جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طبع تخمه آفتابگردان شهرستان خوی پروستات
    25 مرداد 1401 - 4:47
    شناسه : 204012
    0

    تخمه آفتاب گردان با توجه به طبع گرم و خشکی که دارد و ئقتی مصرف آن به صورت زیاد و یکنواخت صورت می گیرد در مرحله نخست خشکی آن باعث عتش در بدن خواهد شد و شما باید نوشیدنی مصرف کنید تا خشکی برطرف شود.

    پ
    پ

    به دلیل سابقه خوب و مراجعه کننده بسیار زیاد به طب سنتی و تاکید آنان برای تغذیه همواره برای مصرف هر چیزی نظر طب سنتی چک می شود.

    مصرف تخمه آفتابگردان و تخمه کدو از نظر طب سنتی برای رفع نیاز بسیار خوب و مفید است اما برای مصارف تفریحی و خوردن آن همراه با فیلم و دورهمی ها توصیه نمی شود، زیرا مصرف زیاد هر چیزی باعث بهم ریختن و تاثیر بالای آن روی بدن می شود.

    تخمه آفتاب گردان با توجه به طبع گرم و خشکی که دارد و ئقتی مصرف آن به صورت زیاد و یکنواخت صورت می گیرد در مرحله نخست خشکی آن باعث عتش در بدن خواهد شد و شما باید نوشیدنی مصرف کنید تا خشکی برطرف شود.

    word image 204012 1 scaled - طبع تخمه آفتابگردان شهرستان خوی پروستات - تخمه آفتابگردان

    اما گرمای آن تاثیرات بسیاری که در طبع تخمه آفتابگردان به عوارض نیز شبیه است مانند گرمای گوارش کبد و جوشهای صورت و بدن خواهد اشاره کرد مصرف زیاد آن باعث بالا رفتن گرمی در بدن می شود و بعد از شدت گرفتن گرمی زیاد رشد جوشها بر روی صورت و مشکلاتی در گوارش می شود که به سادگی از بین نمی رود.

    از همین رو بعضی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان تخمه آفتابگردان را به صورت سرکه ای پپپخش می کنند تا بعد از مصرف بی رویه تخمه مشتریان این محصول از عوارض کمتری را حس کنند زیرا سرکه طبعی سرد دارد و باعث خنثی کردن گرمی تخمه آفتاب گردان می شود.

    از این رو گرمای کمتری بدن را در خظر می اندازد البته نمک نیز با دوز پایین تری کار سرکه را انجام می دهد و تخمه خام و بدون مزه گرمای خیلی بیشتری دارد و عوارض بیشتری را می تواند داشته باشد.

    تخمه آفتابگردان کرمانشاه

    شما می توانید تخمه آفتابگردان خام باکیفیت را از تمامی مراکز خرید مانند کرمانشاه و غیره تهیه کنید و از آنجایی که کیفیت می تواند نقش بسیار زیادی را در طعم و مزه آن بگذارد باید در انتخاب آن دقت بیشتری را داشته باشید.

    تخمه آفتابگردان دارای خواص بسیار زیادی بوده و برای زیبایی پوست، کاهش وزن، بهبود گوراش، بهبودی رشد موها و غیره نقش بسیار زیادی را نیز دارد همچنین تخمه آفتابگردان دارای ریبوفلاوین بوده که می تواند پروتئین، چربی و کربوهیدارتهای مفید را در بدنتان افزایش دهد و در هنگام فعالیتهای ورزشی می تواند به انرژی شما بیافزاید.

    word image 204012 2 scaled - طبع تخمه آفتابگردان شهرستان خوی پروستات - تخمه آفتابگردان

    لازم به ذکر است که تخمه دارای ویتامینهای مهم A و D بوده که می تواند به سم زدایی بدن و کبد کمک زیادی کند همچنین مواد معدنی بسیار زیادی در تخمه آفتابگردان شهرستان خوی وجود دارد که می تواند ب سلامت کبدتان را تضمین کند البته باید دقت داشت که مصرف تخمه آفتابگردان باید به اندازه باشد و در صورت مصرف زیاد آن عملکرد برعکسی را مشاهده خواهید کرد.

    استانهای زیادی در ایران تخمه آفتابگردان دور سفید را کشت می کنند و شهرهایی همچون گلستان در این جهت سابقه زیادی نیز داشته است همچنین شما می توانید طبق کیفیتی که تخمه های هر استان دارد آن را خریداری کنید.

    کشور ایران به دلیل داشتن مناطق گرم بسیار زیاد محل مناسبی برای کشت تخمه آفتابگردان بوده و محصولاتی که در شهرستانهایی با آب و هوای مطلوب و مناسب کشت می شود کیفیت آن نیز به نسبت سایر مناطق بسیار مناسب است.

    تخمه آفتابگردان و تنبلی تخمدان

    مغز تخمه آفتابگردان منبع غنی از ترکیبات مقادیر زیادی فلاونوئیدها و فنولیک می باشد که بسیاری از خانم ها آسیاب شده آن را برای تنبلی تخمدان مصرف می کنند. ویتامین E موجود در این آجیل زیبا درصد ضد التهاب بودن آن را افزایش داده و افراد میتوانند برای التهاب های مزمن و کوتاه مدت از مصرف آن غافل نشوند.

    word image 204012 3 scaled - طبع تخمه آفتابگردان شهرستان خوی پروستات - تخمه آفتابگردان

    این محصول سرشار از مواد معدنی می باشد که ایمنی بدن را در برابر بیماری ها و باکتری ها مقاوم میسازد، روی و سلینوم موجود در تخمه آفتابگردان پروستات نقش زیادی در افزایش ایمنی بدن ایفا میکند.
    ویتامین B1 که در این محصول روغنی وجود دارد، به افزایش سطح متابولیسم بدن کمک کرده و انرژی افراد را در فعالیت های سخت روزانه تامین می کند.
    مطالعات زیادی نشان داده است میل کردن تخمه آفتابگردان بر زیاد شدن قدرت ذهنی و تاثیر بر خلق و خوی افراد تاثیر بسزایی دارد. طبع تخمه آفتابگردان ریز گرم و خشک است که از دانستن آن اصلا غافل نشوید. با دانستن فواید این محصول دیگر به سراغ اسنک ها با چربی های مضر نمی روید.

    یکی دیگر از آجیل و خشکبار مصرفی ما ایرانی ها که در آجیل طرفداران بسیاری دارد تخمه آفتابگردان میباشد که فایده آن برای موها را از دست ندهید.

    افراد زیادی داشتن موهای براق و پر پشت را مهم ترین معیار برای زیبایی میدانند که این کاملا درست است. با استفاده مقادیر به اندازه تخمه آفتابگردان مغذی میتوانید سلامت موهای خود را به خود هدیه دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.