سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاشت مو به روش FCI چیست و چقدر هزینه دارد ؟
    07 شهریور 1401 - 12:54
    شناسه : 205301
    0

    از آنجایی که کاشت مو یکی از جذاب ترین عمل های زیبایی در دنیا به حساب می آید، با هدف پیدا کردن روشی کارآمد تر، تحقیقات زیادی بر روی آن انجام می شود. به صورت کلی، کاشت مو نوعی جراحی است که موهای شما از ناحیه از سر که روی آن موهای بیشتری وجود دارد،

    پ
    پ

    images 1661719588 - کاشت مو به روش FCI چیست و چقدر هزینه دارد ؟ -

    در دنیای پر اضطراب و پرتنش امروزه که سلامت افراد را در زمینه های متفاوتی به خطر افتاده است، ریزش مو یکی از نتایجی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد در دنیا شده است. از طرف دیگر موهای کم حجم و یا دیده شدن کف سر برای خیلی از افراد خوشایند نیست و به دنبال برطرف کردن آن هستند. در این میان است که گزینه کاشت مو بر روی میز قرار می گیرد! کاشت مو راهکار جذاب و شاید نهایی در پاسخ به ریزش موهای سر است که اتفاقا طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. در این میان یکی از انواع روش های کاشت مو FCI (Follicular Unit Transplant) است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

     انواع روش های کاشت مو

    از آنجایی که کاشت مو یکی از جذاب ترین عمل های زیبایی در دنیا به حساب می آید، با هدف پیدا کردن روشی کارآمد تر، تحقیقات زیادی بر روی آن انجام می شود. به صورت کلی، کاشت مو نوعی جراحی است که موهای شما از ناحیه از سر که روی آن موهای بیشتری وجود دارد، به ناحیه ای که موهای نازک یا بی جان یا حتی بدون مو هست، انتقال داده می شود. پزشکان از دهه 1950 کاشت مو را در امریکا انجام می دهند، اما تکنیک های انجام آن در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده و بهبود یافته است. روش های متفاوتی که به منظور کاشت مو در ایران انجام می شود، عبارتند از:

    • روش FUT
    • روش FIT
    • روش BHT
    • روش SUPER FUE
    • روش SUT
    • روش FCI

     کاشت مو به روش FCI؛ روشی دائمی و بدون محدودیت

     تمام درمان‌های پزشکی یا جراحی موجود برای ترمیم مو دارای معایبی هستند و همانطور که گفته شد تلاش زیادی برای ایجاد بهبود در آنها در حال انجام است. کاشت سلول فولیکولی (FCI) یک درمان جایگزین است که بر خلاف استفاده از داروها برای جلوگیری از ریزش مو و یا رویش مو دوباره، دائمی بوده و بر خلاف دیگر روش های کاشت مو به مقدار موی اهداکننده محدود نمی شود.

    در این روش با تکیه بر توانایی گسترش سلول‌ها در مرحله کشت، شرایط مساعدی برای تولید تعداد زیادی فولیکول جدید، از تعداد محدود فولیکولهای اهداکننده فراهم می شود. گاهی اوقات به اشتباه روش  FCI با نام‌های نادرست “شبیه‌سازی مو” یا “تکثیر مو” عنوان می شود، که البته این عبارات گمراه کننده هستند و نمی توانند به طور دقیق منظور از کاشت سلول فولیکولی را توصیف کنند.

    اگر بخواهیم کاشت مو به روش FCI به بیان ساده تر در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم: ” فرآیندی که طی آن متخصصان، بانک مو را در آزمایشگاه ها با استفاده از فناوری های روز تکثیر مو تکمیل می کنند و سپس کاشت مو را توسط بانک مو تولید شده انجام می دهند.” در این روش ابتدا متخصصین تعدادی از موهای پشت سر را برمی دارند و سپس سلول های مورد نیاز برای انجام فرآیند را در آزمایشگاه خارج می کنند. با این کار می توانند 1 فولیکول را به 100 یا گاهی به 1000 فولیکول برسانند! و همین امر باعث می شود که محدودیتی در تولید بانک مو نداشته باشیم.

    پس این روش کاشت مو، نوید داشتن موهایی پرپشت را، به افرادی که تعداد موهای (فولیکول های) زیادی برای انجام فرآیند معمول کاشت مو (جابجایی فولیکول ها) در سر خود ندارند، می دهند و این افراد میتوانند از این روش با نظر پزشک خود بهره ببرند.

    در کاشت مو با تکنیک FCI ، این امکان برای پزشک وجود دارد که بتواند تغییرات به خصوصی را در فولیکول های برداشته شده از سر اعمال کند. برای مثال ضخامت، جهت خواب مو و مدل مو را می توان در این روش کاشت مو تا حدودی تغییر داد. البته موارد مطرح شده با توجه به شرایط فولیکول های هر فرد و درخواست های متقاضی متفاوت است و فرد متقاضی می بایست با پزشک خود در ارتباط با تغییرات احتمالی مد نظرس مشورت کند.

     کاندیدای مناسب برای بهره بردن از تکنیک FCI

    طبیعی است که برای افراد با شرایط متفاوت، یک یا چند یک از انواع روش های کاشت مو قابل اجرا و یا حتی مناسب باشد. به صورت کلی، به دلیل اینکه تکنیک FCI، روشی بسیار مدرن و جدید برای کاشت مو است و با استفاده از آخرین پیشرفت های علم در حوزه کاشت مو و همچنین بهترین دستگاه های آزمایشگاهی انجام می شود، این امکان را به پزشکان می دهد که تغییرات زیادی در فولیکول های مو ایجاد کنند. این امر استفاده از تکنیک FCI را برای طیف وسیعی از افراد ممکن و آسان می کند.

    به عنوان مثال افرادی که به دلیل نازک بودن موهای خود قادر به انجام سایر روش ها نیستند می توانند از روش FCI استفاده کنند. زیرا امکان تقویت مو با رشد آن در آزمایشگاه وجود دارد.

    میزان چرب بودن پوست سر برای کاندیدهای متقاضی این روش عامل محدود کننده نیست و افرادی که موهای بسیار خشک، نرم یا چرب دارند می توانند از روش کاشت مو FCI استفاده کنند.

    با این حال به صورت قطعی نمی توان گفت که این روش برای همه افراد متقاضی کاشت مو مناسب است، زیرا این عمل زیبایی به طور کلی برای برخی افراد مناسب نیست چراکه شرایط و وضعیت بدن یا سر آنها برای کاشت مو مساعد نیست. برای مثال افرادی که بیماری های خاص پوست و مو دارند یا در معرض تشعشعات رادیواکتیو شدید قرار گرفته اند. از این رو برای این مورد حتما نظر پزشک برای افراد زیباجو شرط انجام این نوع کاشت مو است.

    images 1661719664 scaled - کاشت مو به روش FCI چیست و چقدر هزینه دارد ؟ -

     هزینه کاشت مو به روش FCI

    برخی عوامل مهم تاثیرگذار بر هزینه کاشت مو با این روش، شرایط خاص فرد متقاضی، میزان تجربه و مهارت پزشک (یا کلینیک)، خدمات ارائه شده توسط کلینیک و هزینه آزمایشگاه برای انجام کارهای مربوط به کشت فولیکول ها است. با این اوصاف این رقم می تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق کاشت مو به روش FCI به کلینیک خانه سفید مراجعه کنید تا با دریافت مشاوره ای حرفه ای، هزینه دقیق کاشت مو برای خود را نیز دریابید.

     مراحل انجام کاشت مو با روش FCI

    اگر تصمیم به کاشت مو با روش FCI گرفته اید، مانند دیگر روش ها لازم است ابتدا با متخصص مد نظر خود مشورت کرده و به طور کامل از شرایط بهره بردن از این روش کاشت مو مطلع شوید. ناگفتی است که هیچ عمل کاشت مویی نباید بدون آگاهی کامل از آن روش انجام شود.

    سپس پزشک پوست سر شما را بررسی می کند تا از وضعیت عمومی پوست و فولیکول های مو فرد متقاضی مطلع شود و شرایط کاشت مو را برای آن فرد را ارزیابی کند. پس از آن، در صورت تایید پزشک، فرد برای فرآیند کاشت مو FCI آماده است.

    سپس در جلسه ای در مطب پزشک، فولیکول ها را از پشت سر فرد خارج می کنند. همانطور که گفته شد، نکته مثبت این نوع روش کاشت مو این است که تعداد این فولیکول ها خیلی زیاد نیست؛ زیرا با تکنیک FCI می توان تعداد زیادی فولیکول آماده برای کاشت در سر را با تعداد کمی فولیکول اهدا کننده به دست آورد. در طی فرآیندی مواد مغذی به سلول های در حال تکثیر می رسد تا تا آنها را بهتر و سریع تر رشد کنند.

    در انتها فولیکول ها در محل هایی از پوست سر که مشخص شده اند و قرار بوده است در آن نواحی مو کاشته شود، انتقال پیدا میکنند و فرآیند کاشت مو پایان می پذیرد.

    مزایای استفاده از روش FCI برای کاشت مو

    • با کاشت مو به روش FCI، دیگر نیازی به برداشتن گرافت های مورد نیاز از بانک موی فرد نداریم.
    • تراکم و حجم موها پس از کاشت مو، حدودا 3 برابر بیشتر از روش های سنتی کاشت مو است.
    • با این روش می توان بانک موی کافی را حتی با تعداد کم فولیکول اهدا کننده، تهیه کرد و نهایتا این عدد به هزار عدد فولیکول خواهد رسید و در بیشتر مواقع با تعدادی کمتر (حدود 100 فولیکول) نیز این فرآیند به خوبی انجام می شود.
    • نازکی مو و همچنین رنگدانه های مو عاملی محدود کننده در این روش کاشت مو به حساب نخواهند آمد.
    • در این تکنیک پزشکان می توانند تغییرات محسوسی در مدل مو، قطر و جهت خواب مو ایجاد کنند.
    • عموما کاشت مو در یک روز و مدت زمان به نسبت کوتاهی انجام می پذیرد.
    • این روش کاشت مو روشی غیر تهاجمی است که درد و خون ریزی نخواهد داشت و همچنین دوران نقاهت کوتاهی پس از آن تجربه می شود.

     معایب کاشت مو به روش  FCI

     این روش از کاشت مو به نسبت روش های سنتی و متداول گران تر است.

    • ممکن است در نهایت تراکم موهای کاشته شده به یکدستی موهای طبیعی نباشد.
    • امکان استفاده از بانک مو افراد دیگر وجود ندارد.
    • ممکن است برخی از فولیکول های تولید شده در فرآیند تکثیر کیفیت بالایی نداشته باشند.

     نکات لازم در خصوص کاشت مو به روش  FCI

    قبل از انجام کاشت مو

    • سن یکی از فاکتورهای تاثیر گذار بر روی کاشت مو است. پیشنهاد می شود، افراد بعد از 30 سالگی برای کاشت مو اقدام کنند.
    • اقداماتی که توسط پزشک به فرد متقاضی گوشزد می شود، باید قبل از انجام کاشت مو مورد توجه قرار گیرد، تا فرآیند کاشت به درستی به پایان رسد.

    بعد از انجام کاشت مو

    • از تماس با محل کاشت خودداری کنید چرا که ممکن است محل موهای جدید کاشته شده عفونت کند.
    • پس از کاشت مو از خیس کردن مو و دوش گرفتن بپرهیزید.
    • بر روی موهای کاشته شده حداقل تا 30 روز نباید اصلاحات خاصی صورت بگیرد (اعم از کوتاهی، رنگ و …).
    • از قرار گیری سر در زیر نور مستقیم آفتاب بپرهیزید چرا که باعث وارد شدن آسیب به پوست سر و موهای کاشته شده می شود.
    • ممکن است پزشک برای شما آنتی بیوتیک یا قرص خاصی تجویز کند. مصرف این داروها برای فرد متقاضی ضروری است.

    در نهایت با توجه به شرایط شما ممکن است پزشکتان از شما بخواهد تا اقدامات خاصی را انجام دهید. در انجام این اقدامات کوتاهی نکنید چرا که پزشک شما شرایط موهای کاشته شده رو بهتر از هر کسی می داند و برای آن شرایط نکات خاصی را ممکن است به شما گوشزد کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.