایی خود ندارید؛
  • ریکاوری سریع‌تر بعد از تمرین؛
  • دریافت چربی‌های سالم و کمک به داشتن اندامی متناسب؛
  • ویتامین‌ها، مواد مغذی، فیبر و … درون آن در رسیدن به اهداف تغذیه‌ای به شما کمک می‌کنند.

خرید مکمل گینر از داروخانه روشا

چگونه می‌توان گینر مناسب انتخاب کرد؟

مَس گینرها کالری بالایی دارند، اما منبع این کالری‌ها اهمیت زیادی دارد؛ یعنی شما باید بدانید که کالری موجود در گینر از کجا تأمین شده است. هدف شما این است که عضله بسازید نه اینکه چربی اضافه کنید. بنابراین قبل از خرید گینر حتماً به اصول اولیه دقت کنید.

۱. نسبت ۳ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین

نسبت کربوهیدرات‌ها به پروتئین‌های پیچیده در مَس گینر باید ۳ به ۱ باشد. پروتئین‌های موجود در گینر باید از منابعی مانند کازئین میسلار، کازئینات کلسیم و پروتئین‌های آب پنیر تهیه شده باشد. هرچه آب پنیر (وی پروتئین) سریع‌تر متابولیزه شده باشد، پس از یک تمرین سنگین مواد مغذی را هم سریع‌تر به بافت­های عضلانی آسیب‌دیده می‌رساند و باعث سنتز عضلات جدید می‌شود. پروتئین‌های دیرهضم مانند کازئین میسلار و کازئینات کلسیم به‌عنوان یک پروتئین عالی برای وعده شب و بین وعده‌های غذایی عمل می‌کنند تا از تجزیه عضلانی جلوگیری کنند، توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنند و بدن را در تعادل نیتروژن مثبت نگه‌دارند. کربوهیدرات‌های پیچیده به‌آرامی هضم می‌شوند و انرژی پایدار را برای تمرینات فراهم می‌کنند.

۲. آنزیم‌های گوارشی

وجود آنزیم‌های گوارشی در مَس گینر ضروری است. هضم بهتر این مکمل‌ها احتمال نفخ را کاهش می‌دهد و سوخت را برای تمرینات شدید در راه رسیدن به عضلاتی بزرگ‌تر فراهم می‌کند.

۳. شکر افزوده کم

ساده‌ترین راه برای افزایش کالری، قرار دادن قند بیشتر در گینر است، اما یک مَس گینر باکیفیت مواد مغذی را از منابع بهتر مانند پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های پیچیده تأمین می‌کند و قند را به حداقل می‌رساند. گینری انتخاب کنید که در یک وعده ۱۰۰ گرمی بیشتر از ۶ گرم قند نداشته باشد.

۴. منبع کربوهیدرات

منبع کربوهیدرات مکمل مَس گینر را بررسی کنید. از مَس گینرهای مبتنی بر قند دکستروز اجتناب کنید. مالتودکسترین و ذرت مومی به‌عنوان منبع کربوهیدرات قابل‌قبول هستند. منابع کربوهیدرات پیچیده مانند جو و پودر کینوا بهترین هستند.

۵. مواد مغذی ضروری

کراتین: کراتین موجود در مَس گینر به ایجاد ذخیره فسفوکراتین کمک می‌کند. این ماده ذخیره انرژی بدن برای جلسات تمرین قدرتی و سنگین است. اگر کراتین موجود در گینر از نوع کریپور (Creapure) باشد، خالص‌ترین و قوی‌ترین کراتین است که به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند. این ماده منجر به جلسات تمرینی شدیدتر، لیفت­های انفجاری و توده عضلانی بیشتر می‌شود.

بتائین: بتائین یک آمینواسید است که اگر در گینرها موجود باشد از عملکرد شما پشتیبانی می‌کند و باعث افزایش حجم و اندازه عضلات می‌شود.

گلوتامین: گلوتامین که به‌عنوان سوخت ریکاوری شناخته می‌شود، تجزیه عضلانی را به حداقل می‌رساند تا افزایش عضلات سریع‌تر اتفاق بیفتد.

روغن MCT: این روغن چربی سوزی را بهبود می‌بخشد و در یک مَس گینر حرفه‌ای یافت می‌شود

روغن MCT (تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط) در فرمول‌های حرفه‌ای افزایش عضلات به بدن‌سازان اجازه می‌دهد تا تمرینات خود را به سطح بالاتری برسانند.

چه زمانی باید از گینرها استفاده کنیم؟

فردا صبح که از خواب برخواستید همراه صبحانۀ خود یک وعده گینر هم بگنجانید. از آنجایی که مس گینرها حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات و پروتئین هستند نه تنها شما را تا پایان روز فول انرژی نگه می‌دارد؛ بلکه این انرژی به شما در انجام صحیح تمرینات و ریکاوری بعد از آن یاری می‌رساند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.