جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ناگفته هایی در مورد ثبت شرکت ها
    07 شهریور 1401 - 12:55
    شناسه : 205306
    0

    تفاوتی ندارد که قصد ثبت شرکت سهامی خاص یا عام را دارید. در نهایت ممکن است دچار یک سری اشتباهات شوید که عاقبت خوبی برای شما در بر نداشته باشد.

    پ
    پ

    تفاوتی ندارد که قصد ثبت شرکت سهامی خاص یا عام را دارید. در نهایت ممکن است دچار یک سری اشتباهات شوید که عاقبت خوبی برای شما در بر نداشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در مراحل ثبت شرکت حتماً با یک فرد آشنا به این حوزه و یا کسی که حداقل تجربه در مورد روند ثبت شرکت و برند را دارد مشورت کنید. اساس راه اندازی یک شرکت انتخاب شریک، شناخت از هدف تأسیس و البته تعریف درست از یک مجموعه است.

    شرکت ها تماماً بنا به خدمات رسانی، تأسیس و پایه گذاری می شوند. از انتخاب نام، شرکا و همین طور میزان بودجه و تعیین سطح ضرر و زیان گرفته تا بخش های یک مجموعه، باید در مراحل ثبت شرکت روشن و شفاف سازی شود.

    البته که در این مسیر باید هدف و همین طور دامنه مسئولیت پذیری خود را مشخص کنند. اصلا به همین دلیل ترتیب انواع شرکت های سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود و… در نظر گرفته شده است. اداره ثبت شرکت ها در این مورد اگرچه پلن های مختلفی به شما پیشنهاد می دهد اما شما به دلیل عدم آگاهی ممکن است قادر به استفاده از این مزیت نباشید و حتی دچار سردرگمی شوید.

    نکاتی مهم در مسیر ثبت شرکت ها

    در صورتی که مایل به ثبت شرکت هستید و در مورد آن اطلاعات و دانش فنی کافی را ندارید و اگر هنوز شالوده مسیر را نیافته و فکر می کنید ممکن است دچار دردسرهای حقوقی بزرگ شوید، اگرچه توضیحات دقیق تمام بند هایی که پیش از ثبت یک شرکت باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید پیچیدگی های خاص خود را دارد اما به هر حال پیشنهاد می کنیم بند های آموزشی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را مطالعه کنید.

    مبتنی بر این اصول، شما راحت تر می توانید در این مسیر پیش بروید و حداقل دچار ریسک های خیلی معمول و پیش و پا افتاده نشوید.

    images 1661688920 - ناگفته هایی در مورد ثبت شرکت ها - ثبت شرکت ها

    1- شریک شما پله رشد و سقوط شرکت است

    اولین مسئله ای که باید در مورد ثبت شرکت ها در کتاب ها و مقالات آموزشی به آن اشاره شود انتخاب شرکای تجاری خواهد بود. در صورتی که شرکت شما دارای دو یا چند شریک می باشد اساس و پایه کار آن چه در تعیین سرمایه و چه مسئولیت تغییر می کند.

    در این صورت انتخاب صحیح افرادی که در مقابل شما قرار می گیرند و سطح مسئولیت پذیری برای آن ها توسط سازمان ثبت شرکت ها تعیین می شود متفاوت خواهد بود.

    در صورت سوء استفاده از مهر، اعتبار و نام شرکت، شما به عنوان کسی که آن را تاسیس کرده است اولین پاسخگو خواهید بود. اولویت پاسخ دادن به تمام دعاوی حقوقی و مدنی نیز بر عهده کسی است که عمدتا شرکت را تاسیس کرده و سهام اصلی از آن اوست.

    2- تجارت بر پایه کسب علم حقوق

    حقوق مسئله مهمی است. ما معتقدیم که هر کسی باید به اندازه نیاز خود یک حقوقدان باشد. حتی اگر یک نانوا یا کفاش هم هستید در نهایت لازم است که در مورد بند های حقوقی که مشتریان ممکن است با استفاده از آن برای شما ایجاد پرونده کنند آگاه باشید. ثبت شرکت ها نیز موضوعی مرتبط با حوزه های مدنی، غیر قابل کتمان و با اهمیت بالا، حداقل از دید مفاد حقوقی است.

    هرچه یک شرکت گستره بزرگ تری از خدمات را ارائه دهد دامنه مسئولیت وسیع تری نیز از نظر علمی و حقوقی برای آن تعیین می شود. مثلا اگر یک شرکت تجارت بین المللی هستید، حتما باید به این موضوع حساس باشید که در موارد خاص، حتی پرونده های حقوقی شما از سوی یک کشور ثانویه نیز قابل پیگیری خواهد بود. در این شرایط حتی نقش پلیس بین الملل نیز به میان می آید و شما باید بتوانید از حق و حقوق خود دفاع کنید.

    3- سرمایه اولیه یک شوخی نیست

    آنچه برای هر شرکتی بیش از هر چیزی اهمیت دارد این است که بودجه درستی برای راه اندازی داشته و سرمایه اولیه را نیز بر حسب حد و توان خود تعیین کند. این که شما به عنوان یک شرکت بازرگان بین المللی وارد کارزار بازارهای بزرگ شوید و سرمایه اولیه تان پایین باشد، مطمئن باشید که در همان مراحل نخست، شکست چیزی است که سهم شما خواهد شد. در این وضعیت باید روی میزان سرمایه و نحوه استفاده از آن یا سپرده گذاری بیشتر تحقیق کنید. فراموش نکنید که شرکای شما نیز می توانند روی سرمایه اولیه تاثیر بگذارند.

    در این مورد با آن ها مشورت کنید و از آنها بخواهید که برای رسیدن به یک حد مشخص، شما را همراهی کنند. در این صورت اعتبار شرکت شما هم در زمان ثبت و هم در زمان ارائه خدمات به مراتب بیشتر خواهد شد. هیچ گاه حداقل بودجه اولیه را برای شرکت استفاده نکنید.

    4- عجله در مسیر ثبت شرکت خطرناک است

    یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در مورد ثبت شرکت بدانید این است که عجله کردن برای شما برابر خواهد بود با پشت میله های زندان. افراد زیادی در طول عمر کاری خود شرکت هایی را ثبت کرده اند، در آنها فعالیت داشته اما پس از مدتی مجموعه و شرکت را ترک کرده و در نهایت روزی از روزهای فعالیت شرکت، متوجه یک نامه دادگستری شده اند. در این نامه درج شده است که به دلیل سطح مسئولیت پذیری و حوزه فعالیت شرکت، باید پاسخگو باشند.

    البته اگر طبق اصول بروید می توانید در زمان کمتری، شرکت خود را ثبت کنید. برای این منظور پیشنهاد می کنم مقاله زیر را بخوانید:

    ثبت شرکت در سریعترین زمان ممکن

    حال ممکن است خلافی سهواً یا عمداً صورت گرفته باشد یا خطایی رخ داده باشد که در این صورت این فرد باید پاسخگو باشد. در مورد بودجه صحبت کردیم و به این موضوع اشاره داشتیم که تخصیص بودجه برای ثبت شرکت ها نیز باید با دقت عمل ویژه ای انجام گردد.

    کسب و کار و محصول و خدماتی که قصد دارید در یک شرکت بفروشید یا ارائه کنید باید دارای یک پلن مشخص از نظر مالی، تئوری تلویحی اجرایی بوده و نهال کسب و کار شما به حدی رسیده باشد که بعد از احداث و ثبت شرکت بتوانید از آن نتیجه خوبی بگیرید در غیر این صورت مطمئن باشید که با شکست مواجه می شوید.

    5- انواع شرکت ها را بر اساس حوزه فعالیت خود بشناسید

    پیشنهاد می کنیم حتی اگر شرکت خود را با علم بر این که تضامنی است یا با مسئولیت محدود ثبت کرده اید به جهت آگاهی سطح اطلاعات خود در این حوزه در مورد انواع دیگر شرکت ها نیز بخوانید. شرکت ها در حالت سهامی عام، خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی، مختلط سهامی و غیر سهامی تقسیم بندی می شوند.

    پیش از این که شرکت را احداث کنید می توانید در مورد این نکات اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس بر حسب داده هایی که برای مسئولیت پذیری و حوزه فعالیت هر شرکت مشخص شده است، بهترین گزینه را بر حسب نیاز خود انتخاب کنید.

    به زبان ساده می توان گفت که شما صرفا نباید بنا به تمهیداتی که در حال حاضر برای شرکت خود مشخص کرده اید و برنامه ریزی که برای چند ماه آینده دارید نوع شرکت را انتخاب کنید، ممکن است در آینده خیلی نزدیک لازم باشد که شرکت شما گسترش یابد، در این شرایط پیشنهاد ما این است که مشاوره های لازم را از مؤسساتی که در این حیطه فعالیت می کنند و خدمات ثبت شرکت ارائه می دهند دریافت کنید.

    6- برای شرکت خود بند قوانین بنویسید

    فراموش نکنید که یکی از مهم ترین موضوعات در مورد شرکت ها، مشخص کردن خط و مشی و قوانین است. بسته به این که نوع شرکت شما چیست و قصد دارید در چه حوزه ای فعالیت کنید؟ می توانید قوانین ثبت که توسط اداره ثبت در دسترس قرار گرفته است را مشخص کنید.

    از یک روی دیگر، شما هم باید برای شرکت خود قوانین تعیین کنید. از مشتریان و کسانی که با شما قرارداد های تجاری انعقاد می کنند نیز بخواهید که این قوانین را مطالعه کرده و از آنها تاییدیه دریافت کنید. در غیر این صورت با کتمان بند های احتمالی که باید در قوانین شرکت شما درج شود و نشده است، دچار مشکلات عدیده قانونی می شوید.

    چرا رعایت اصول ثبت شرکت سرنوشت ساز است؟

    مراحل مختلفی در بحث ثبت یک شرکت وجود دارد که باید به درستی طی شده و همه شروط و داده های مربوط به آن نیز به سمع و نظر مدیر و شرکای شرکت برسد. از انتخاب نام، مشخص کردن بودجه و همین طور آماده سازی بودجه گرفته تا انتخاب جای شرکت. در تمامی موارد اگر شما به عنوان یک فرد حقیقی یا حقوقی مسئولیت عواقب کارهایی که انجام می دهید را ندانید، دچار مشکلات کوچک و بزرگ زیادی می شوید.

    از کوچک ترین مشکلات مسیر یک برند یا شرکت، می توان به ایجاد دعاوی حقوقی و از بزرگ ترین آن ها نیز می توان به شکست خوردن یک پروژه مهم و آینده نگرانه اشاره کرد. در نهایت هر شخصی علاقه مند هست که با تاسیس یک شرکت؛ موفقیت های بزرگی از جنبه های اعتباری و مالی برای خود خلق کند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، به هر حال می تواند تبدیل به یک اپیدمی سخت شود.

    مؤسسه فکر برتر در این مسیر به شما این امکان را می دهد تا صفر تا صد مراحل ثبت شرکت ها را برون سپاری کرده و با کسب آشنایی در تمامی حوزه ها و دریافت توضیحات و مشاوره جامع، مسیر درست را انتخاب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.