×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مواد نشات گرفته از شیر با توجه به نوع، غلظت، دفعات فرآوری و سطح چربی شیر از کیفیت و سطوح مختلف مواد معدنی برخوردارند و پنیر لاکتیکی رژیمی نیز همانطور که از اسمش پیدا است از سطح چربی پایین و روش تهیه ارگانیک و رژیمی تهیه شده است.

عنوان پنیر لاکتیکی برگرفته از روش و نوع اسید لاکتیکهایی است که جهت لخته سازی و تشکیل پنیر خوب در شیر برای مایع آغاز کننده پنیر استفاده می شود.

دلیل رژیمی بودن این پنیر عدم استفاده از هر گونه افزودنی و چربیهای گیاهی و مصنوعی می باشد و استفاده از شیر پاستوریزه برای پنیر لاکتیکی نیز از جمله ویژگیهای رژیمی بودن این محصول می باشد.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\5-422.jpg

در کنار مناسب بودن قیمت پنیر لاکتیکی رژیمی نه تنها از نظر بافت و مزه نسبت به سایر پنیرهای پرچرب کمبودی نداشته بلکه با داشتن سطح بالایی از ویتامین آ که حاصل استارتر به کار رفته است و نیز مقادیر چشمگیر پروتئین و کلسیم از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است.

مصرف تازه و روزانه این پنیر همچون پنیر گوسفندی که نشان دهنده عدم وجود افزودنیهای نگهدارنده و مواد شیمیایی است از دیگر نشانه های رژیمی و سالم بودن پنیر لاکتیکی است و پس از تهیه شدن؛ این پنیر را در ترکیب آب پنیر و آب نمک قرار داده و در دمای مناسب نگهداری و توزیع می کنند.

ضمن خرید این پنیر دقت کنید که بافت اسفنجی و تخلخلهای ریز و درشت، انعطاف نسبی و رو به سفت با بوی مطبوع و عدم طعم ترشیدگی از نشانه های تازگی پنیر لاکتیکی می باشد.

پنیر لاکتیکی صنعتی

در ایام قدیم تمامی فرآورده های لبنی را در خانه تهیه می کردند اما امروزه با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و اتلاف وقت فرآورده های لبنی را به صورت صنعتی  تهیه می کنند، پنیر لاکتیکی صنعتی مشابه همان پنیرهایی است که در روستا است و استاندارد خودش را دارد که در ایران مطابقت می کند.

در پنیر و کشک محلی و بیشتر پروتئینهایی که در شیر موجود است یافت می شود و مانند پنیرهای دیگر که مملو از کلسیم، پروتئین و فسفر است واگر کشوری بخواهد پنیر لاکتیکی را تهیه کند باید مطابق دستورات ساخت در ایران آن را تولید کند تا بتواند همان طمع و مزه را دریافت کند.

این فرآورده نیز یکی از فرآورده های تخمیری شیر به حساب می آید، تخمیر یک فرآیندی است که قند را به اسید یا گاز یا الکل مبدل می کند باکتریهای لاکتیک نیز در تخمیر از لاکتوز به اسید لاکتوز تبدیل می شوند.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\kartinki-syr-28.jpg

در این فرآوری حتی می توان گفت پیشرفت زیادی در کشاورزی نیز کرده است و باعث بالا رفتن خرید پنیر لاکتیکی صنعتی زیرا شیر نخستین محصول غذایی بود که در دسترس انسان رار گرفته بوده است.

افراد بسیاری هستند که به دنبال محصولات و فرآورده هایی سالم و مقوی می گردند تا با استفاده از محصولات سالم و مغذی به بدن خود سلامتی هدیه کنند و تا جای ممکن از مضرات آن به دور باشند.

پنیر لاکتیکی جزو پنیرهای سالم، اصیل و سنتی در ایران است، که فوایدش خیلی بیشتر از معایبش است، اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید از پنیر لاکتیکی استفاده کنید.

پنیر لاکتیکی را در دوران قدیم در خانه ها تهیه می کردند و مانند بقیه لبنیات از شیر دامهایشان، اما امروزه ساخت این نوع پنیر به صورت صنعتی تبدیل شده است و به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

پنیر سفید گوسفندی

به‌ طورکلی پنیرها از خواص فراوانی برخوردار می ‌باشند مانند پنیر سفید گوسفندی که جزء دسته لبنیات سفید رنگ است که مهمترین ویژگی آنها قوی سازی استخوانها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها به دلیل وجود کلسیم فراوان می ‌باشد.

همچنین از محبوب ‌ترین لبنیات مصرفی در سراسر دنیا محسوب می ‌شود این ماده غذایی می‌ تواند از حیواناتی چون شتر، گاو، بز و گوسفند تهیه شود که پر مصرف‌ ترین آن از شیر گاو است که برای پنیر بسیار مناسب می‌ باشد.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\6-310.jpg

افرادی که به طعم شیر علاقه ‌ای ندارند می ‌توانند با خرید پنیر لاکتیکی گوسفندی از این پنیر برای جذب کلسیم و مصرف روزانه خود استفاده کنند پنیرها بر اساس انواع مختلفی که دارند می ‌توانند ارزش غذایی متفاوتی نیز داشته باشند همچنین پنیرها انواع متفاوتی دارند.

که در متن بالا درباره ویژگیهای پنیر لاکتیکی توضیح دادیم علاوه ‌بر آن پنیر لیقوان، پنیر فتا، پنیر خامه ‌ای و غیره از دیگر پنیرهای موجود در بازار هستند که اکثراً در وعده غذایی صبحانه مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

بهبود عملکرد مغز از خواص مهم پنیرها می‌ باشد همچنین پنیر را می‌ توان به ‌عنوان ماده ضد سرطانی معرفی کرد که به دلیل وجود ویتامینهای موجود در آن می‌ تواند از بدن در برابر سرطانی شدن سلولها محافظت کند که این ‌موضوع می ‌تواند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.