×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

زرد چوبه حاوی ترکیبات زیست فعال با خواص دارویی قوی است که معروف ترین آنها کورکومین است که مهمترین مزیت سلامتی و درمانی زردچوبه از آن حاصل می شود. زرد چوبه به عنوان یک ضد التهاب طبیعی می باشد ، زیرا تعداد مولکول هایی که نقش عمده ای در التهاب دارند را ، کاهش می دهد. برای خرید انواع ادویه پایه و ترکیبی خالص و با کیفیت از جمله زرد چوبه اینجا را کلیک کنید. زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که اثر رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. خواص ادویه زرد چوبه و تاثیر آن بر سلامت بدن ، تقریبا بی پایان است.

word image 204026 1 - هر آنچه باید در مورد زردچوبه بدانید - ادویه

زرد چوبه ادویه ای است که معمولاً در غذا های آسیایی استفاده می شود. دارای طعمی گرم و کمی تند است و اغلب برای طعم دادن یا رنگ دادن به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینکه در طبخ انواع غذا مورد استفاده قرار می گیرد ، از ریشه آن در صنعت داروسازی نیز استفاده می شود. در ادامه برخی از مهمترین خواص زردچوبه برای سلامتی بر اساس مطالعات و تحقیقات ثابت شده ، ارائه شده است.

  1. زرد چوبه یک ضد التهاب قوی

تحقیقات نشان داده است که زردچوبه حاوی طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها ، مواد ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. علاوه بر موارد اشاره شده ، این ماده غذایی حاوی مواد ضد التهابی نیز می باشد که از مهمترین فواید زردچوبه برای سلامتی است. به همین خاطر است که از زردچوبه همواره به عنوان یک داروی طبیعی یاد شده است. به دلیل آنکه دارای خواص ضدالتهابی است ، می توناد در درمان برخی از بیماری موثر واقع شود. این بیماری ها عبارت است از:

  • درمان پسوریازیس : ممکن است به درمان پسوریازیس و سایر بیماری های التهابی پوست کمک کند.
  • درمان آرتریت : از زرد چوبه به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتریت و آرتریت روماتوئید یاد می شود.
  • درمان آسم : می تواند به کاهش التهاب مرتبط با آسم کمک کند. با افزودن یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه به یک لیوان شیر گرم می توان تاثیر آن را در درمان آسم مشاهده نمود.
  • مقاومت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا : به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد ویروسی، می تواند در مبارزه با سرفه های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد.
  • ترمیم زخم : به بهبود زخم ها و سوختگی ها و رشد مجدد پوست آسیب دیده کمک می کند و از آن می توان به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی موثر ، استفاده نمود.
  1. ضد سرطان

همان طور که پیشتر بیان شد ، زردچوبه حاوی کورکومین است. کورکومین ماده فعال موجود در زردچوبه است که می تواند سلول ها را برای انجام فرآیندی که باعث خود تخریبی سلول های سرطانی می شود ، تحریک کند. تحقیقات نشان داده است که یک قاشق چای خوری زردچوبه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی ، به پیشگیری از بسیاری از سرطان ها و از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کند. در نتیجه توصیه می شود به منظور پیشگیری از انواع سرطان از جمله سرطان پروستات ، سرطان سینه ، سرطان روده بزرگ و … بعد از مشورت با پزشک خود ، مصرف این محصول را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

  1. برای سلامت کبد مفید است و سموم را از بدن دفع می کند.

کبد از طریق تولید آنزیم ها ، خون را سم زدایی می کند و زرد چوبه به افزایش تولید این آنزیم های حیاتی کمک می کند که این امر منجر به کاهش سموم در بدن می شود. برخی از مطالعات نیز ثابت کرده اند که در مبارزه با بیماری های کبدی ، تحریک و بهبود گردش خون ، بسیار موثر است.

  1. کاهش وزن و سوزاندن چربی

مزایای و فواید زردچوبه در کاهش وزن به شرح زیر است :

  • بسیاری از آزمایشات نشان داده ، یکی از فواید زردچوبه این است که به متابولیسم چربی کمک می کند که این امر باعث کاهش وزن و لاغری شکم خواهد شد.
  • عنصری در زرد چوبه وجود دارد که به تحریک کیسه صفرا و افزایش ترشح آن در بدن کمک می کند که بیشترین نقش را در هضم چربی ها دارد.
  • به کاهش سطح قند خون ، کاهش مقاومت سلول ها در برابر انسولین که مسئول افزایش ذخیره چربی است، کمک می کند.
  • می تواند بدن را برای سوزاندن چربی در فرآیند حفظ دمای بدن تحریک کند.
  • هضم غذا را بهبود می بخشد و علائم نفخ و گاز را کاهش می دهد.
  • زردچوبه در درمان بیشتر انواع عفونت های روده از جمله کولیت اولسراتیو مفید است.

word image 204026 2 - هر آنچه باید در مورد زردچوبه بدانید - ادویه

  1. زرد چوبه با آلزایمر مبارزه کنید.

مطالعات نشان داده است که زردچوبه در جلوگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر با حذف پلاک‌های ناشی از تجمع پروتئین بتا آمیلوئید بین سلول‌های مغزی که باعث آلزایمر می‌شوند ، نقش بسیار موثری دارد.

بیماری آلزایمر همچنین با التهاب مغز مرتبط است و زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و فعالیت آنتی اکسیدانی است. بنابراین مصرف منظم روزانه زرد چوبه ممکن است راهی موثر برای جلوگیری از شروع بیماری آلزایمر و بهبود حافظه باشد. یکی دیگر از مزایای زردچوبه این است که با کمک به حذف تجمع چربی در مغز و بهبود جریان اکسیژن به آن، از سلامت کلی مغز حمایت می کند.

  1. زرد چوبه به کنترل دیابت کمک می کند.

چندین مطالعه نشان داده است ، آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه به طور موثری به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند که این موضوع ممکن است در جلوگیری از بروز دیابت نوع ۲ موثر باشد. همچنین مصرف این محصول در بهبود کنترل سطح گلوکز نقش داشته و اثر داروهای مورد استفاده برای درمان دیابت را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است ، ممکن است مصرف زرد چوبه در صورت ترکیب با داروهای قوی دیابت ، برای بیماران خطرناک باشد زیرا ممکن است منجر به افت ناگهانی قند خون شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف زردچوبه به منظور درمان و پیگشیری از دیابت ، با متخصص و پزشک خود مشورت کنید.

  1. زرد چوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از زردچوبه به عنوان چاشنی غذا می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. کلسترول بالا می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها و به خطر افتادن سلامتی شود. استفاده از زرد چوبه به پیشگیری از بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

  1. فواید و خواص زردچوبه برای پوست صورت و زیبایی

تحقیقات نشان داده است کورکومین دارای خواصی است که به سلامت و زیبایی پوست ، تقویت مو و درمان مشکلات آن کمک می کند. شاید موثرترین تاثیر مصرف زرد چوبه مربوط به درمان آکنه ، پاکسازی پوست باشد.

راه های استفاده و قراردادن زردچوبه در رژیم غذایی روزانه

به منظور دریافت خواص زردچوبه ، پیشنهاد می شود از این ماده غذایی ارزشمند به صورت زیر استفاده و در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

  • زردچوبه را می توان به تخم مرغ های سرخ شده یا آب پز اضافه کرد.
  • زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و ان را میل نمایید.
  • کمی زردچوبه به برنج و یا سبزیجات کبابی خود اضافه کنید تا طعم بهتری به دست آید.
  • کمی زردچوبه را به انواع سوپ اضافه کنید و طعم و خواص آن بهره مند شوید.

لازم به ذکر است تمام موارد ارائه شده در این مقاله بر اساس مطالعات و تحقیقات و نتایج آنها در فضای وب گرد آوری شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.