×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر

دستگاه صنعتی هموژن دارای انواع مدلها می باشد که رایج ترین آنها مدل هموژنایزر تک هد و هموژنایزر دو هد می باشد و خود این دستگاه های هموژن دارای تقسیم بندی خاص خواص و کاربردهای خاصی هستند برای مثال هموژنایزر تک هد مناسب برای همگن سازی و هموژن سازی مایعات رقیقی مثل شیر بوده است اما دستگاه هموژنایزر دو هد علاوه بر اینکه مایعات رقیق را همگن سازی می کند مایعات غلیظ را نیز با تکنیک هموژن سازی پوشش می دهد برای مثال مایع بستنی نوعی مایعات غلیظ محسوب می شود.

word image 205009 1 scaled - قیمت دستگاه هموژن دو هد دست دوم تهران - دستگاه هموژن

جالب است بدانید فرایندی که دستگاه هموژن طی می کند در خوش طعم شدن هرچه بیشتر شیر تاثیر می گذارد و در شهر تهران که منبع تولید دستگاه های صنعتی می باشد دستگاه هموژن تهران تولید می شود.

گفتیم که در صنایع شیمیایی نیز دستگاه هموژن قابلیتهایی را دارد برای مثال برای تهیه انواع چسب جوهر و گریس، واکس کفش، سموم دفع آفات نباتی، و سموم کشاورزی، واکس ماشین و غیره استفاده می شود کاربرد آن در صنایع بیوتکنولوژی برای کاهش اندازه ذرات و برای رفع پراکندگی آنها در حد میکرو و نانو استفاده می شود.

دستگاه هموژن دست دوم

هدف از همگن سازی یا هموژنیزه کردن ایجاد یک امولسیون پایدار می باشد، به عنوان مثال در هموژن شیر باید فرآیند انجام شده به صورتی باشد که گویچه های چربی ایجاد نشوند و در نهایت موجب تشکیل یک لایه در بالای شیر نشود لذا همگن سازی باعث به وجود آمدن اختلالاتی در روند تشکیل گلبولهای چربی می شود و در نهایت باعث کاهش چربیهای تشکیل شده در سرشیر می شود.

این روش تمایل چربیهای موجود در شیر را به جمع و گلوله شدن کاهش می دهد و عبور شیر با سرعت زیاد از مجرای کوچک موجود در دستگاه هموژن با ایجاد عواملی مانند: حباب سازی و تلاطم باعث می شود تا گلبولهای چربی از هم بپاشند.

word image 205009 2 scaled - قیمت دستگاه هموژن دو هد دست دوم تهران - دستگاه هموژن

برخی از ماشین آلات و دستگاه های مختلف مانند: دستگاه هموژن به دلیل قیمت بالایی که دارند به صورت دست دوم نیز خرید و فروش می شوند زیرا قیمت دستگاه هموژن دست دوم به مراتب ارزان تر است.

در ابتدای مطلب به این شرح این مسئله می پردازیم که دستگاه هموژن چگونه کار می کند؟

نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که امواج انرژی که در مایع هستند از دریچه دستگاه می گذرند سپس پراکنده شده و گردابهایی آشفته با قطر کروی و اندازه متوسط ایجاد می کنند و اندازه گلبولها به وسیله این جریان گردابی کاهش پیدا می کند و از هم گسیخته می شود.

یکی از قدیمی ترین کاربردهای این روش که اکثر افراد از آن مطلع هستند استفاده از روش هموژنیزه در فرآوری شیر می باشد و معمولا استاندارد سازی قبل از این مرحله انجام می شود و چربی که در شیر وجود دارد از آب جدا می شود و در قسمت بالا جمع می گردد.

دستگاه هموژن دو هد

البته لازم به ذکر است که بدانید این دستگاه نه تنها برای محصولی مثل شیر بلکه هر محصول دیگری را می توان با استفاده از دستگاه های همگن سازی آزمایشگاهی به کیفیت بالاترین رساند و از نفوذ انواع آلودگیها و میکروبها به داخل آن محصول جلوگیری کرد، دستگاه های همگن سازی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده اند مثل بدنه اصلی دستگاه، ظرفی با اندازه و سایزهای مختلف که محل محصول یا همان نمونه است و یک گوی فلزی در ابعاد مختلف.

word image 205009 3 scaled - قیمت دستگاه هموژن دو هد دست دوم تهران - دستگاه هموژن

همچنین دستگاه هموژن به صورت کلی به دو شکل تک هد و دو هد ساخته می شود و برای اطلاع از قیمت دستگاه هموژن دو هد و تک هد باید از مراکز معتبر استعلام بگیرید. هر دو نوع اینها جزوی از هموژنهای تحت فشار هستند و برای همگن سازی مواد مایعی که غلظتهای مختلفی دارد استفاده می شود، لازم است که بدانید به صورت کلی هر دوی این نوع از دستگاه شبیه به یکدیگر عمل می کنند اما اصلی ترین تفاوتی که دارند تعداد هدهای به کار رفته در آنها است که اگر هموژنایزر تک هد باشد از آن برای مایعاتی که رقیق تر هستند مثل شیر و نوشابه و غیره استفاده می ‌کنند و اگر هموژنایزرها دو حد باشد برای موادی که غلظت آنها بالاتر است مناسب تر هستند مثل موادی مانند خامه قنادی، بستنی، محصولات آرایشی مایع و غیره.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.