×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

این روزها با توجه به افزایش تعداد تولیدکنندگان و فروشندگان انواع دیگ بخار که اقدام به فروش دیگ بخار یک تن در سراسر کشور کرده اند، توصیه می کنیم قبل از خرید این دستگاه چند نکته مهم را به خوبی بررسی نمایید.

دستگاه دیگ بخار که در زبان انگلیسی به آن Boiler گفته می شود یکی از دستگاه صنعتی اصلی مورد استفاده در صنایعی چون نیروگاه ها و پالایشگاه ها، خودروسازی، رنگرزی نخ و پارچه، مرغداریها و دامداریها، کارخانجات لاستیک سازی و کارخانه های تولید بسیاری از مواد غذایی است که در طول فرآیند تولید محصولاتشان، نیاز به بخار دارند.

این دستگاه که از یک مخزن بسته تشکیل شده است، به گونه ای طراحی شده که پس از حرارت دادن به آب درون مخزن، از بخار آب خارج شده از آن برای کاربرد موردنظر استفاده می شود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (97).jpg

همانطور که گفتیم به دلیل حرارت بسیار زیادی که در دیگ بخار یک تن وجود دارد، مخزن این دستگاه از جنس فلزات مقاومی همچون چدن و فولاد ساخته شده است.

ظرفیت تولید بخار هر یک از دیگهای بخار با توجه ظرفیت مخزن آب و توان تولیدی دستگاه، متفاوت بوده و به همین دلیل انواع مختلفی از دیگ بخار مانند دیگ بخار یک تن، دیگ بخار ۳ تنی، دیگ بخار ۵ تنی و یا بیشتر در بازار موجود هستند.

با توجه به راحتی حمل و نقل و نصب این دستگاه و از طرفی توان تولیدی دیگ بخار یک تن، از این وسیله بیشتر در صنایع کوچک و متوسط استفاده می شود.

مشخصات فنی دستگاه دیگ بخار، عبارت است از نوع پمپ آب دستگاه، راندمان و ظرفیت دستگاه، نوع مشعل استفاده شده در دستگاه، الکترود مصرفی آن و همچنین نوع جوش و شبکه بدنه دیگ بخار.

دیگ بخار مشهد

به طور کلی یک دیگ بخار دارای لوازم و تجهیزات کنترلی مخفی ویژه ای می باشد که مجهز بودن به آن در طراحی دیگ بخار موجب کارایی بالا و عملکرد صحیح و ایمن دیگ بخار صنعتی می شود.

از این جمله تجهیزات وجود و حضور برخی کارامد و ضروری بوده و در استانداردهای ساخت دیگ بخار به کار می آید.

از ویژگیهای متمایز دیگ بخار گرم زغال سنگی مشهد به تولید بخار اشباع بدون نیاز به آب با ظرفیتهای بالا و توانایی در کارکرد راندمانی بالا در سه شیفت و بدون خاموشی بویلر امکان نصب سیستمهای مونیترینگ وجود دارد و از دیگر امکانات دیگ بخار نصب سوپر هیت و اکونومایزر می باشد.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (98).jpg

در مناطقی که استفاده از سوخت مایع گران می باشد و امکان سوخت رسانی مثل گاز و گازوئیل و سایر سوختها فراهم نباشد از دیگ بخار استفاده می شود، دیگ بخار مشهد به گونه ای طراحی و تولید شده که راندمان حرارتی بالایی دارد و برای سوخت رسانی به مناطق محروم از امکانات سوختی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگهای زغال سنگ سوز یکی از روشهای تولید انرژی را به واسطه زغال سنگ دارند و زغال سنگ منبعی بسیار با ارزش از مواد معدنی تولید انرژی در جهان می باشد.

میزان حرارت قابل انتقال در دستگاه جزو عوامل بالا برنده راندمان آن می باشد برای بررسی راندمان یک دستگاه بخار سوپر حرارت واقعی چیزی معادل ۸۵ درصد می رسد.

خرید دیگ بخار صنعتی

از زمان صنعتی شدن جامعه و با پبشرفت هر چه گسترده تر علم، انسانها از اوایل قرن ۱۸ سعی بر طراحی ماشینها در صنعت کردند که اکنون دیگ بخار صنعتی و دیگ بخار غذا که قیمت خرید آنها را بر اساس ظرفیت، راندمان و جنس آنها تعیین می کنند.

از دیگر مزایای دیگهای بخار مجهز بودن به سیستم چند سوخته بودن آنها می باشد که بسیار ضروری و حیاتی است زیرا اگر یک سوخت قطع بشودسریعا سوخت دیگری جایگزین می شود.

به طور کلی استفاده از بخار هزینه های تولید، توزیع و برگشت کندانس شما را بسیار کاهش می دهد و به همین استفاده از دیگ بخار برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

C:\Users\MacanPc.ir\Downloads\Logo (1) (99).jpg

در صنایع گوناگون از جمله صنایع غذایی، دیگ بخار صنعتی یکی از اصلی ترین و مهمترین دستگاه ها است که آنها را در اندازه ها و ظرفیتهای مختلف می سازند تا در هنگام فروش و نیاز مشتری بتوانند نیاز او را تامین کنند.

این دیگها که بسیار مدرن هستند از چندین گذرگاه و مشعل بسیار مناسب استفاده می کنند تا مقدار بسیار زیادی از انرژی داخل سوخت را به آب انتقال بدهند که همچنین آنها در این زمینه دارای کمترین اتلاف انرژی هستند.

این دیگها بسیار با محیط زیست سازگار هستند و سوخت آنها به عوامل بسیار گوناگونی بستگی دارد تا انتخاب بشود.

به دلیل همین سازگار بودن حتی می توان از صادرات زباله های قابل اشتعال نیز به عنوان سوخت استفاده کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.