پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سیم بکسل نتاب ضخیم قم
    20 مرداد 1401 - 5:14
    شناسه : 203605
    0

    ای روزها سیم بکسل ضخیم در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شوند مانند بلند کردن، بالا بردن، شلاق زدن، بکسل، پهلوگیری، حمل و نقل، چوب بری، حفاری و غیره که در اندازه و ساختارهای متفاوت برای مصارف گوناگون موجود است.

    پ
    پ

    یکی از ابزارها و لوازم بسیار مهم صنعتی، سیم بکسل و سیم مفتول آبکاری می باشد که به دلایل مختلفی از جمله کشیدن، اصطلاحا بکسل کردن، به هم بستن در اوزان و فشارهای بسیار بالا، کارخانه تولید این سیمهای بکسل در شهرهای قم، تهران و شیراز وجود دارد. از تنیده شدن چند سیم به دور هم و سپس تنیده شدن این سیمها به دور یک مغزی سیم بکسل به وجود می آید، در واقع این سیمها از جنس فولاد و استیل ساخته می شوند، در صنعت به دلیل استفامت بسیار بالا و توانایی بالای آن در مقاومت برای تحمل وزن اجسام، تقریبا جایگزین زنجیر شده است و می تواند وظایف آن را به خوبی انجام دهد.

    word image 203605 1 scaled - سیم بکسل نتاب ضخیم قم - سیم بکسل

    شهرهای مختلفی در ایران وجود دارند که از لحاظ صنعتی به دلیل وجود شهرکهای صنعتی بسیار در اطراف خود، در امر صنعت از سیم بکسل بسیار استفاده می کنند، سیم بکسل قم یکی از این شهرها می باشد. سیم بکسل و سیم مفتول گالوانیزه در کارهای بسیار سخت و دشوار که زنجیر و طناب قادر به انجام آن نیستند استفاده می شود، از سیم بکسل در معادن و جرثقیلها استفاده می شود، همچنین در کارهای کوچکتری هم مانند ترمز دوچرخه ها هم کاربرد دارد، در صنایع مختلی مانند: صنعت برق، پتروشیمی، شرکتهای حفاری، آسانسور، جرثقیل، سد سازی، کشتی رانی و بسیاری از مشاغل دیگر از سیم بکسل با اندازه ها ومدلهای گوناگون استفاده می گردد.

    سیم بکسل ضخیم

    ای روزها سیم بکسل ضخیم در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شوند مانند بلند کردن، بالا بردن، شلاق زدن، بکسل، پهلوگیری، حمل و نقل، چوب بری، حفاری و غیره که در اندازه و ساختارهای متفاوت برای مصارف گوناگون موجود است. چرثقیلها و تراکتور بیل دار در سراسر جهان به طیف گسترده ای از طنابهای سیمی تخصصی که به طور خاص برای استفاده از جرثقیل طراحی شده اند، نیاز دارند، قابلیت اطمینان و عملکرد سیم طناب جرثقیل بخشی جدایی ناپذیر از استانداردهای ایمنی بالا است که توسط اپراتورها و صاحبان چرثقیل تعیین شده است. برای اینکه این طناب فولادی در برابر رطوبت و انواع سایش خوردگی مقاوم باشند بر روی آنها روکش پلاستیکی قرار می دهند در ضمن باید دقت نمایید قرارد دادن روکش پلاستیکی مانع از بررسی دقیق می شود.

    word image 203605 2 scaled - سیم بکسل نتاب ضخیم قم - سیم بکسل

    در ساختمان سازی استفاده از طناب کار بسیار درستی نمی باشد و ممکن است به مرور زمان با جابجایی و حمل مصالح سنگین این طنابها دچار ساییدگی و پارگی شود بنابراین بهتر است در اینگونه شغلها از سیم بکسل ضخیم استفاده کنند چرا اکه جان انسانها را تضمین می کند. یکی از مهمترین کاری قبل از نصب سیم بکسل بر روی درب آسانسور باید انجام دهید این است که حتما آن را آزمایش کنید تا از استحکام و مقاومت بالای آن اطمینان حاصل نمایید. سیم بکسلهایی که برای آسانسورها استفاده می شود از مغزی کنفی بهره می گیرند و ساختار آن هم 8 استرندی است، یکی مهمترین عاملی که از این مغزی استفاده می کنند استحکام و مقاومت بالای آن می باشد.

    سیم بکسل نتاب ضخیم

    بافت انواع سیم بکسل دارای لایه های داخلی و خارجی بوده که در جهت خلاف هم تابیده شده که سیم بکسل نتاب ضخیم به دلیل انعطاف آن بسیار کاربردی می باشد. این نوع سیم بکسل دارای ساختار یکسان بوده و همچنین از تمام استانداردها در تولید آن بهره برده شده است و همچنین به دلیل انعطاف بالای آن می توان در بسیاری از وسایل از آن استفاده کرد. کارخانه های بسیاری در زمینه تولید انواع مختلف سیم بکسل نتاب در ضخامتهای متعدد فعالیت دارند و این سیمها را با کیفیت بسیار عالی با استفاده از بهترین متریال روز دنیا تولید کرده و به بازار ارائه می کنند. این کارخانه ها با استفاده از بهترین متریال روز دنیا و همچنین به کار گیری دستگاه های پیشرفته و روز دنیا در این زمینه فعالیت داشته که می توان کیفیت آنها را مورد بررسی قرار داد. برای اینکه این سیم از مرغوبیت بیشتری برخوردار شود معمولا به وسیله یک لایه گالوانیزه آبکاری شده و همچنین مقاومت آن را افزایش می دهد.

    word image 203605 3 scaled - سیم بکسل نتاب ضخیم قم - سیم بکسل

    همانطور که در بالا هم اشاره شد سیم بکسل نتاب ضخیم دارای مقاومت بالایی بوده و برای انتقال وسایل سنگین به کار می رود اغل ماشیننهای سنگین از این وسیله برای جا به جایی خودروها یا محکم کردن محموله های خود استفاده می کنند. هموارا باید در هنگام خرید به نکات مهمی از جمله استحکام و دوام این محصول دقت کنید و همچنین توانایی تحمل وزن را در آنها مورد سنجش قرار دهید زیرا موارد مصرف آن در وسایل بسیار حساس بوده است و باید اطمینان از مرغوبیت آن را داشت. یکی از موارد استفاده از این نوع از سیم بکسل قدرت در برابر پیچش بوده و بتواند تعادل را ایجاد نماید که در صورت استفاده نکردن از نمونه های مرغوب می توان خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. این سیم دارای سایش بسیار کمی بوده و می تواند در بسیاری از قطعات صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.