×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

word image 205275 1 - معرفی برند لگراند، برند فرانسوی تجهیزات پسیو شبکه - برند لگراند

معرفی برند لگراند، برند فرانسوی تجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات شبکه انواع مختلفی دارند و برندهای متفاوتی در دنیا به طراحی و تولید آن‌ها مشغول هستند. تجهیزات شبکه به دو دسته تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه تقسیم می‌شوند. یکی از برندها بسیار شناخته شده در دنیا که در زمینه تولید این تجهیزات فعالیت می‌کند، برند لگراند است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری در مورد این برند مطالعه کرده و به معرفی لگراند و مهم‌ترین تجهیزات تولیدی آن بپردازیم.

تاریخچه برند لگراند

این شرکت اولین بار در سال 1865 در منطقه لیموزین فرانسه راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد. در آن زمان فعالیت اصلی شرکت تولید چینی بود. در سال 1904، شرکت توسط فردریک لگراند خریداری و نام آن را به نام خود تغییر داد. در سال 1919، این شرکت با ژان موندو، صنعتگر اهل لیموژ، که کارخانه کوچکی را در Exideuil راه اندازی کرده بود، وارد همکاری شد تا کلیدهای برقی را با استفاده از چینی تولید کنند.

شرکت شروع به ساخت تجهیزات الکتریکی نمود و آن زمان از پرسلن به عنوان بهترین ماده عایق استفاده میشد. در سال 1949، پس از آتش سوزی کارخانه، تصمیم گرفته شد که به طور انحصاری بر روی دستگاه‌های سیم کشی برق (کلیدها و پریزها) متمرکز شوند. این شرکت خیلی سریع دامنه خود را برای پوشش محصولات حفاظتی (هولدرهای فیوز و قطع کننده مدار و غیره)، محصولات مدیریت کابل (ترانکینگ و مینی ترانکینگ)، روشنایی اضطراری و غیره گسترش داد.

لگراند به یک سازنده بزرگ و متنوع دستگاه‌های سیم کشی برق با بیش از 150000 کالا تبدیل شده است. از سال 2006، در 70 کشور پایگاه و در 180 کشور فروش دارد. این شرکت همواره در حال رشد و پیشرفت است و امروزه به عنوان یکی از قطب‌های تولید تجهیزات برقی و شبکه شناخته می‌شود.

تجهیزات پسیو شبکه لگراند

در معرفی برند لگراند باید گفت شرکت معتبر لگراند در زمینه تولید محصولات و تجهیزات پسیو شبکه فعالیت می‌کنند. این محصولات با کیفیتی عالی تولید و در سراسر دنیا عرضه می‌شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از این محصولات می‌پردازیم.

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجزای پسیو شبکه است. تمام کابل‌ها در دو دسته مسی و فیبر نوری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کابل‌های شبکه که توسط برند لگراند تولید می‌شود انسجام و کارایی بالایی را به همراه می‌آورند. این برند انواع کابل‌های 4 زوجی را در مدل‌های مختلف U/UTP، S/FTP و SF/UTP تولید می‌کند.

این کابل‌ها باعث انسجام در سیستم‌های Cat5e، Cat6 و Cat6A می‌شوند. همچنین با دو نوع روکش متفاوت pvc و LSZH تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این کابل‌ها پس از ساخت، آزمایش‌های کنترل کیفیت متفاوتی را پست سر گذاشته تا محصولی با کیفیت عالی در اختیار افراد قرار بگیرد.

word image 205275 2 - معرفی برند لگراند، برند فرانسوی تجهیزات پسیو شبکه - برند لگراند

پچ کورد لگراند

پچ کورد شبکه به کابل‌های کوچکی گفته می‌شود که به کمک آن‌ها تجهیزات نزدیک به هم در شبکه را به یکدیگر متصل می‌کنند. این کابل‌ها نیز در دو نوع مسی و فیبر نوری ساخته شده و اندازه آن‌ها کمتر از 5 متر است. پچ کوردهای مسی تولید شده لگراند در چهار دسته Cat5 ، Cat5e ، Cat6 و Cat7 تولید می‌شوند.

همچنین این نوع پچ‌ کوردها با دو نوع ژاکت PVC و LSZH طراحی و تولید می‌شوند. نوع دوم فاقد هالوژن بوده و هیچ دود سمی هنگام آتش سوزی ایجاد نمی‌کند.

پچ پنل لگراند

پنچ پنل‌ها از تجهیزات بسیار کاربردی هستند که به عنوان واسطه میان کابل‌های شبکه و تجهیزات اکتیو قرار می‌گیرند. این وسیله پورت‌های شماره گذاری مختلفی دارد که کابل‌ها را به آن‌ها متصل می‌کنند. از پچ پنل به منظور مدیریت شبکه و عیب یابی استفاده می‌کنند. همچنین نظم و انضباط بین کابل‌ها و شبکه برقرار می‌شود. این وسیله داخل رک قرار می‌گیرد.

پچ پنل‌های تولیدی برند لگراند در انواع مختلف Cat5e ،Cat6 و سایر دسته‌بندی‌ها تولید می‌شوند. نکته‌ای که وجود دارد این است که در شبکه باید تمام تجهیزات هماهنگ باشند. به عنوان مثال اگر از کابل Cat6 استفاده می‌شود، پچ پنل نیز باید همین استاندارد را داشته باشد.

برخی از پچ پنل‌های تولیدی ماژولار نامیده می‌شوند، به این معنی که می‌توان همزمان تمام پورت‌های مختلف از جمله utp stp , ftp , cat5 , cat5e cat6 , cat7 را در کنار یکدیگر قرار داد.

ترانک لگراند

ترانک محفظه‌ای پلاستیکی است که کابل‌ها را از درون آن عبور می‌دهند. ترانک‌ها وسایلی شبیه به داکت هستند اما دارای ابعاد بزرگ‌تری بوده و کابل‌های بیشتری در آن جا می‌شود. استفاده از این وسیله باعث ایجاد شبکه‌ای منظم و مرتب می‌شود.

یکی از کاربردهایی که ترانک دارد، محافظت از تجهیزاتی مثل کابل و پچ کورد هست. این، یکی از کاربردهایی است که رک شبکه نسبت به سایر تجهیزات دارد.

ترانک‌های لگراند در سایز‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. انواع مختلفی از این محصول در دسترس است که با توجه به جزئیات آن‌ها برای موارد مختلف انتخاب می‌شوند.

حرف آخر

تجهیزات شبکه انواع مختلفی دارند و برای راه‌اندازی یک شبکه به تمام موارد گفته شده لازم دارید. شرکت لگراند از جمله برندهای معتبر در زمینه تولید و عرضه محصولات اکتیو و پسیو شبکه است. در این مقاله به طور مفصل به معرفی شرکت لگراند و انواع تجهیزات تولیدی توسط آن پرداختیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.