×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کشورمان ایران با داشتن کشاورزان خبره به تولید انواع خیار های خاردار بوته ای در شهر زیبای جیرفت پرداخته است این محصول با داشتن ویتامین های زیادی که در خورد دارد مناسب برای انواع بیماری می باشد که در ادامه به ان موضوع می پردازیم.

خیارها دارای کالری بسیار کمی می باشند و به افرادی که رژیم دارند بسیار این میوه توصیه می شود از خیار در موارد گوناگونی چون آب دوغ خیار، ماست خیار و مواردهای دیگری استفاده می شود که طرفداران زیادی دارد.

خیارهایی که بیشتر در مجالس و مراسمها استفاده می شوند از نوع خیار ساده خاردار یزد می باشند به دلیل اینکه دارای مزه و طعم بسیار عالی ای بوده و مزه دلچسبی دارد.

خیارها دارای موارد استفاده ی بسیار زیادی می باشند که شما می توانید بسته به نوع نیاز خود نیز از این محصولات استفاده کنید.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (42).jpg

در بیشتر شهرها نیز خیار خاردار کشت خواهد شد به خصوص خیار خاردار جیرفت طرفدار زیادی دارد.

معمولا خیارها برای اینکه محصول بدهند نیازمند به یک آب و هوای مناسب و مرطوبی می باشند شما باید در هنگام کاشت این محصولات اگر بصورت گلخانه ای بود توجه کنید که در زیر بوته این گیاه نم دار باشد و خشک نباشد به علت اینکه منجر به خشک شدن بوته گیاه شده و دیگر قادر به بار آورن نیست.

خیارهایی که برای خود خریداری می فرمایید باید در هر میزانی که بود آن را درون جای خنکی مانند انباری و یا یخچال نیز نگهدارید زیرا در هوای گرم پلاسیده شده و به زودی نیز از بین خواهد رفت.

خیار از مفیدترین و بهترین انواع میوه می باشد که ویتامینهای زیادی را در خود جای داده و توانسته بعنوان بهترین ماده غذایی به شمار آید شما می توانید از این خیارها در تناژ بسیار زیادی خریداری کنید.

خرید خیار خاردار

بسیاری از مردم ایران برای مصرف روزانه ی خود از خیار خاردار تغذیه می کنند و این خیار در سبد خرید اکثر ایرانیها است.

خیار دارای ترکیبات فتوشیمیایی است که این ترکیبات برای سلامتی لثه ها و دندانها بسیار مفید است و بوی بد دهان را به سرعت از بین می برد.

خیار برای ماهش فشار خون بسیار مفید است زیرا دارای مقادیر بسیار زیادی از پتاسیم می باشد و پتاسیم موجود در آن یک ادرار آور طبیعی است و همچنین این میوه فقط برای درمان فشار خون بالا نیست و افرادی که فشار خون پایین دارند نیز با این میوه درمان می شوند.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (43).jpg

بسیاری از مردم ایران برای مصرف روزانه ی خود از خیار خاردار تغذیه می کنند و در سبد اکثر ایرانیها خرید خیار خاردار موجود می باشد.

برای تهیه این نوع خیار از بذرهای اصلاح‌ شده و گلخانه‌ ای استفاده می ‌کنند که تحت شرایط روز بلند و دمای بالا گلهای نر بیشتری نسبت ‌به گلهای ماده تولید می ‌شود و در شرایطی که روزها کوتاه است گلهای ماده به گلهای نر ارجعیت پیدا کرده و تعداد آنها بیشتر می ‌شود و گرده‌ افشانی خیار توسط زنبور انجام می ‌گیرد.

خیار خاردار علاوه بر اینکه به طور خام خورده می شود در تهیه ترشی و سالاد نیز قابل استفاده است و این خیار خار دار را زمانی برداشت می کنند تا کاملا رسیده باشد اما اگربرای ترشی بخواهید باید خیار را زودتر از موعد برداشت کنید و با آن ترشی درست کنید.

اگر خیارهای شما ضعیف هستند می توانید به آنها کود دهید تا گیاه قوی تری داشته باشید و به موقع به گیاه آب دهید و همچنین رطوبت زیاد باعث می شود تا گلهای این گیاه بریزند و توصیه می شود تا به مقدار لازم به گیاه آب دهید.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (44).jpg

خیار خاردار گلخانه‌ ای نیز روش کشتی مشابه باقی انواع خیار خاردار بوته ای دارد در خیارهای گلخانه ‌ای پس‌ از کاشت مدت ‌زمانی که طول می‌ کشد تا گیاه شما جوانه بزند بین سه ‌تا پنج روز است و می ‌تواند قبل از گذشته مدت‌ زمان دوماهه باردهی مناسب داشته باشد دمایی که برای جوانه زدن خیارها درون گلخانه لازم است دمایی در حدود ۱۸ درجه سانتی ‌گراد می‌ باشد.

خیارهای خاردار به خیار هیبریدی نیز معروف می‌ باشند که جزء دسته صیفی ‌جات بسیار قدیمی می‌ باشند و به‌ صورت درختی نیز رشد می ‌کنند.

برخلاف میوه‌ های دیگر معمولاً خیار را باید قبل ‌از این ‌که به‌ طور کامل رسیده شود برداشت کرد که این برداشت معمولاً حدودا بین دو تا سه ماه بعد از کاشت می‌ باشد اگر بخواهید این محصول را در هوای گرم برداشت کنید میوه‌ های شما شل و بی‌ کیفیت می‌ شود اگر تمایل به برداشت میوه درجه یک دارید به شما پیشنهاد می‌ شود در صبح زود این میوه را برداشت کنید تا علاوه‌ بر طراوت زیاد عطر و طعم بی‌ نظیری را داشته باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.